Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   DTG - Train Simulator - Allmänt (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Dött här! (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=36560)

Totte 2017-06-11 21:56

Dött här!
 
Hej!
Det har blivit dött här tycker jag. Jag tappade sugen många gånger för ni "försvinner". Trots det bygger jag motvilligt.:grin:
Jag ser nästan bara Trainz som dominerar.:mad:
Ni som bygger objekt och tåg, vad händer med er? Är der svårt att få dit dem till simulator? Har ni tappat sugen bara för det är svårt? Har ni lagt av och väntar på TWS istället? Tänk om det kan ta flera år för TSW bli helt färdig.

Marcus Gustavsson 2017-06-11 23:49

Jag kan enbart svara för mig själv, men jag ser ingen poäng i att bygga för en föråldrad simulator.
För TSW finns tillgänglig, och snart kommer vi kunna få in modellerna i det med. Det är en simulator som tillåter oss att bygga till en standard som möter dagens möjligheter, och där motorn är optimerad, så vi inte behöver offra detaljer i onödan.

TS har varit en fantastiskt bra simulator, men tillhör för min egen del, det förflutna.

smajlet 2017-06-11 23:57

Tappa inte sugen Totte.
Ser fram emot dina uppdateringar.

Pierre 2017-06-14 02:01

Ja, lessna inte Totte. Många ser fram emot dina framsteg i rutterna du bygger. Visst är det dött nu och många vill se hur det blir med nya tågsimmen, men tänk på att MSTS lever än!

mikban 2017-06-14 02:06

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre (Inlägg 307567)
Ja, lessna inte Totte. Många ser fram emot dina framsteg i rutterna du bygger. Visst är det dött nu och många vill se hur det blir med nya tågsimmen, men tänk på att MSTS lever än!

Visst gör det det!
Och vänta ni bara tills vi släpper Stockholmsrutten V4 till OpenRails så ska ni se ;)

sen kommer jo V5 hehe

Kungsfisk 2017-06-16 19:13

Citat:

Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson (Inlägg 307526)
Jag kan enbart svara för mig själv, men jag ser ingen poäng i att bygga för en föråldrad simulator/.../TS har varit en fantastiskt bra simulator, men tillhör för min egen del, det förflutna.

Jag smyger in ett kort instämmande. Precis detta. Har hopp och tro för TSW. Önskar att det kan ge eld åt glöden.

Totte 2017-06-16 20:22

Citat:

Ursprungligen postat av Kungsfisk (Inlägg 307628)
Jag smyger in ett kort instämmande. Precis detta. Har hopp och tro för TSW. Önskar att det kan ge eld åt glöden.

Hej!
Vad gör ni medan ni väntar på TWS fullversion ska komma? Upptill 1 år eller mer?

MSTS är föråldrad men lever fortfarande. Samma sak med TS2017.

Hawk 2017-06-16 23:35

fortfarande inget ljud..
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kungsfisk (Inlägg 307628)
Jag smyger in ett kort instämmande. Precis detta. Har hopp och tro för TSW. Önskar att det kan ge eld åt glöden.

I mitt hopp om att den senaste X2000-bete skulle ha fått ljud till den blå versionen, gick i stöpet, så har jag väldigt svårt att få den rätta glöden tillbaka.

Eftersom det inte finns ett enda Svenskt ånglok eller något D/Da-lok med rätt färg så är det inget kul...
Nu menar jag till TS 2017
__________________________________________________ ___________________________
Inte kan det väl vara så kul att köra den där tråkiga USA-rutten till TSW som finns .
Det kan dröja flera år innan det händer något.

Är det dom där viftande bromsslangarna som är så intressant ?...

Totte 2017-06-17 00:49

Hej!
Jag tror inte jag kan börja bygga landskap till TSW. Det tar för många år att bygga ny Trollhättan igen. Jag har inte lust.

Kungsfisk 2017-06-17 13:18

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 307630)
Hej!
Vad gör ni medan ni väntar på TWS fullversion ska komma? Upptill 1 år eller mer?

MSTS är föråldrad men lever fortfarande. Samma sak med TS2017.

Jag jobbar på andra icke-tågrelaterade projekt.

Citat:

Ursprungligen postat av Hawk (Inlägg 307634)
Är det dom där viftande bromsslangarna som är så intressant ?...

Jag är intresserad av är bättre verktyg till tågskapare. Existerande verktyg är ohanterbara när man kommer till en viss punkt.
En huvudanledning till att det inte blir något ljud till blå x2, även om jag vet att intresse finns :-)

Hawk 2017-06-19 10:23

Citat:

Ursprungligen postat av Kungsfisk (Inlägg 307643)
Jag jobbar på andra icke-tågrelaterade projekt.



Jag är intresserad av är bättre verktyg till tågskapare. Existerande verktyg är ohanterbara när man kommer till en viss punkt.
En huvudanledning till att det inte blir något ljud till blå x2, även om jag vet att intresse finns :-)

Hej
Vad är det som gör att det är så svårt att få ljud från x2000 blå ?

Är det omöjligt....?

Kan du kanske bara byta texturfil.
Det finns ju en PDF till "RW-tools_help" som beskriver hur man "målar om ett lok typ,
Bara det att jag har minnesförlust och kan inte komma ihåg vad jag läst tre rader tidigare,"senil" i det närmaste

Hawk 2017-06-20 22:57

Här hörs inget !
 
Hej
Frånvaron av ljud till x2000 blå, då får man trycka på 8 och se det på lååångt håll
Bilder från Semmeringbahn.

https://www.pixeltopic.com/files/201...nxinjadbxi.jpg

https://www.pixeltopic.com/files/201...jjmeekyqld.jpg

Totte 2017-06-21 15:45

Varför kör du inte svenska rutter, Hawk?:vetej:


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:05.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009