Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Järnväg I Väst ( JIV) (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=27122)

GBGtram 2010-07-13 23:24

Järnväg I Väst ( JIV)
 
1 bifogad(e) fil(er)
Hej! Från skaparna av PT GBG och nu flera andra personer har vi börjat jobba på ett nytt projekt: Järnväg I Väst ( JIV) Idag togs första "spadtaget" med dubbelspåren från Mölndal till Kållered mot Kba, Varberg, sedan neråt...
PT GBG ruttens tågspår har följande avgräsningar: Syd: Mölndal, Nord-väst: Aröd/ Backa, Nord: Angeredsbron, Öst: Mellan Sävenäs & Partille C. Det är områdes gränsningarna där spåret upphör från " huvudrutten som vi utgår ifrån.

Bygget börjades bara tillfälligt men mkt kommer att hända med tiden, men Projektet har startat, Marmar har redan börjat bygga Älvängen området :tumme_upp: vilket är toppen.

Bor du någons stans i Västsverige och vill bygga av ditt område/ spårsträcka, så får du göra de sen är tanken att vi sätter ihop allt till en otroligt stor rutt.. ( helst Strömstad eller lägre... i landet.. ) just de du kan bo ända nere i skåne, malmö.. tanken e att de ska gå att ta sig ner till Danmark från GBG ..med lhns färdiga rutt med Malmö-Köpenhamn.. Så säga gärna till om du vill bygga nåt område..

Här får du se hur vi tänkt.. de är enormt.. :grin::rolleyes::kora:

tågfreak 96 2010-08-02 20:51

Citat:

Ursprungligen postat av GBGtram (Inlägg 214282)
Hej! Från skaparna av PT GBG och nu flera andra personer har vi börjat jobba på ett nytt projekt: Järnväg I Väst ( JIV) Idag togs första "spadtaget" med dubbelspåren från Mölndal till Kållered mot Kba, Varberg, sedan neråt...
PT GBG ruttens tågspår har följande avgräsningar: Syd: Mölndal, Nord-väst: Aröd/ Backa, Nord: Angeredsbron, Öst: Mellan Sävenäs & Partille C. Det är områdes gränsningarna där spåret upphör från " huvudrutten som vi utgår ifrån.

Bygget börjades bara tillfälligt men mkt kommer att hända med tiden, men Projektet har startat, Marmar har redan börjat bygga Älvängen området :tumme_upp: vilket är toppen.

Bor du någons stans i Västsverige och vill bygga av ditt område/ spårsträcka, så får du göra de sen är tanken att vi sätter ihop allt till en otroligt stor rutt.. ( helst Strömstad eller lägre... i landet.. ) just de du kan bo ända nere i skåne, malmö.. tanken e att de ska gå att ta sig ner till Danmark från GBG ..med lhns färdiga rutt med Malmö-Köpenhamn.. Så säga gärna till om du vill bygga nåt område..

Här får du se hur vi tänkt.. de är enormt.. :grin::rolleyes::kora:

jag skulle tänka mej att hjälpa till med halmstad och helsingborg inte spår och ledning för det är jag dålig på men landskapet skulle jag tänka mej att hjälpa med

GBGtram 2010-08-02 21:16

Citat:

Ursprungligen postat av tågfreak 96 (Inlägg 215339)
jag skulle tänka mej att hjälpa till med halmstad och helsingborg inte spår och ledning för det är jag dålig på men landskapet skulle jag tänka mej att hjälpa med

okaj men de låter jätte bra:applad: :tumme_upp::tumme_upp::tumme_upp: bara du markerar på nått sätt som exempel brunt grus som texturer då så vi vet ungefär vad spåren ska gå, men du kan börja bygga landskapet när du vill , du får även lägga upp screenshots här å visa ditt bygge av landskapet om du vill på denna här tråden.. Lycka till! :tumme_upp:

tågfreak 96 2010-08-04 12:51

Citat:

Ursprungligen postat av GBGtram (Inlägg 215340)
okaj men de låter jätte bra:applad: :tumme_upp::tumme_upp::tumme_upp: bara du markerar på nått sätt som exempel brunt grus som texturer då så vi vet ungefär vad spåren ska gå, men du kan börja bygga landskapet när du vill , du får även lägga upp screenshots här å visa ditt bygge av landskapet om du vill på denna här tråden.. Lycka till! :tumme_upp:

ska börja snart letar efter skaer som linkar hus i halmstad och helsingborg

tågfreak 96 2010-08-05 13:45

Citat:

