Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   DTG - Train Simulator - Downloads (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=54)
-   -   Backa industriområde (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=33208)

MatsH 2012-09-08 01:37

Backa industriområde
 
4 bifogad(e) fil(er)
Backa industriområde för RailWorks. En bana som jag byggde på i vintras,
men som jag sedan helt glömt bort. :o

Den är inte färdig, men jag lägger upp den som den är för er att använda
som ni vill. Det finns inga signaler förutom vägskydden, och det skulle
egentligen ha blivit åtminstånde en industri till.

Banan är byggd för växling, med två bangårdar och några industrier att
flytta vagnar mellan. Kör tåg. Bygg om, bygg till. Jag kommer inte att
göra något mer med denna bana.

Hoppas att den faller någon i smaken.
mvh .... Mats :)

PS I den medföljande readme-filen står listat vilka saker som behövs.

Micke.L 2012-09-08 01:51

Ser mycket trevligt ut! Får ta mig en titt när nya datorn är igång :)

Basse 2012-09-08 11:13

Synd att du inte fortsätter men den kommer vara trevlig att testa :)

Mazz 2012-09-08 13:20

3 bifogad(e) fil(er)
Backar och tackar för denna fina rutt! Härligt industriområde och tillhörande station, kommer nog spendera en hel del tid att växla här...

Super!!! :tumme_upp:

gubben50 2012-09-08 13:52

Hej,
tackar för denna fina rutt! :tumme_upp:

MatsH 2012-09-08 13:54

Tackar för det positiva omdömet Mazz. Riktigt fina bilder! Sådär ska en station se ut. Full av liv. :)

Banan är som sagt inte riktigt klar (blir någon någonsin det?), men den duger utmärkt för lite växlingsskoj. :)
Jag har just ägnat 45 min till att växla ihop ett fyravagnars tanktåg med T44:an en snöig vinterkväll.

Den som känner sig hugad får som sagt gärna fortsätta bygga ut från denna station.
mvh .... Mats

Hgv 2012-09-08 16:40

Verkligen snyggt jobbat! Detaljrikedomen är fantastisk. :)

vadokunvot 2012-09-08 19:18

Åhh den är ju underbar, skitsnyggt!

Toppenjobb:tumme_upp:

Totte 2012-09-08 19:22

Hej Mats!
Tack för rutten! Den är ju jättefin rutt! Hoppas du får lust att bygga vidare. :tumupp:

MatsH 2012-09-08 21:16

Tusen tack för alla snälla kommentarer. Det är jätteroligt om ni gillar banan. :)
mvh .... Mats

Micke.L 2012-09-10 11:16

Skulle du kunna slänga upp en bild på spårplanen (som man ser med tangent "9")?

Jag funderar nämligen på att kanske bygga lite på din rutt, så att man kan köra lite passagerartrafik också.. Såg dock att du blev sugen på att fortsätta själv, och isåfall är det 100ggr bättre eftersom jag knappast kommer kunna hålla din standard vad gäller miljön.

Jag kan dock inte pröva banan för än nya datorn är levererad, förhoppningsvis i veckan :)

Totte 2012-09-10 11:44

1 bifogad(e) fil(er)
Här är spårplanen! :)

MatsH 2012-09-10 13:19

Citat:

Ursprungligen postat av Micke.L (Inlägg 267118)
Skulle du kunna slänga upp en bild på spårplanen (som man ser med tangent "9")?

Jag funderar nämligen på att kanske bygga lite på din rutt, så att man kan köra lite passagerartrafik också.. Såg dock att du blev sugen på att fortsätta själv, och isåfall är det 100ggr bättre eftersom jag knappast kommer kunna hålla din standard vad gäller miljön.

Jag kan dock inte pröva banan för än nya datorn är levererad, förhoppningsvis i veckan :)

Bygg på du bara. :)
Om jag fortsätter så kommer jag inte att koncentrera mig på den delen av banan, utan snarare
bygga på österut med fler industrier och gamla rostiga trådlösa spår.
Huvudspåren kommer bara att börja/sluta i portaler som spottar ur sig bakgrundstrafik med
jämna mellanrum.

Om du bygger vidare så se till att du har DEM-data för mellansverige och södra norrland
installerat. Annars kan du få problem med olika höjd. Banan är nämligen placerad i
Borlänge (Lat: 60.47200 Long: 15.42800) eftersom inspirationen kommer från Södra Backa
industriområde i Borlänge. Höjden ligger på 130 möh.

Lycka till. :)
mvh .... Mats

Micke.L 2012-09-10 15:26

Citat:

Ursprungligen postat av MatsH (Inlägg 267126)
Bygg på du bara. :)
Om jag fortsätter så kommer jag inte att koncentrera mig på den delen av banan, utan snarare
bygga på österut med fler industrier och gamla rostiga trådlösa spår.
Huvudspåren kommer bara att börja/sluta i portaler som spottar ur sig bakgrundstrafik med
jämna mellanrum.

