Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Lysande koppel på C-w Rc1 (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=23326)

ekankal 2009-04-28 21:25

Lysande koppel på C-w Rc1
 
3 bifogad(e) fil(er)
I mörkerkörning börjar kopplet att lysa och blixtra, mer och mer ju fortare man kör, när jag kör loket i TS2009.
Däremot när jag kör i TRS2006 ser allt normalt ut.
Någon fler som har det problemet eller har någon lösning på det?
Loket jag kör i 2009 har orörd config.

korvtiger 2009-04-28 21:33

Ser ut som något textur problem, ev light problem. Kan bero på lite olika saker. Kan dock inte lösa det då jag inte kan testa det själv eller kolla runt bland filerna. Lyser du även då loket står still? Då är det antagligen någon ljustextur som är fel. Kan även vara något annat.

ekankal 2009-04-28 23:38

Citat:

Ursprungligen postat av korvtiger (Inlägg 181918)
Ser ut som något textur problem, ev light problem. Kan bero på lite olika saker. Kan dock inte lösa det då jag inte kan testa det själv eller kolla runt bland filerna. Lyser du även då loket står still? Då är det antagligen någon ljustextur som är fel. Kan även vara något annat.

Nej, det lyser inte när man står still, det börjar som en liten prick vid ca 5-10 km/h för att sen bli större och större.

svenolov 2009-04-29 01:21

Det är många underliga saker som uppstår när som hellst, kan det tyckas, när man använder TS2009 just nu. Vid nästa version (build) kan fenomenet vara borta. Jag vet att det är många förändringar gjorda i config-fil kontra skript i TS2009. Många av förändringarna är INTE bakåtkompatibel, ännu. De kanske inte blir det heller, vad vet jag.

Om inte någon annan kan svara direkt på var problemet med lysande koppel ligger, tycker jag att du ska avvakta tills Auran har fixat till allt. Jag kan bara gissa vad det är för fel. Vi får väl vänta tålmodigt tills Auran kommer med utförlig dokumentation för TS2009.

ekankal 2009-04-29 17:39

Citat:

Ursprungligen postat av svenolov (Inlägg 181922)
Det är många underliga saker som uppstår när som hellst, kan det tyckas, när man använder TS2009 just nu. Vid nästa version (build) kan fenomenet vara borta. Jag vet att det är många förändringar gjorda i config-fil kontra skript i TS2009. Många av förändringarna är INTE bakåtkompatibel, ännu. De kanske inte blir det heller, vad vet jag.

Om inte någon annan kan svara direkt på var problemet med lysande koppel ligger, tycker jag att du ska avvakta tills Auran har fixat till allt. Jag kan bara gissa vad det är för fel. Vi får väl vänta tålmodigt tills Auran kommer med utförlig dokumentation för TS2009.

Okey. Såg att man jobbar för fullt med SP2 så det är väl bara att avvakta och se om sådana här små överaskningar försvinner när det släpps.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:39.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009