Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - DTG - Train Simulator (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=46)
-   -   Södra Stambanan? (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=37470)

germundal 2020-02-06 21:48

1 bifogad(e) fil(er)
Tack Totte! Jag tror jag lyckades efter ett tag:Fnissa:

Tavlor, signaler och mer detaljer läggs till i Linköpingsområdet.

kevpa00 2020-02-06 21:50

1 bifogad(e) fil(er)
Wow! Jäkligt snyggt! :tumme_upp:

Och nedan kommer en liten jämförelse för alla som inte sett området ;)
( fotat igår när vi faktiskt hade lite snö :Fnissa: )

germundal 2020-02-09 21:17

1 bifogad(e) fil(er)
Ute på landet, där byggs det allt. :grin: Här är vi utanför Linghem.

För tillfället fungerar inte rutten med 64bit, jag kommer försöka hitta felet så småningom. Jag gissar att det är ett vägskydd eller en signal som bråkar.

Spåruppdatering! Spåren går nu till Kimstad.

Totte 2020-02-09 22:36

Hej!
Så du gissar felet ligger på V-skydd och signaler. Kanske måste de uppdateras av utvecklarna så att rutten skall kunna fungera med RW64.

germundal 2020-02-09 22:42

Ja det är det jag gissar på, ibland har jag lagt till ett vägskydd och sen startat med 64bit, och då krashar det. Sen har jag tagit bort vägskyddet och det börjar fungera i 64bit igen. Men som sagt så ska jag se om jag hittar felet snart.

Totte 2020-02-09 22:46

Bergensbanen kraschar trots inga svenska V-skydd finns med. Använder tyska V-skydd. Däremot så finns svenska dvärgar där.
Det konstiga är att Jönköpingsbanan funkar bra med RW64. Hmm :eek:

Hgv 2020-02-10 16:34

Jag har haft problem med vägskydd i 64 bit men det löste sig efter att ha flyttat någon felande länk. Vet att jag har tagit upp det i forumet tidigare men är osäker på var. Kanske i Trollhättantråden?

germundal 2020-02-10 17:55

Hej igen. Jag tog bort alla bommar och vägsignaler på banan. Inget resultat.
Sen tog jag bort alla V signaler, nu fungerar banan i 64 bit. VF signaler finns kvar.

Precis som Hgv skriver så tror jag det handlar om länkar som sitter fel, då vissa V signaler fungerar och andra inte.

Om det är samma sak med de svenska dvärgarna som du använder på Bergensbanen, Totte. Vet jag inte, men kanske?

germundal 2020-02-19 20:25

1 bifogad(e) fil(er)
Norsholm byggs. Här korsar Södra Stambanan Göta kanal.

Spåruppdatering! Spåren går nu till Fiskeby, strax utanför Norrköping.

germundal 2020-02-23 21:23

1 bifogad(e) fil(er)
Spåruppdatering! Spåren går nu till Norrköping.


( ) är platser där tågen idag inte stannar.

germundal 2020-03-16 15:15

2 bifogad(e) fil(er)
Med på banan kommer ATC-baliser, dessa är egentligen franska men de passar perfekt som svenska.


För er med Discord, finns möjligheten få mer uppdateringar. Ni kan även:
  • Rösta och ge förslag
  • Ladda ner prov-versioner, som jag kallar dem.

Om du inte vill skaffa Discord eller gå med i Discord servern kommer jag självklart fortsätta ladda upp saker i denna tråd, men bara sådant som är tillräckligt stort/viktigt.

Ni är alla välkomna att gå med i Discord servern för Project SSB här: https://discord.gg/RvYzKBB

Akki 2020-03-17 19:00

Fantastiskt projekt. Kan du senare ansluta till Malmö central och därmed Sjaelland?'
Jag har Discord men hur ansluter jag där till ditt projekt?
Åke

TraindriverS 2020-03-17 19:38

Ser fantastisk ut! :tumme_upp:

germundal 2020-03-17 19:39

Tack så mycket båda två!

Tjaa, Malmö ingår ju i Södra Stambanan så vem vet :Fnissa: .
Min plan är väl först att bygga norrut, att bygga ihopp Stockholm C från Jönköpingsbanan är väl lite av drömmen, så Malmö är väl inte min första prioritet just nu, men en dag så!

Du går med i servern genom att klicka på länken i föregående medelande, när du gått med finns ett flertal textkanaler med olika syften. En guide med info finns i textkanalen; info.

Om du har andra funderingar så går det att fråga i servern.

Akki 2020-03-18 09:32

OK, det funkade fint. Blev lite tveksam då den ville installera programmet för Windows ( vilket jag redan har) men plötsligt gick den vidare per automatik och la upp ikonen bredvid de andra forumen. Tack!
Åke


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:01.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009