Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Pisstråden (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=20233)

nejmeg 2011-02-15 15:33

Citat:

Ursprungligen postat av Mikey (Inlägg 229910)
Att busstrafiken ska fungera så dåligt nu då. :mad: I fredags gick nästan alla bussar i tid trots vädret, men igår var närmare hälften av alla turer inställda. Ni kan gissa hur många som kom i tid till skolan? Även idag har det varit bra mycket krångel, bland annat var direktbussen till Arlanda "Bara" 47 minuter försenad när den kom, och när jag skulle hem var den turen inställd...

JAg tycker du borde se det positivt, bussen kom i alla fall även om den var sen.

Säkringsbrott 2011-02-15 21:53

Citat:

Ursprungligen postat av _gege (Inlägg 229740)
Intygas att Lgjs är skit. På första hacket får du till slut en sänkning på närmare en bar och en lossningstid på tre minuter. Helt hopplöst att köra, särskilt när man är så pass nybakad som förare. :vetej:

Jo, enda sättet att hantera fanskapen är att inte röra tågbromsen ungefär.. Och då behöver man ju riktigt bra linjekännedom, vilket jag inte direkt har eftersom jag själv är rätt ny också ;)

Prövade dock att hälla i en manlig shot kemetyl i huvudledningen en gång. Även om det kanske inte blev bra så vart det ändå förvånansvärt mycket bättre :)

leoj 2011-02-17 15:47

Om man åker bussen hem där en mor och ett barn som inte riktigt kan sitta still sitter (på vanliga platser, där barnet är närmast fönstret)..
Så helt plötsligt får barnet nått sykbryt och trycker på stoppknappen sjuttioelva gånger så inte bussen kan åka från hållplatsen. Mamman måste ju uppmärksamma att barnet plingar konstant.
Först när jag bett mamman be barnet sluta sluta skitungen..

Jag börjar mer och mer fundera på att rösta på SD i nästa val, så kanske det händer nått i Sverige som gynnar landet..

_gege 2011-02-17 15:52

Citat:

Ursprungligen postat av Säkringsbrott (Inlägg 229951)
Jo, enda sättet att hantera fanskapen är att inte röra tågbromsen ungefär.. Och då behöver man ju riktigt bra linjekännedom, vilket jag inte direkt har eftersom jag själv är rätt ny också ;)

Prövade dock att hälla i en manlig shot kemetyl i huvudledningen en gång. Även om det kanske inte blev bra så vart det ändå förvånansvärt mycket bättre :)

Det är en lösning. :) Tycker synd om kompressorerna som får slita så. Dock varierar det väldigt mycket från tåg till tåg har jag märkt, vissa långa tåg funkar utmärkt medan andra korta är ett helvete att få loss på. :confused:

Säkringsbrott 2011-02-17 16:45

Citat:

Ursprungligen postat av _gege (Inlägg 230090)
Det är en lösning. :) Tycker synd om kompressorerna som får slita så. Dock varierar det väldigt mycket från tåg till tåg har jag märkt, vissa långa tåg funkar utmärkt medan andra korta är ett helvete att få loss på. :confused:

Jomen precis! Har kört containertåget som går Insjön-Göteborg och brukar bestå av sådär 500 m Lgjs utan problem i 15 minusgrader ("utan problem" för att vara det tåget iaf..). Sen när man ska hem så får man en mult till ett litet och blandat tåg och vipps misslyckas man med varenda j-a bromsning! Men det är ju lite det som är tjusningen med att köra gods också ;)

bönan 2011-02-17 18:42

Har ominstallerat datorn, men ljudkort och riktiga internetuppkopplingen vägrar funka. Får köra trådlöst internet tills vidare.:(

Antepante 2011-02-18 00:19

Snöröjningen i Stockholm är nog det sämsta jag sett!

Rasmus96 2011-02-18 10:12

Svenska i skolan = Jätte tråkigt :(

Schulz 2011-02-18 10:30

Citat:

Ursprungligen postat av Rasmus96 (Inlägg 230156)
Svenska i skolan = Jätte tråkigt :(

...men väldigt nödvändigt! Svenska är viktigt för en bättre kommunikation både muntligt och skriftligt. Läser du Svenska C på gymnasiet får du dessutom testa mer av det muntliga.

Rasmus96 2011-02-18 10:32

Citat:

Ursprungligen postat av Schulz (Inlägg 230157)
...men väldigt nödvändigt! Svenska är viktigt för en bättre kommunikation både muntligt och skriftligt. Läser du Svenska C på gymnasiet får du dessutom testa mer av det muntliga.

Ha visst är det säkert bra med Svenska och alla andra lektioner. Fast det är ju inge roligt när man sitter här och är lite små trött.

Fast det kanske är nödvändigt fast roligt är det inte :) :(

simonbertilsson 2011-02-18 11:42

Citat:

Ursprungligen postat av Rasmus96 (Inlägg 230156)
Svenska i skolan = Jätte tråkigt :(

Uppenbarligen behöver du mer svenskaundervisning, med tanke på att du har särskrivit ordet "jättetråkigt"...

Rasmus96 2011-02-18 18:30

Citat:

Ursprungligen postat av simonbertilsson (Inlägg 230165)
Uppenbarligen behöver du mer svenskaundervisning, med tanke på att du har särskrivit ordet "jättetråkigt"...

Haha hade just Svenska lektion och höll på med att skriva ett arbete på datorn så hade inte tid med detta igentligen ;)

Micke.L 2011-02-18 22:12

Citat:

Ursprungligen postat av Rasmus96 (Inlägg 230197)
Haha hade just Svenska lektion och höll på med att skriva ett arbete på datorn så hade inte tid med detta igentligen ;)

En bra regel att tänka på: Uttalas det som ett ord, så skrivs det också som ett. Iaf i de flesta fallen. Personligen skriver jag hellre ihop ord jag är osäker på än att skriva dem som två ord.

Dson 2011-02-19 09:57

Citat:

Ursprungligen postat av Rasmus96 (Inlägg 230197)
Haha hade just Svenska lektion och höll på med att skriva ett arbete på datorn så hade inte tid med detta igentligen ;)

Fast det går ju fortare att skriva jättetråkigt istället för jätte tråkigt, eftersom det senare behöver ett tecken mer...;)

Kristian 2011-02-19 23:10

Jag måste gnälla av mig lite över en händelse.

I förrgår hade jag ett snabbtåg mot Ormsta som bara stannar på fyra stationer, en av hållplatserna som man passerar är Tibble där det finns en bomförsedd plattformsövergång i norra änden. Allt ser bra ut vid passagen, men när jag har halva perrongen kvar så ser jag en tant krypa under ena bommen och gå över spåret. Jag hänger mig på tyfonen och nödbromsar, tanten kastar sig bort från spåret och halvsekunden senare passerar jag med knappt sänkt hastighet.

Folk är inte kloka... Hoppas att hon fattade hur nära döden hon var och att hon lärde sig något.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:58.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009