Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Allmänt om 3D-design (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=56)
-   -   Lite modellerat, för fler simulatorer (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=21820)

newS 2009-01-13 14:20

a wonderful model :)

Rc1166 2009-01-13 15:23

Jag är säker på att den kommer att låta lika bra som den ser ut och ha dom blå blixtarna från kontaktorerna men hur gör man med lukten? ;)
Det var ju en speciell lukt när man klättrade in i hytten på en sån burk.

LarryB 2009-01-13 21:54

Citat:

Ursprungligen postat av Rc1166
Det var ju en speciell lukt när man klättrade in i hytten på en sån burk.

En burk med järnfilspån, bakelitflis och olja och med ett tändstift anslutet till nån lämplig kraftkälla borde kanske generera lite aromer

- Och så strålkastarna med gulaktigt ljus som flimrade med 16 2/3 Hz :p

Mazz 2009-01-17 18:49

1 bifogad(e) fil(er)
Tack för alla trevliga kommentarer! / Thank you for the kind comment!

Angående lukta D-lok ja... Kanske finns nån Wonderbaum med D-loks-doft?
16 2/3-dels flimmret ja... ja det vore mumma att få till, tusan vet om det går... Har iof för mig att jag haft nått lok till MSTS där lyset flimmrade.. Nåja, den tiden den sorgen, modellerande går vidare... En hel del gjort, som knappt syns... Underredet står på agendan och t.ex så är alla hjulen utbytta nu.

:)

micke321 2009-01-17 21:13

Snyggt... Kommer bli skoj att köra i MSTS2 & KRS.

MatsH 2009-01-17 23:06

Ja, vad ska man säga? Vackert så det förslår. :)
Efter att ha sett dina bilder så blev jag väldigt sugen att börja bygga på något själv.

Ha det bra .... Mats

Pierre 2009-01-18 00:08

Väldigt vacker modell Mazz...får en att längta otroligt efter MSTS2 nu...

Totte 2009-01-18 10:35

Samma här för mig! :tumupp:

sealpower 2009-01-18 23:46

Kikat lite här utan att säga något... men det är nog mest för att jag inte riktigt vet vad som kan säjas:) Det ser helt enkelt fantastiskt ut! :tumupp: :tumupp:

Det intressanta är faktiskt det att jag är mest imponerad över din handräcken, de är verkligen i högklass har aldrig fått till något liknande:eek:
Drar en vild chansning att de är "Edit-poly/mesh"-konverterade splines med thickness, eller?

Mazz 2009-01-19 00:20

1 bifogad(e) fil(er)
Tack så mycket... :o :) Och, det glädjer mig att det smittar... :D

Sealpower, det är faktiskt enklare än så... Jag har utgått från en vanlig torus, 3 (TRE) sidor, sen är den editerad som mesh för att få formen rätt. Med 3 sidor, så drar den inte många polygoner, samtidiget som den tar och reflekterar ljus på ett bra sätt. Jag ser alltid till att den spetsiga delen kommer utåt.

Sen kanske jag ibland utgått från en cylinder med 3 kanter och monterat ihop det hela, men slutresultat är en stång med 3 kanter, spetsig del utåt.

Det hela fungerar på tunna stänger, men när det blir grövre pinnar så måste man ju gå upp i sidor förståss, annars syns dom för väl.

Bengan 2009-01-19 09:29

Liksom sealpower, så har jag också följt bygget utan att säga något. För att det är så förbaskat svårt att finna nya ord. Blir ju bara, en upprepning utav vad alla andra säger. Även om det är sagt, ett flertal gånger från andra. Så ser det förbaskat snyggt ut.

sealpower 2009-01-19 15:38

Där ser man, storsmiskad av erfarenhet och tresidiga cylindrar :o

Men man lär ju så länge man lever :)

Nickar dock igenkännande åt ditt sätt att göra fönster :D

Mazz 2009-01-20 02:18

2 bifogad(e) fil(er)
Tack Bengan!
Citat:

Ursprungligen postat av sealpower
Där ser man, storsmiskad av erfarenhet och tresidiga cylindrar :o

De vete 1000... :D Skulle möjligtvis va det där med cylindrarna då...

Citat:

Ursprungligen postat av sealpower

Men man lär ju så länge man lever :)

Jag lovar... Det finns fortfarande massa saker att lära sig hela tiden... Tänk om man bara kunde trycka in ett extra stort USB-minne... Hmm, nähä...

Lite stämmningsbild från kvällens pyssel... Strömavtagarna ser inte så spretiga ut längre..

ekankal 2009-01-20 02:35

Imponerande. Det är ju för f** nästan så att loket är verkligare än förebilden från verkligheten :D . Verkligen imponerande. MVH. Ekan

Antepante 2009-01-20 07:39

Aså det är as snyggt !


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:00.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009