Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Nyheter (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Driftstörningar (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=18885)

TriQz 2003-11-07 04:52

Vill bara informera att det finns vissa fel som exempelvis den senaste posten kommer på 1 sidan och man kan ej se att senaste posten i viss tråd var skriven Idag eller Igår istället ser man 17:08 31/3-08...
Eller är det fel på mina inställningar...

PS: Om du har en annan layout some ex Blå så får du den gula när du ändrar till Allmänt-delen osv.

Fredrik 2008-03-26 13:42

Driftstörningar
 
Efter en liten urspårning (trasigt nätaggregat) under påskaftonen så är vi åter online men som ni säkert sett har vi fortsatta driftstörningar. Vi håller på att undersöka servern för att ev. komma tillrätta med felet.

Byggare Bob 2008-03-28 11:31

Byt Till Ett Proffesionellt Webbhotell
 
...för det här var det jävligaste jag har varit med om på länge.
Och ingern som helst information någonstans, vare sig på Postvagnen, SSS forum eller ens train-sim.com.

Hittade "infon om trasigt nätaggregat" på ett forum som man minst skulle ana det på, nämligen Svenskt Muppforum: http://smf.ecommunity.se/


Botten Fredrik!!!:tumner:

Schulz 2008-03-28 11:37

Antar att detta är på fritiden han fixar detta, så det är svårt att kritisera. Jag tycker han gör ett starkt jobb att ändå snabbt ta i tu med det. Finns vissa forum där admins är "bortresta" och tar veckor på sig. Så jag tycker det är hårda ord från en bitter man.

MatsH 2008-03-28 11:39

Hej Fredrik!
Skönt att du fått ordning på grejerna igen. :)
Hoppas att det inte blev alltför dyrt.
mvh .... Mats

Erik Götborg 2008-03-28 11:40

Citat:

Ursprungligen postat av Byggare Bob
...för det här var det jävligaste jag har varit med om på länge.
Och ingern som helst information någonstans, vare sig på Postvagnen, SSS forum eller ens train-sim.com.

Hittade "infon om trasigt nätaggregat" på ett forum som man minst skulle ana det på, nämligen Svenskt Muppforum: http://smf.ecommunity.se/


Botten Fredrik!!!:tumner:

...och med forumets tillfälliga frånvaro, har du visst upplevt en svår tid? Nej, men helt allvarligt...finns kanske viktigare saker i livet?

Byggare Bob 2008-03-28 11:42

Citat:

Ursprungligen postat av Schulz
Antar att detta är på fritiden han fixar detta, så det är svårt att kritisera. Jag tycker han gör ett starkt jobb att ändå snabbt ta i tu med det. Finns vissa forum där admins är "bortresta" och tar veckor på sig. Så jag tycker det är hårda ord från en bitter man.

Hårda ord är snäöllt sagt, det är för "#%&"""-ligt

Det är ju inte bara forumet som legat nere, så det kan du inte jämföra med...

Och att sedan få reda på det via en "plojsajt" som Svenskt Muppforum gjorde väl inte saken bättre...

Byggare Bob 2008-03-28 11:43

Citat:

Ursprungligen postat av Erik Götborg
...och med forumets tillfälliga frånvaro, har du visst upplevt en svår tid? Nej, men helt allvarligt...finns kanske viktigare saker i livet?

Nä ingen svår tid, men bristen på INFORMATION...

TACK OCH ADJÖ FÖR MIG FOREVER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fredrik du kan radera mitt konto om du vill...

Fredrik 2008-03-28 11:44

Tack Bob! Då vet jag var jag har dig. Anledningen till att jag inte brytt mig nämvärt mer är dödsfall inom familjen.

Men det kanske är lika bra att stänga ner allt för gott så kanske du blir nöjd.

Jag är en människa av kött och blod och mina känslor för mina närmaste går långt före en server och hålla alla informerade om läget.

Tack för mig.

sicknote 2008-03-28 11:59

Beklagar sorgen Fredrik.


Hej då Bob..

mrC 2008-03-28 18:06

Men snälla nån, det är väl ingen världskatastrof om inte ett forum är tillgängligt under några dygn! Nu har du ju fått reda på vad orsaken till neretiden var, då är det väl bara att släppa detta!
Men packa och dra du, verkar ju inte vara nån större förlust för forumet med den inställningen och krav på uppetid och info!

Skönt att vi är igång igen Fredrik! :tumupp:

Fredrik 2008-03-28 18:10

Nätdelen till servern dog under påskhelgen när jag inte var hemma. Ny nätdel beställdes och monterades i onsdag. Så långt allt väl.

Det som sen hänt är att ett gamalt fel kommit tillbaka. Servern hänger sig efter att den gått allt från 5 min till 2-3 timmar. Har testat annat minne, felsökning på hårddisk men inget verkar ge resultat.

Kommer flytta hem servern över helgen för att lättare kunna se när/om den hänger sig. Ni får nog dessvärre räkna med att det kan vara störningar under helgen... :(

Micke.L 2008-03-28 18:10

Skönt att det är igång igen iaf... Jag är glad :)

Sigma 2008-03-29 03:14

Undrade nästan om jag hadde blivit avstäng ett tag, hehe.

MartinO 2008-03-29 09:46

Byggare Bob klarar vi oss utan helt klart :mad: Det finns viktigare saker i livet än datorer helt klart men alla tänker tydligen inte längre än näsan räcker, att det kanske finns andra orsaker än de uppenbara.

Jag börjar få lite abstinens så jag hoppas forumet fungerar som det ska snart igen :D Vi är många som uppskattar den tid och energi du lägger ner på forumet Fredrik :)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:02.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009