Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Underjordisk station (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=26909)

desse56 2010-06-15 23:22

Underjordisk station
 
Tjena! Har 2 frågor uppe här.
Håller på att bygga knutpunkten...helsingborgs centralstation.
Den är underjordisk så....

1. Ja använder inte tunnlar alls till detta projekt... Finns det något sätt att kunna få de mörkt i stationen på andra vis, och hur får jag i så fall ljusen att vara tända dygnet runt?

2. Var kan jag hitta bra betongväggar och tak någon annan stans än på DLS, som jag har problem med nu?

Fredrik1996 2010-06-16 12:30

Kan svara på fråga 1. Det finns på dls och det heter tunnel gloom wide. Den gör åtminstone att det blir mörkare i tunneln.

desse56 2010-06-16 13:01

Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik1996 (Inlägg 212747)
Kan svara på fråga 1. Det finns på dls och det heter tunnel gloom wide. Den gör åtminstone att det blir mörkare i tunneln.

inget du kan skicka? ja har problem med dls som sagt...

Dson 2010-06-16 14:13

Citat:

Ursprungligen postat av desse56 (Inlägg 212750)
inget du kan skicka? ja har problem med dls som sagt...

Vad har du för problem med DLS? Har du en laglig kopia av Trainz ska det inte vara några som helst problem.
Och har du inte en laglig kopia, får du knappast hjälp härifrån.

Bombardier Train 2010-06-16 16:42

Citat:

Ursprungligen postat av Dson (Inlägg 212753)
Vad har du för problem med DLS? Har du en laglig kopia av Trainz ska det inte vara några som helst problem.
Och har du inte en laglig kopia, får du knappast hjälp härifrån.

Jag har för mig att han har fått låna ett ex. från en kompis, så det är helt lagligt. :)

Dson 2010-06-16 16:44

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 212759)
Jag har för mig att han har fått låna ett ex. från en kompis, så det är helt lagligt. :)

Med andra ord har han inte "problem" med DLS - han har helt enkelt inte tillgång till DLS!

Bombardier Train 2010-06-16 16:49

Citat:

Ursprungligen postat av Dson (Inlägg 212760)
Med andra ord har han inte "problem" med DLS - han har helt enkelt inte tillgång till DLS!

Just precis, det kan vara så: http://www.e-buzz.se/forum/showpost....91&postcount=1
Men det kan ju även vara något annat problem som dykt upp, något felmeddelande exempelvis. DLS är inte direkt problemfri... ;):)

svenolov 2010-06-16 17:51

Citat:

Ursprungligen postat av desse56 (Inlägg 212750)
inget du kan skicka? ja har problem med dls som sagt...

Citat:

Ursprungligen postat av Dson (Inlägg 212753)
Vad har du för problem med DLS? Har du en laglig kopia av Trainz ska det inte vara några som helst problem.
Och har du inte en laglig kopia, får du knappast hjälp härifrån.

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 212759)
Jag har för mig att han har fått låna ett ex. från en kompis, så det är helt lagligt. :)

Det här är lite OT. Vi har diskuterat lagligheten i detta på flera ställen här på forumet. Om desse56 har "lånat" ett ex. från en kompis, så är det deras sak. Om desse56 ska få tillgång till DLS så måste han också "låna" kompisens kuid och password. Vår policy på forumet är, som Dson påpekar, att inte skicka något till innehavare av "lånade lagliga" ex.

desse56 2010-06-17 00:20

Har köpt trainz 2006...problemet jag har är inte att jag inte har tillgång till dls utan att när jag trycker på ladda ner så kommer CMP upp men inget installeras...jag har testat en massa, men inget fungerar och ja känner fler som har samma problem. men som sagt så fort ja kommer in på att ja har problem så kommer detta upp o ja börjar bli rätt trött på de nu, så ot som det blir. Finns det ingen som kan svara på MIN fråga istället?

Dson 2010-06-17 00:57

Citat:

Ursprungligen postat av desse56 (Inlägg 212804)
Har köpt trainz 2006...problemet jag har är inte att jag inte har tillgång till dls utan att när jag trycker på ladda ner så kommer CMP upp men inget installeras...jag har testat en massa, men inget fungerar och ja känner fler som har samma problem. men som sagt så fort ja kommer in på att ja har problem så kommer detta upp o ja börjar bli rätt trött på de nu, så ot som det blir. Finns det ingen som kan svara på MIN fråga istället?

Prövat att söka efter det du vill ladda hem, i själva CMP? Och där högerklicka på objekten och välja download?:)

desse56 2010-06-17 10:29

Citat:

Ursprungligen postat av Dson (Inlägg 212809)
Prövat att söka efter det du vill ladda hem, i själva CMP? Och där högerklicka på objekten och välja download?:)

Hm...ska testa! :tumme_upp:

Bengan 2010-06-17 14:53

2 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av desse56 (Inlägg 212804)
Har köpt trainz 2006...problemet jag har är inte att jag inte har tillgång till dls utan att när jag trycker på ladda ner så kommer CMP upp men inget installeras...jag har testat en massa, men inget fungerar och ja känner fler som har samma problem. men som sagt så fort ja kommer in på att ja har problem så kommer detta upp o ja börjar bli rätt trött på de nu, så ot som det blir. Finns det ingen som kan svara på MIN fråga istället?

Har inte en aning om, vilket problem du har eller menar.

Men kommer du så långt, som bild 1 visar hos DLS.

Så kan du klicka på Hämtningssida (kommer inte ihåg vad det står där, när sidan inte är översatt)

När du klickar där, så ploppar den andra rutan upp.
Klicka på Download FTP, så dyker cdp-filen upp för nedladdning och spara sedan i lämplig mapp för installation senare.

Blir lite pyssel, om man vill ladda ner en massa saker, men, men, bättre än ingenting.

Victor S 2010-06-17 18:08

Vi glömmer det.... Skrev något utan att ha läst posterna längre ner, någon snäll moderator kan ta bort den här posten.

desse56 2010-06-20 19:57

Citat:

Ursprungligen postat av Bengan (Inlägg 212837)
Har inte en aning om, vilket problem du har eller menar.

Men kommer du så långt, som bild 1 visar hos DLS.

Så kan du klicka på Hämtningssida (kommer inte ihåg vad det står där, när sidan inte är översatt)

När du klickar där, så ploppar den andra rutan upp.
Klicka på Download FTP, så dyker cdp-filen upp för nedladdning och spara sedan i lämplig mapp för installation senare.

Blir lite pyssel, om man vill ladda ner en massa saker, men, men, bättre än ingenting.

Jag får inte upp det du ser där...där e ingen länk som säger "download ftp" :vetej:


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:56.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009