Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Positiva tråden (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=20236)

Jockes 2022-02-17 18:29

Citat:

Ursprungligen postat av Dson (Inlägg 319496)
Jag kan bjuda dig på en kopp choklad istället om du vill, lille pojk. :)

Nån choklad hann det visst inte bli, för ny byter vi spår igen och idag blev det klart att jag börjar som tågvärd igen, fast hos SJ i Västerås denna gång! Ska bli riktigt skoj och intressant! :tumme_upp:;)

Dson 2022-02-19 10:53

Citat:

Ursprungligen postat av Jockes (Inlägg 321084)
Nån choklad hann det visst inte bli, för ny byter vi spår igen och idag blev det klart att jag börjar som tågvärd igen, fast hos SJ i Västerås denna gång! Ska bli riktigt skoj och intressant! :tumme_upp:;)

Och det gör du ungefär samtidigt som jag slutar jobba i just Västerås och börjar i Enköping. Hä' sket sä'. :p


Grattis till nya jobbet! Önskar dig stort lycka till :tumme_upp:

Dson 2022-07-30 19:16

Förarbordet är färdigbyggt! Dessutom uppgraderat såväl skärm som grafikkort - det blev en 32" gamingskärm och ett RTX 2080Ti från Asus. Att köra Train Simulator blev något helt annat än ett tangentbord...:grin:https://i.imgur.com/KRb0GFi.jpg

Kristian 2022-07-30 23:29

Riktigt snyggt byggt, häftigt! :) Nedan en jämförelsebild från ett Traxx-lok, som även visar något positivt för min del (när det ändå är tal om "positiva tråden"): I maj började jag på gods efter nära 13 år med persontåg.
https://i.postimg.cc/66GyxKWJ/IMG-20220629-095735.jpg

Dson 2022-08-06 00:00

Citat:

Ursprungligen postat av Kristian (Inlägg 321324)
Riktigt snyggt byggt, häftigt! :) Nedan en jämförelsebild från ett Traxx-lok, som även visar något positivt för min del (när det ändå är tal om "positiva tråden"): I maj började jag på gods efter nära 13 år med persontåg.

En viss skillnad där måste jag medge, din ser betydligt mer realistisk ut!:grin: Vilket lok är det? Ser ut att vara ett av de loken som inte rullar ner till kontinenten?

Grattis förresten till det nya jobbet. Kul med nya utmaningar, hoppas att du trivs :)

Kristian 2022-08-06 23:13

Citat:

Ursprungligen postat av Dson (Inlägg 321336)
En viss skillnad där måste jag medge, din ser betydligt mer realistisk ut!:grin: Vilket lok är det? Ser ut att vara ett av de loken som inte rullar ner till kontinenten?

Grattis förresten till det nya jobbet. Kul med nya utmaningar, hoppas att du trivs :)

Det är 185 413, ett av de Sandahls-målade loken, Vectronen som skulle ha varit med ville inte vara med.

Tackar! Trivs ypperligt. :)

micke321 2022-09-30 19:02

Idag gjorde jag officiellt min sista dag som slussvärd på Göta Kanals Västra del. Jobbat 2 säsongen där nu från dem öppna i maj till sista dan idag då vi stänger för säsongen.

Och börjar på måndag morron jobba inom Försvarsmakten igen... Så igen rast och vila här inte :) :tumme_upp:

Pierre 2022-09-30 20:53

Citat:

Ursprungligen postat av micke321 (Inlägg 321425)
Idag gjorde jag officiellt min sista dag som slussvärd på Göta Kanals Västra del. Jobbat 2 säsongen där nu från dem öppna i maj till sista dan idag då vi stänger för säsongen.

Och börjar på måndag morron jobba inom Försvarsmakten igen... Så igen rast och vila här inte :) :tumme_upp:

Och jag gjorde min sista dag på handelsträdgården jag sommarjobbade på idag. Tror det lutar åt en arbetsmarknadsutbildning för mig. Vill inte hamna på nån värdelös sök-jobb-kurs, som AF håller i. Har gått tillräckligt många sånna, som aldrig ger en nått.