Ursprungligen postat av GBGtram (Inlägg 215340)
okaj men de låter jätte bra:applad: :tumme_upp::tumme_upp::tumme_upp: bara du markerar på nått sätt som exempel brunt grus som texturer då så vi vet ungefär vad spåren ska gå, men du kan börja bygga landskapet när du vill , du får även lägga upp screenshots här å visa ditt bygge av landskapet om du vill på denna här tråden.. Lycka till! :tumme_upp:

ni får skriva av mej från bygget för datorn hacker och kan inte ens starta den utan att den stäner av sig sorry det hade varit roligt att vara med

GBGtram 2010-08-12 10:20

okaj då gör vi de.. :(

GBGtram 2010-08-12 15:55

Vi tar emot rutter nu!
 
Idag måste vi tacka En som byggt en jätte fin spåranläggning åt oss, H-E Hedstöm som byggt Sthlm-dalarna- Malmö just nu väntar vi på rutten så ska vi sätta i hopp den och slipa till den , vi har inte fått den ännu utan i veckan hoppas jag , så slipar vi till den sedan kopplas Malmö-Köpenhamn till & om Sträckan som vi kommer att få via mejl är godkänd släpps första delen STHLM- GBG- Malmö- Köpenhamn om några veckor..

hoppas att de är fler som vill hjälpa till, kanske är detta de största svenska trainz samarbetet?

Jonmpa 2010-08-13 14:31

Oj oj oj oj oj, jag blir så imponerad så det är inte klokt, det ska alltså bli en rutt: Stockholm-Göteborg-Malmö m.m. det har man väntat på i alla år, det är något visst med trakter man känner eftersom man bor i 08:a hehe

rock 2010-08-13 19:38

Wow, de låter underbart :) *rotar fram tidtabeller och börjar planera aktiviteter* :D

rock 2010-08-13 19:39

Någon sådan här bana finns inte ens till den där andra konstiga tåg simulatorn från microsoft ;)

rock 2010-08-13 19:42

Så med andra ord har vi både väst och södra stambanan med nu :D och dessutom GBG-shlm. Går inte ens och räkna hur många timmars skoj de kan bli. De tar ju lite tid och köra köpenhamn-sthlm eller en fiktiv rutt dalarna-köpenhamn eller sthlm-göteborg-köpenhamn med x2000 som kördes direkt i sommar just den vägen fram och tillbaka.

marmar 2010-08-13 20:26

Kul att man kommer att kunna kora Shlm-GBG-Malmo-Kopenhamn. Det kommer att bli verkligen roligt:D:D

GBGtram 2010-08-13 22:03

Citat:

Ursprungligen postat av marmar (Inlägg 215860)
Kul att man kommer att kunna kora Shlm-GBG-Malmo-Kopenhamn. Det kommer att bli verkligen roligt:D:D

Japp, först på TRainz är vi , vi vill ju skapa ett stort samarbete med en stor, otroligt stor rutt! Men då gäller de att vi godkänner rutten vi får, vi kommer att kontrollera ytan, spåren & längderna, mm har de större felmarginaler skriver vi detta, ev. rättar till detta, de kan dock dröja nån/ några veckor.. vi har bara fått ett medelande inte rutten än , men vi väntar på den.. :grin:

Ni som bor i området får dock bygga sennsioner eller nåt senare.. , eventuellt rutter asså några andra sträckor..

rock 2010-08-14 03:56

Gillar att ni är noga med och få de verklighetstroget i spårlängd m.m. Satt och funderade på om ni inte skulle försöka få tillstånd och få med smålandsbanan som finns.

Som jag sagt tidigare är de synd att jag inte kan bygga och hjälpa till p.g.a lite hälso saker men de är inte omöjligt de kan bli någon aktivitet till banan sen då jag ändå ska göra de för egen del så kan ju oxå andra få ta del av de.

Undrar hur mycket aktiviteter trainz orkar med på en bana samtidigt :D

Som sagt jag är djupt imponerad av detta projekt :)

rock 2010-08-14 05:51

Har en liten önskan för detta projektet. De vore jätteskoj om dom fabriker som finns längs banorna kommer med så man kan skyffla lite gods, vet inte hur de ser ut längs banorna men de finns ju gott om vagnar och fabriker som kan hantera de virtuella godset av olika slag. De blir ju då lite fler aktiviteter man kan göra, mellan alla passagerartåg som trafikerar dessa banor.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:15.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009