Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   MS Trainsimulator 2 - Allmänt om MS Trainsimulator 2 (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=49)
-   -   MSTS 2 specifikation... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=20645)

Jonmpa 2008-09-17 20:39

MSTS 2 specifikation...
 
HEJ! Jag undrar om någon vet vilka specifikationer som gäller för MSTS 2:

1. Grafikkort rekommenderat och minimikrav
2. Processor och processor hastighet rekommenderat och minimikrav
3. Hårddisk utrymme rekommenderat och minimikrav

Mvh Johnny Nilsson

spyfrog 2008-09-18 23:28

Jag lägger till en fråga:
  • Är det bekräftat att det kommer till Windows XP?
Jag har hört olika bud. På Wikipedias sida om spelet säger de att det kommer för XP och Vista men på andra ställen har jag hört enbart Vista.

Jag har inte Vista och ämnar inte skaffa det heller så om det inte kommer för XP får det vara.

Byggare Bob 2008-09-19 00:36

Gå iin på http://tsinsider.com/product/FAQ.aspx

och LÄS!!! Där står det mesta om era funderingar...

Och Wikipedia skall man inte tro på, lika sanningsenlig som Aftonbladet...

Hawk 2008-09-22 02:08

Q: What operating systems will Train Simulator 2 run on? I heard it was Vista only.
A: Train Simulator 2 will be available for Windows XP and Windows Vista operating systems. But DirectX 10, which provides enhanced 3-D graphics-rendering capabilities and helps noticeably improve your computer's gaming performance, is available only on Windows Vista.

knebert 2008-09-22 20:18

Citat:

Ursprungligen postat av Hawk
Q: What operating systems will Train Simulator 2 run on? I heard it was Vista only.
A: Train Simulator 2 will be available for Windows XP and Windows Vista operating systems. But DirectX 10, which provides enhanced 3-D graphics-rendering capabilities and helps noticeably improve your computer's gaming performance, is available only on Windows Vista.

Detta var intressant:D Då slipper man pisse-Vista!

spyfrog 2008-09-22 23:29

Citat:

Ursprungligen postat av Hawk
Q: What operating systems will Train Simulator 2 run on? I heard it was Vista only.
A: Train Simulator 2 will be available for Windows XP and Windows Vista operating systems. But DirectX 10, which provides enhanced 3-D graphics-rendering capabilities and helps noticeably improve your computer's gaming performance, is available only on Windows Vista.

Jo, jag läste det också.
Ny sak på önskelistan till julen mao.

För övrigt så förstår jag inte hur de menar med att Dx10 skulle förbättra prestandan. I varje test jag läst så hamnar Dx10 10-20% efter Dx9 i prestanda pga Vistas sämre kapacitet än XP...

Tootie 2008-10-16 18:07

men hör ni...
 
Citat:

Ursprungligen postat av spyfrog
Jo, jag läste det också.
Ny sak på önskelistan till julen mao.

För övrigt så förstår jag inte hur de menar med att Dx10 skulle förbättra prestandan. I varje test jag läst så hamnar Dx10 10-20% efter Dx9 i prestanda pga Vistas sämre kapacitet än XP...

Ehm....aningen logikfel där. Vilken bil är snabbast Porsche från 1998 eller Porsche från 2008?
Dx10 är snabbare på att skyffla mer avancerad grafik än Dx9. Dx9 klarar inte heller så pass avancerad grafik eftersom det inte skapat för det....

Egentligen är det inte Windows Vista det är fel på. Det är stödet som spelutvecklarna saknar, som de alltid gjort vid OS-byte. XP hade precis samma kompatibilitetsproblem när det kom. Vill man utnyttja den snyggaste grafiken tillgängligt så krävs det Vista helt enkelt. Efter det så krävs ett nytt grafikkort som stödjer Dx10. Skillnaden är stor när man jämför. Det snygga blir riktigt snyggt. Sen får var och en bedöma om det är värt att skaffa Vista.

För övrigt hade personen som skrev "stöd för XP" på Wikipedia rätt, eller hur?
Som med allt på internet gäller det att källgranska. Gäller även aftonbladets artiklar.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:29.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009