Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   DTG - Train Simulator - Allmänt (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Screenshots från KRS! (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=17336)

Totte 2012-02-03 23:09

Fint bygge du har gjort. MatsH! Var är rutten belägen?

MatsH 2012-02-04 00:34

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 255483)
Fint bygge du har gjort. MatsH! Var är rutten belägen?

Tack så mycket. :o
Inspirationen kommer från södra backa industriområde i Borlänge, men slutresultatet kommer
att bli ett fantasifoster utan verklighetsanknytning.

mvh .... Mats

Pierre 2012-02-04 01:15

Fina bilder från Alex och Mats H. Bilderna från ind.området skulle kunna vara foton, så himla verkliga. Kul också att se en Y1 i RW...efterlängtat som fasen!

MatsH 2012-02-04 04:17

2 bifogad(e) fil(er)
Tack Pierre. :o
Ett par bilder till, sedan får det vara nog för ett tag. Denna gång ett lager på samma bana.
.... Mats

vadokunvot 2012-02-04 18:08

Citat:

Ursprungligen postat av MatsH (Inlägg 255494)
Tack Pierre. :o
Ett par bilder till, sedan får det vara nog för ett tag. Denna gång ett lager på samma bana.
.... Mats

Riktigt snyggt:applad:

Är detta något du funderar på att släppa när det blir klart?

Jag saknar verkligen svenska rutter att köra på, har börjat att lära mig lite hur man gör rutter men den tid, tålamod och talang som behövs har jag inte riktigt;)

ocvn 2012-02-04 20:09

Stilige bane du har der MatsH, noe utenom det vanlige :tumme_upp:

MatsH 2012-02-04 21:12

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av ocvn (Inlägg 255550)
Stilige bane du har der MatsH, noe utenom det vanlige :tumme_upp:

Tack så mycket. :)
Dina T43 målningar är också väldigt snygga. :drool:
Jag använder dom ofta och ser fram emot de nya loken. :)


vadokunvot: Tackar. Det är klart att jag kan släppa banan när den är klar om intresse finns. Men det kommer inte att bli något för dom som gillar linjekörning. Mitt stora nöje är att växla vagnar, :o
så banan består av ett industriområde med förbindelse till en bangård. Då kan man växla vagnar till och från de olika industrispåren. Det kommer även att bli en station i anslutning till bangården,
så möjligheten finns att fortsätta bygga ut från den om man skulle känna för det.

mvh .... Mats

Varför man inte ska lägga om växeln för tidigt ;)

gubben50 2012-02-04 21:32

Hej! Mats snyggt,jag är intreserad,så kan jag ser hur du har byggt,jag är ny med att bygga i railworks

mvh
John

Mazz 2012-02-04 22:08

Stiliga bilder!

MatsH: Stoppbocken... ? egen tillverkning? :)

MatsH 2012-02-04 22:18

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Mazz (Inlägg 255558)
Stiliga bilder!

MatsH: Stoppbocken... ? egen tillverkning? :)

Tack så mycket Mazz. :o
Nope. Det är KMW's stoppbock. Den ingår i hans KMW SE Track rules.zip, från tråden Svenska spår.
Snygg är den i vilket fall. :)
mvh .... Mats

En bild till bara för att jag gillar denna byggnad :)

vadokunvot 2012-02-04 22:21

Citat:

Ursprungligen postat av MatsH (Inlägg 255555)
Tack så mycket. :)
Dina T43 målningar är också väldigt snygga. :drool:
Jag använder dom ofta och ser fram emot de nya loken. :)


vadokunvot: Tackar. Det är klart att jag kan släppa banan när den är klar om intresse finns. Men det kommer inte att bli något för dom som gillar linjekörning. Mitt stora nöje är att växla vagnar, :o
så banan består av ett industriområde med förbindelse till en bangård. Då kan man växla vagnar till och från de olika industrispåren. Det kommer även att bli en station i anslutning till bangården,
så möjligheten finns att fortsätta bygga ut från den om man skulle känna för det.

mvh .... Mats

Varför man inte ska lägga om växeln för tidigt ;)

Låter ju toppen, blir det en bit linje då oxå så att man kan låta AI hämta och lämna vagnar på bangården med rc lok, som man sen kan växla till och från industrispåren? Gillar faktiskt växling mest jag med ;)

MatsH 2012-02-04 22:36

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av vadokunvot (Inlägg 255561)
Låter ju toppen, blir det en bit linje då oxå så att man kan låta AI hämta och lämna vagnar på bangården med rc lok, som man sen kan växla till och från industrispåren? Gillar faktiskt växling mest jag med ;)

Ja, det är ungefär så jag har tänkt. Så kan man även ha persontåg som kommer in och stannar till på stationen med jämna mellanrum.

Växling är kul. Det blir mest med T43 då Z66 är lite för svag att dra många vagnar med.
Men vad jag verkligen hoppas på är att en blå T44 kommer att dyka upp så småningom. :kora:
mvh .... Mats

Edit: Vill passa på att tacka alla som tillverkar svenskt material till Railworks. Utan er så skulle RW var en tiondel så kul och en tusendel så snyggt. Tack. :ber:

Bilden är editerad med Autolevels i PS, men jag tyckte att den blev ganska bra. Varm på något vis. Precis som sig bör en sommarmorgon.
Inte utan att man längtar dit en kväll som denna med -26 ute.

ocvn 2012-02-05 01:55

Citat:

Ursprungligen postat av MatsH (Inlägg 255555)
Tack så mycket. :)
Dina T43 målningar är också väldigt snygga. :drool:
Jag använder dom ofta och ser fram emot de nya loken. :)

Det er bra :tumme_upp: De nye lokene kommer snart, skal si ifra når dem ligger ute ;)

Det er masse flotte bilder fra det som ser ut til å være et ganske begrenset område da, vet ikke hvor lang banen din er jeg ? Særlig det siste sommerbilde :drool:

Hvis du savner T44, så er det bare å mase litt her, så kanskje det blir fart på sakene :Fnissa: nei, stakkars Marcus. T44 kommer når den kommer tror jeg

Jacmob01 2012-02-05 14:35

4 bifogad(e) fil(er)
Riktigt snygga bilder Mats! ;) Här lägger jag upp fler bilder från Västerbanan. Ett 4-vagnars Inter-City tåg passerar Över Björkby och Björkby. Jag kan tyvärr inte ha TSX grafiken, så det blir skilnad med mina foton med andras :/

Andreas13 2012-02-05 14:41

Skitsnygga bilder!


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:20.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009