Dson 2022-10-01 13:40

Vissa år byter man jobb oftare än andra... Transportbranschen är som bekant ganska rörig och att hitta en bra arbetsgivare att stanna länge hos kan ibland vara svårt. Många åkare kan vara rätt speciella och lönen kan ibland vara låg som tusan. Men det är chaufförens marknad idag och en duktig förare kan genom att byta jobb helt enkelt både öka på lönen och förbättra arbetstiderna rejält.

Efter sommaren blev det en dryg månads utbildning och numer har jag lämnat de fyrkantiga skåpekipagen bakom mig och transporterar istället farligt gods i tankbil. Trivs riktigt bra med såväl kollegor och ledningen. Utöver det betydligt bättre arbetstider och lön än förut. Helt enkelt massa positivt! :tumme_upp:

bönan 2023-01-15 00:52

Länge sen jag var in här... Blivit mycket tåg i verkligheten så man har väl inte kört enormt mycket tågsimulator senaste åren. Husköp och tillhörande projekt har tagit mycket tid senaste åren.

Nu har dessutom drömmen sen barnsben gått i uppfyllelse, jag ska bli lokförare på riktigt! Jag har kommit in på utbildningen och ska börja på SJ om drygt 2 veckor. Har skaffat mig en gammal Cabby-husvagn från -87 och ska flytta ner till Stockholm på deltid. Så det tyckte jag definitivt passar in i "positiva tråden". Lite sjukt ändå att man vad det lider kommer köra samma lok i verkligheten som man hade i MSTS för 15 år sen... :grin:

Totte 2023-01-15 13:16

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 321670)
Länge sen jag var in här... Blivit mycket tåg i verkligheten så man har väl inte kört enormt mycket tågsimulator senaste åren. Husköp och tillhörande projekt har tagit mycket tid senaste åren.

Nu har dessutom drömmen sen barnsben gått i uppfyllelse, jag ska bli lokförare på riktigt! Jag har kommit in på utbildningen och ska börja på SJ om drygt 2 veckor. Har skaffat mig en gammal Cabby-husvagn från -87 och ska flytta ner till Stockholm på deltid. Så det tyckte jag definitivt passar in i "positiva tråden". Lite sjukt ändå att man vad det lider kommer köra samma lok i verkligheten som man hade i MSTS för 15 år sen... :grin:

:applad::applad:

Jockes 2023-01-15 22:41

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 321670)
Länge sen jag var in här... Blivit mycket tåg i verkligheten så man har väl inte kört enormt mycket tågsimulator senaste åren. Husköp och tillhörande projekt har tagit mycket tid senaste åren.

Nu har dessutom drömmen sen barnsben gått i uppfyllelse, jag ska bli lokförare på riktigt! Jag har kommit in på utbildningen och ska börja på SJ om drygt 2 veckor. Har skaffat mig en gammal Cabby-husvagn från -87 och ska flytta ner till Stockholm på deltid. Så det tyckte jag definitivt passar in i "positiva tråden". Lite sjukt ändå att man vad det lider kommer köra samma lok i verkligheten som man hade i MSTS för 15 år sen... :grin:

Kul å höra, och varmt välkommen till SJ! :applad::kora: Kommer du jobba i Stockholm, eller vad blir stationering när du är färdig?

//Vå-ombordare :D

Hawk 2023-01-15 23:38

:applad::applad::tumupp:

bönan 2023-01-16 01:54

Citat:

Ursprungligen postat av Jockes (Inlägg 321676)
Kul å höra, och varmt välkommen till SJ! :applad::kora: Kommer du jobba i Stockholm, eller vad blir stationering när du är färdig?

//Vå-ombordare :D

Hagalund till att börja med under utbildningen och när jag är färdig, men har flaggat redan under anställningsintervjun att jag helst vill ha stationering i Dalarna så snart möjligheten ges. Stockholm är för stort och för långt hemifrån :D

Pierre 2023-01-16 18:38

Grattis Bönan!
Lokförare drömde man om att bli, när man var liten. Och nu har det tåget gått tyvärr..


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:09.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009