Om du bygger vidare så se till att du har DEM-data för mellansverige och södra norrland
installerat. Annars kan du få problem med olika höjd. Banan är nämligen placerad i
Borlänge (Lat: 60.47200 Long: 15.42800) eftersom inspirationen kommer från Södra Backa
industriområde i Borlänge. Höjden ligger på 130 möh.

Lycka till. :)
mvh .... Mats

Oj, DEM osv är inte min starka sida hur det fungerar :D Tänkte mest bara leka lite och dra iväg spår lite längre bort.. Men det återstår att se, har ju ett eget lite projekt att leka med så fort jag får igång datorn :)

gubben50 2012-09-10 16:29

Citat:

Ursprungligen postat av MatsH (Inlägg 267126)
Bygg på du bara. :)
Om jag fortsätter så kommer jag inte att koncentrera mig på den delen av banan, utan snarare
bygga på österut med fler industrier och gamla rostiga trådlösa spår.
Huvudspåren kommer bara att börja/sluta i portaler som spottar ur sig bakgrundstrafik med
jämna mellanrum.

Om du bygger vidare så se till att du har DEM-data för mellansverige och södra norrland
installerat. Annars kan du få problem med olika höjd. Banan är nämligen placerad i
Borlänge (Lat: 60.47200 Long: 15.42800) eftersom inspirationen kommer från Södra Backa
industriområde i Borlänge. Höjden ligger på 130 möh.

Lycka till. :)
mvh .... Mats

Hej, Mats du skulle inte kunna lägga upp dem filen på dowload

mvh
John

Pierre 2012-09-10 21:34

Nu har jag också testat...
 
Otroligt fin och välbyggd rutt, hoppas verkligen du bygger vidare på den. Längtar ännu mer efter ett bra grafikkort nu, så jag kan dra upp grafiken på fullt!

Hoppas du MatsH eller nån annan sätter ut signaler och portaler, så vi kan få lite balla scenarios också...

MatsH 2012-09-11 00:33

Citat:

Ursprungligen postat av gubben50 (Inlägg 267131)
Hej, Mats du skulle inte kunna lägga upp dem filen på dowload

mvh
John

Tja, jag kan ju inte lägga upp något för nedladdning då det inte är mina data.
Däremot så är det fritt för alla att ladda ner DEM- och SRTM-data från olika sidor på nätet.
Följande länk är användbar för detta:
http://www.viewfinderpanoramas.org/C...ramas_org3.htm

Det är bara att klicka på önskat ställe på kartan för att ladda hem data för det området.
I detta fall t.ex. heter området p33.

mvh .... Mats

gubben50 2012-09-11 00:36

Hej Mats jag har ladda hem filen P33 är det nåt mer jag behöver ? hur gör man sen

/John

Totte 2012-09-11 16:25

1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Jag använder SRTM och du kan lägga upp filen enligt bilden.

gubben50 2012-09-11 21:36

Hej, hur vet man vilken man ska ha av alla filerna som finns ?

/john

Totte 2012-09-11 22:00

Du tar HGT-filen N60E015 och placera den enligt min bild.

Olaf Lindström 2012-10-07 22:31

Försöker få igång rutten och har hittat en hel del av materialet. Något som stör mig är dock att varken spåret eller marken syns. Tips på vad jag saknar?;)

Micke.L 2012-10-07 23:31

Citat:

Ursprungligen postat av Olaf Lindström (Inlägg 268693)
Försöker få igång rutten och har hittat en hel del av materialet. Något som stör mig är dock att varken spåret eller marken syns. Tips på vad jag saknar?;)

Texturer tror jag! Testa att ladda hem newS texturpaket :)

Totte 2012-10-07 23:44

Citat:

Ursprungligen postat av Olaf Lindström (Inlägg 268693)
Försöker få igång rutten och har hittat en hel del av materialet. Något som stör mig är dock att varken spåret eller marken syns. Tips på vad jag saknar?;)

Hej Olaf!
Jag märkte att du börjar med RW och bli mer aktiv i forumet. Läs gärna tråden som har många frågor och svar. Lycka till! http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...t=32313&page=3

Olaf Lindström 2012-10-09 09:00

Citat:

Ursprungligen postat av Micke.L (Inlägg 268695)
Texturer tror jag! Testa att ladda hem newS texturpaket :)

Har redan de objekten som newS och banbyggarna har lagt upp, ingen lycka där.

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 268696)
Hej Olaf!
Jag märkte att du börjar med RW och bli mer aktiv i forumet. Läs gärna tråden som har många frågor och svar. Lycka till! http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...t=32313&page=3

Inte någon direkt hjälp där heller, misstänker att spåren borde synas då jag har SAD's rutt men det vill sig inte. Allt är givetvis ikryssat i rutan till höger i editorn så att det ska synas.

bobjörk 2012-10-09 11:11

Citat:

Ursprungligen postat av Olaf Lindström (Inlägg 268717)
Har redan de objekten som newS och banbyggarna har lagt upp, ingen lycka där.



Inte någon direkt hjälp där heller, misstänker att spåren borde synas då jag har SAD's rutt men det vill sig inte. Allt är givetvis ikryssat i rutan till höger i editorn så att det ska synas.

