Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Nyheter (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=38)
-   -   TSW -- Train Sim World (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=36280)

Mazz 2016-09-01 19:51

TSW -- Train Sim World
 
Så har DTG visad vad som är den nya UE4-simulatorn.
Här finns presentationsfilmen, första delen handlar om TS-2017, dvs fortsättningen på nuvarande serie:

https://www.facebook.com/railsimulat...=page_internal

Några highlights:

- Multiplayer
- Ingen bakåtkompatibilitet med nuvarande saker.


RELEASE i februari 2017!

bönan 2016-09-01 19:54

Grafiken ser ju riktigt trevlig ut. Hoppas på fler rutter, amerikanska dieselbanor, åtminstone moderna sådana, är jag fortsatt ganska ointresserad av.

PRRs eller New York Centrals huvudlinjer som de såg ut på 50-talet hade möjligtvis kunnat vara något.

germundal 2016-09-01 19:59

Ska bli spännande att se hur det ser ut när det är 100% klart.

Mazz 2016-09-01 20:17

1 bifogad(e) fil(er)
- Fler rutter ska komma. (skam vore det väl annars... ??)
- Verktygen för att skapa egna rutter och annat innehåll är ej klart, men kommer senare.
- TS-2017 kommer supportas långt efter TSW release
- TS-2017 släpps den 15:e september
- TSW releasas både på Steam (PC) och Xbox One
- TSW betaversion tillgänglig i december
- Multiplayer finns ej i betan, men är tänkt att vara en av de viktiga sakerna i TSW framåt.

Mer här:

http://train-simulator.com/the-futur...in-simulation/

Indikationer på nödvändig datorprestanda:

- Win7 - 8 - 10
- 2 GHz dual core 64 bit cpu
- 8 GB RAM
- 2 GB RAM på grafikkortet, directX 10

Inga svindlande systemkrav som det ser ut, men nödvändig och önskvärd är ju sannolikt olika saker...

Bilden är en skärmbild från ovanstående länk, där finns den i original. Egentligen för stor, men kan tycka att det kan passa i detta fall...

Jacmob01 2016-09-01 21:32

Vore roligt om multiplayern blir kompatibel med 3rd-party addons (finns ju väldigt många spel som klarar av moddat multiplayer, funktionaliteten med moddat multiplayer varierar dock väldigt mycket mellan olika spel dock :D), detta skulle kunna skapa möjligheten att köra svenskt någon gång i framtiden i den nya simulatorn.

Om inte är jag ändå ganska nöjd med multiplayer till simulatorn, något jag har saknat i snart 6 års tid nu.

ADDE 2016-09-01 22:52

Hmm... CPU: Check! GPU: Ok! Ram... 8GB! Jag undrar om det skulle funka, speciellt då jag multitaskar...

mikban 2016-09-01 23:07

- Ingen bakåtkompatibilitet med nuvarande saker?

Innebär det att allt man har köpt till TS2016 inte går att använda i TS2017?

Mazz 2016-09-01 23:13

Citat:

Ursprungligen postat av mikban (Inlägg 303492)
- Ingen bakåtkompatibilitet med nuvarande saker?

Innebär det att allt man har köpt till TS2016 inte går att använda i TS2017?

Nej nej, TS-2016-grejjer fungerar utmärkt i TS-2017.

Det som inte fungerar är TS-2016/2017-grejjer i den nya TSW.

mikban 2016-09-01 23:21

Då har jag missat något, jag trodde TS2017 va TSM

Mazz 2016-09-02 00:06

Citat:

Ursprungligen postat av mikban (Inlägg 303494)
Då har jag missat något, jag trodde TS2017 va TSM

Nix, TS-2017 är samma som vi idag känner till som TS-2016. Allt nuvarande DLC kompatibelt. TS-2017 är en traditionell uppdatering.

TS-2017 kommer fortleva parallellt med TSW och sägs hållas support för lång tid framåt.

TSW är den helt nya UE4-baserade simulatorn.

Man har valt att helt och hållet avstå från någon som helst bakåtkompatibilitet i TSW, för att därigenom kunna skapa något som uppfyller deras idéer om hur nästa generations tågsimulator ska se ut, utan hinder av tidigare strukturer.

ekankal 2016-09-02 00:42

Ser onekligen bra ut, mycket prylar som rör sej (slangar, boggiefjädring, träd som svajar, mm, mm), men största elogen går tveklöst till den/dom som har modellerat tågen, förba..at snyggt.
Utan dom så hade man inte blivit lika impad.
Men systemkravet.......................låter som dom har blandat ihop det med något annat spels krav (hehe) ;).

Mazz 2016-09-09 19:03

Kristallklart. :)

https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net...92700969_o.jpg

mikban 2016-09-09 21:37

Mo money mo money hehe

Boye 2016-09-11 23:20

Valet av rutt måste nog vara det sämsta med det där. Allt ser bra ut tekniskt och designmässigt men... en tråkig modern amerikansk linje med väldigt basal trafik, med de fulaste färgsättningarna dessutom, fy CSX... Tvivelsutan kommer den vara kort som den och troligen ha fyra scenarier som vanligt. Om något borde man väl för något nytt som det här bringa en rutt med lite större variation vad gäller operationer och trafik, men istället... Knappast värt pengarna. Så kommer dem väl att mjölka folk som vanligt med absurda priser på DLC-rutter och utrustning.

jorgen3 2016-10-14 17:47

Introducing SimuGraph
 
Ny video ute från Dovetail.
Länk

Verkar oerhört intressant. Jag har klagat på fysiken i TS2017.
Nu verkar det som man i nya Train sim world att fysiken ska vara mycket mer viktigare punkt än förut.

SimuGraph ska göra det möjligt.

Krafter i tåget och spåret ska vara mycket mer realistiska än förut.
Dom pratar om bromsar om cylindrar att trycket ändras i tågets längd etc.
Att sista vagnarna börjar att bromsa senare än de första vagnarna.

Det känns som ett riktigt tåg.

De pratar med riktiga lokförare i utvecklingen just för att få rätt känsla hur tåget ska bete sig.

Det låter nästan för bra för att vara sant.
Jag kommer att längta till december när man får testa betan.
Tror att TSW blir den simulator som har det mesta på önskelistan...

Väldigt bra grafik, Multiplayer, fysik, etc-
Sedan får man se i slutänden hur simulatorn upplevs.
Risk att man får ha en värsting dator.......Men än så länge ser det väldigt bra ut.

Dovetail är ju ett starkt företag och de har ju resurser som få att utveckla en ny simulator till oss.
200 anställda men alla håller ju inte på med utvecklingen men ändå är det en jätte skillnad mot typ Crosstie Studios.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:00.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009