Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Norska signaler helt galet fel. (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=36317)

Totte 2016-10-06 13:34

Norska signaler helt galet fel.
 
Norska signaler fungerar inte riktigt som de ska hos OpenRails.
Infartssignalen informerar om nästa signal visar rött i stationsområdet, då loket passerat infartssignalen i hög fart så måste man bromsa hårt egentligen, så slår nästa signal om till grön i samma ögonblick. Det är galet det här! Inte som verklighet.
Det vet Bönan och Jkriste om, att signalerna måste ändras.
Jag vet inte om hur man ändrar dem.

bönan 2016-10-06 14:53

Samma med de svenska ibland, men inte lika illa. Och sett på många utländska rutter också. OR låter det inte vara grönt nog långt framför tåget.

mikban 2016-10-06 15:13

Upplever samma problem mellan Stockholm och Uppsala när det går i 208 km/h.

Ibland får man helt enkelt fortsätta köra på, och lita på att sträckan är klar, man hinner inte bromsa ner endå.

Totte 2016-10-06 15:58

Har ni redan skrivit till Elvas Tower om det?

bönan 2016-10-21 04:28

Jag har hittat en lösning på problemet via Train-sim.com. Jag provade på de norska signalerna och det har löst alla problemen! :tumme_upp:

Öppna filen simcfg.dat och sök efter alla rader SignalNumClearAhead ( 1 ).

Dessa måste ni ändra till SignalNumClearAhead ( 3 ) eller 4. Det fungerar perfekt för mig! Totalt var det 9 rader att ändra, men det beror nog på vilka signaler man använder sig av.

Det är tydligen en rad MSTS inte använder, men som ställer till det med signalerna i OpenRails. :)

Totte 2016-10-21 13:59

Tack Bönan för bra tips!:tumupp:
Jag ändrade till bara ( 3 ) på alla 9 rader till min rutt THN_2. Testade frikörning på 322km/t. Hehe loket välte aldrig i kurvorna. Med RW välter loket direkt.
Ska testa med aktivitetskörning senare.

jkriste2 2016-10-21 21:27

Hei
Har testet det på VBSR8 og det fungerer helt topp. Nå fungerer også togsporsignalet før sto det på rødt hele tiden.
Mange takk Bjørn.:applad:

bönan 2016-10-22 11:06

Vad bra! :tumupp:

Kan du förklara togsporssignalen, jag har sett den i listan men inte förstått hur den används. Är det samma som i Sverige kallas repetersignal och som sitter inne på stationen där man inte kan se utfartssignalen från perrongen? :)

jkriste2 2016-10-22 21:51

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 304273)
Vad bra! :tumupp:

Kan du förklara togsporssignalen, jag har sett den i listan men inte förstått hur den används. Är det samma som i Sverige kallas repetersignal och som sitter inne på stationen där man inte kan se utfartssignalen från perrongen? :)

Ja det stemmer. Det sitter der en ikke kan se utkjørsignalet fra perrong.

bönan 2016-10-22 21:54

Tack! :)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:20.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009