Precis som Olaf får jag inte igång den rutten heller. Jag har hur mycket som helst nedladdat inför mitt ruttbygge, som jag bygger med SAD-spåren. Men jag har inte heller någon synlig räls i rutten.

Citat:

Ursprungligen postat av Totte
Hej Olaf!
Jag märkte att du börjar med RW och bli mer aktiv i forumet. Läs gärna tråden som har många frågor och svar. Lycka till! http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...t=32313&page=3

Det var nog jag som lockade in honom på RW :)

Pierre 2012-10-09 15:05

Ni som har problem...har ni testat med Clear Cache? Ni hittar det i Game settings/Tools.
Brukar köra det varenda gång jag lagt in nått nytt...

Själv la jag in allt från Banbyggarna och denna sida plus det andra rutten kräver och har inga problem. Hoppas ni får igång rutten, för den är kanonbra!

Olaf Lindström 2012-10-10 07:36

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre (Inlägg 268729)
Ni som har problem...har ni testat med Clear Cache? Ni hittar det i Game settings/Tools.
Brukar köra det varenda gång jag lagt in nått nytt...

Själv la jag in allt från Banbyggarna och denna sida plus det andra rutten kräver och har inga problem. Hoppas ni får igång rutten, för den är kanonbra!

Det är provat, fick fel första gången på 78 objekt(!) som den sa att den fixade. Har provkört igen och får nu att allt ska vara i sin ordning.

Tyvärr saknas dock marktexturer och spår fortfarande, kryptiskt värre det här. SAD's rutt får jag fel när jag försöker gå in i via editorn, kanske något korrupt med den. Får felsöka ikväll.

bobjörk 2012-10-10 08:26

Jag fick det att fungera nu. La väl in nåt som saknades. Vet dock inte vad.
Blev ju sugen på att smälla upp lite signaler, bara för att. Har dock ingen aning om hur de ska sitta egentligen så det blir fantasi :)

Pierre 2012-10-13 08:41

Citat:

Ursprungligen postat av Olaf Lindström (Inlägg 268760)
Det är provat, fick fel första gången på 78 objekt(!) som den sa att den fixade. Har provkört igen och får nu att allt ska vara i sin ordning.

Tyvärr saknas dock marktexturer och spår fortfarande, kryptiskt värre det här. SAD's rutt får jag fel när jag försöker gå in i via editorn, kanske något korrupt med den. Får felsöka ikväll.

Prova att ladda ner sad´s rutt igen. Det är därifrån spåren kommer och många andra rutter använder ju också spår och objekt från den. Hoppas du får till det!

camnis 2013-07-10 18:14

ingen räls
 
Hejsan

Skulle bara fråga om ni hade fått fram några spår, jag har samma problem nämligen.

Inga fel medelande alls, allt ser bra ut, förutom att det inte finns några spår.
Har kört cleer catch, och har Altenburg - wildau installerad.

Vad är problemet..... tror det är på Västerbanan jag har samma problem, allt fungerar men inga spår?

Tacksam för hjälp

//Johan

Jacmob01 2013-07-10 20:45

Ja du, jag fattar direkt vad ditt problem är, du saknar en viss spårtyp som du säger, men vart man får tag på dem vet jag inte längre :/

camnis 2013-07-10 21:30

Spårtyp
 
Hej

Det finns ingen möjlighet att du kan maila över dom filerna med dom olika spårtyperna som du använder, då borde det ju fungera här med?

//Johan Gustafsson

Totte 2013-07-10 21:40

Hej!
Jag förmodar att du saknar svenska rules. Jag länkar till tråden som du ska läsa hela. http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=30526

camnis 2013-07-10 22:01

Spåren
 
Hej

Jag får tacka så mycket för hjälpen, nu har jag fått fram spåren i rutten.
Men då kanske jag ska vara lite jobbig och fråga vart man hittar olika vägar, för det syns inga vägar vid övergångarna osv

Tack på förhand
//Johan

Andreas13 2013-07-10 22:31

Kolla alltid i downloads tråden, för där finns mycket.

camnis 2014-11-05 16:29

Vägarna
 
Frågar igen om nån kan hjälpa mig att hitta vart man hittar vägarna till backa industriområde.

M.V.H
johan Gustafsson

camnis 2015-02-20 19:52

hej
 
Gör ett nytt försök att få ordning på dom saknade vägarna.
Nån som vet vart följande rutter finns för nedladdning.
Im Köblizer Bergland, German Local Route v2

//Johan Gustafsson

Totte 2015-02-20 22:28

Hej!
Har du min rutt Trollhattan? Isåfall så har du laddat ner Assets som Trollhattan behöver, eller hur?

Pierre 2015-02-20 22:38

Im Köblizer Bergland kostar pengar och den andra är gratis: rail-sim.de/railsimnew/index.phpIm Köblizer Bergland/downloadscat/viewdownload/41-strecken/827-altenburg-wildau-2-0-for-ts2012


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:04.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009