Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Berlin subway hjälp! (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=22844)

kpf93 2009-03-15 15:54

Berlin subway hjälp!
 
Tjena, när jag ska starta Berlin subway får jag denna error

---------------------------
error
---------------------------
Trainsimulator cannot be activated!

Please close all windows first

click Ok when ready
---------------------------
OK
---------------------------

Och när jag starat MSTS som man gör igentligen så kommer jag in i spelet men kan ej gå in på typ Drive train, hoppas att någon kan hjälpa mig, fattar inte något :(

Micke.L 2009-03-15 15:57

Testa såhär:

Stäng ner alla fönster. Sedan går du in i alla program och letar upp Berlin Subway, och öppnar det. Då ska du komma in i ett program där du kan välja tågtyp, rutt, m.m. När du är klar med detta ska du välja "start train simulator" då öppnas MSTS och sen gör du som vanligt och i rutter väljer du antingen U2 eller U6

kpf93 2009-03-15 16:00

Citat:

Ursprungligen postat av Micke.L (Inlägg 177197)
Testa såhär:

Stäng ner alla fönster. Sedan går du in i alla program och letar upp Berlin Subway, och öppnar det. Då ska du komma in i ett program där du kan välja tågtyp, rutt, m.m. När du är klar med detta ska du välja "start train simulator" då öppnas MSTS och sen gör du som vanligt och i rutter väljer du antingen U2 eller U6

Får fortfarande samma Error
---------------------------
error
---------------------------
Trainsimulator cannot be activated!

Please close all windows first

click Ok when ready
---------------------------
OK
---------------------------

Sen så funkar inget om man går in via MSTS :(

Alltså, jag har valt tåg och allt sen när jag ytcker på Start trainsimulator så stängs det ner sen kommer error fram sen så klickar jag på Okej sen kommer Berlin subway grejen upp igen

Micke.L 2009-03-15 16:07

Har du newroad och xtracks installerat? Kanske kan bero på detta, jag har hört att det blir problem då...

Om du har dessa installerade, testa att avinstallera BS sedan avinstallerar du xtracks och newroads och sedan installerar du BS igen.

Hoppas det funkar!

kpf93 2009-03-15 16:09

Citat:

Ursprungligen postat av Micke.L (Inlägg 177202)
Har du newroad och xtracks installerat? Kanske kan bero på detta, jag har hört att det blir problem då...

Om du har dessa installerade, testa att avinstallera BS sedan avinstallerar du xtracks och newroads och sedan installerar du BS igen.

Hoppas det funkar!

Har båda installerat, ska testa det du sa att avinstallera newroad och xtracks, återkommer efter jag gjort detta.

kpf93 2009-03-15 16:40

Nu får jag detta meddelande när jag ska starta rutten

---------------------------
Microsoft Train Simulator
---------------------------
Failed to load material palette.
---------------------------
OK
---------------------------

Totte 2009-03-15 16:44

Har du alla tågen på rätt plats? Alla tågen skall vara på plats under Trainset-mappen.

Traingoal 2009-03-15 16:45

http://steam4me.railpage.org.au/trai...ips.html#tip59

kpf93 2009-03-15 16:48

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 177211)
Har du alla tågen på rätt plats? Alla tågen skall vara på plats under Trainset-mappen.

När jag installerade så fick jag 2 mappar till i TRAINS mappen såhär ser det ut.

http://i39.tinypic.com/23uehac.jpg


Ska testa Traingoal's sätt nu med.

kpf93 2009-03-15 16:55

---------------------------
error
---------------------------
Trainsimulator cannot be activated!

Please close all windows first

click Ok when ready
---------------------------
OK
---------------------------
Får jag igen efter att ha testat Traingoal's metod.

Någon annan som vet felet :(

Roliga är att jag inte har något fönster öppet när jag starta.

Totte 2009-03-15 16:59

Ni andra! Ser det ut likadant för er som kpf93 visade bilden?
Troligen misstänker jag om Trainset_ugb och consist_ugb som är problemet. Pröva kopiera tågfilerna från trainset_ugb till trainset och likadant med confilerna från consist_ugb till consist.

Micke.L 2009-03-15 17:18

Hmm, jag vet inte då tyvärr :vetej:

Bombardier Train 2009-03-15 17:55

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 177215)
Ni andra! Ser det ut likadant för er som kpf93 visade bilden?
Troligen misstänker jag om Trainset_ugb och consist_ugb som är problemet. Pröva kopiera tågfilerna från trainset_ugb till trainset och likadant med confilerna från consist_ugb till consist.

Ser likadant ut för mig, förutom att jag har en trainset_e consist_e också. Berlin Subway installationen gjorde mapparna. Men pröva rådet som Totte gav Kpf93. Fungerar det inte så ominstallera Berlin Subway.

kpf93 2009-03-15 18:06

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 177225)
Ser likadant ut för mig, förutom att jag har en trainset_e consist_e också. Berlin Subway installationen gjorde mapparna. Men pröva rådet som Totte gav Kpf93. Fungerar det inte så ominstallera Berlin Subway.

Roliga är att jag har ominstallerat det 3 gånger redan, och nu funkar inget inte ens vanliga MSTS :S

Totte 2009-03-15 18:20

Citat:

Ursprungligen postat av kpf93 (Inlägg 177229)
Roliga är att jag har ominstallerat det 3 gånger redan, och nu funkar inget inte ens vanliga MSTS :S

Ojdå! Du skulle inte ha behövt avintallera MSTS. Jag rekomenderar dig, efter avinstallationen finns ändå MSTS kvar i utforskaren så flyttar du bort MSTS-mappen till skrivbordet för säkerhets skull. MSTS-bin finns fortafarande kvar i Lägg till och Ta bort i inställningar så avinstallerar du den med. Sen allt är klart installerar du MSTS,
MSTS-update och MSTS-bin. Sen installerar du NewRoads och X-Tracks. Då är MSTS fullt utvecklad. Sen kan du ta rutterna och tågen du vill installera. Lycka till!


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:10.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009