Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   DTG - Train Simulator - Downloads (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=54)
-   -   Grindar och staket för industrispår (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=31025)

Mawkish 2011-10-07 18:28

Grindar och staket för industrispår
 
2 bifogad(e) fil(er)
Några animerade och skriptade grindar och ett staket i samma stil som kanske kan passa till något stickspår med lämplig industri.

Klippt ur ReadMe-filen:

Installation: Installera Gate_and_fence_industrial.rwp med hjälp av Railworks Package Manager. I World Editor Markeras Haglund/Arsta i "object-set" filtret för att aktivera objekten i din rutt.

Objekt:
asg_fence_chainlink - Staket som hittas under loftade objekt under kategori "misc"
asg_gate_6m - Animerade grindar för enkelspår som hittas under kategori "misc"
asg_gate_single_l_6m - Animerad grind som kan kombineras med objektet nedan för att täcka dubbelspår etc. hittas under kategori misc.
asg_gate_single_r_6m

Det finns även statiska versioner av grindarna i öppna(suffix _open) och stängda(suffix _closed) varianter och dessa hittas under kategori "clutter".

Anmärkningar:

De animerade grindarna är byggda enligt samma princip som järnvägsövergångar om än med något modifierad funktion. För att få fungerande grindar så placeras för objektet ut med ett vänsterklick på vanligt sätt(positionen kan justeras i efterhand så det behöver inte vara exakt).

När detta är gjort så ska spårlänkarna placeras på de spår som grindarna ska aktiveras för, ett vänsterklick för varje spår i närheten av grindarna. Spårlänkingsläget avslutas med ett högerklick och övergår i väglänkar(för att stoppa trafik på normala järnvägsövergångar) och eftersom dessa inte används för grindarna så högerklickar du dig bara ur detta läge utan att placera några väglänkar. Nu är grindarna placerade och du kan finjustera positionen av grinden och länkarna genom att markera den grå kuben på grinden. Grindarna är satta att reagera på spårtrafik 50m före och efter spårlänken men känner ej av tågets hastighet(vore jag bättre med skript så kanske detta kunde lösas) så normalt så ska grindarna hinna öppnas vid en hastighet som inte överskrider ca 25km/h.

Hoppas dessa kan vara till nytta!

Basse 2011-10-07 18:36

Tack tack :)

Mazz 2011-10-07 18:47

Oj, va stiligt och användbart! Tackar! :)

Andreas13 2011-10-07 19:07

Tackar:ber:

gubben50 2011-10-07 19:24

Oj, va stiligt :tumupp:

Alexander_A 2011-10-07 20:31

Tackar! :tumme_upp:

newS 2011-10-07 21:12

Thanks :tumme_upp::ber:

Pierre 2011-10-08 01:56

Kanonbra. Gärna mer objekt tack!

Hgv 2011-10-08 02:26

Tack! Det blir många meter staket att byta ut...

ex-railwayman 2011-12-12 19:40

Thank you for these, they are very nice. :tumme_upp:

Cheerz. ex-railwayman. :vinka:

Totte 2012-05-28 21:01

Tack!
Jag bläddrade och fann dem. Mycket användbart!

ADDE 2013-03-01 17:19

Hejsan! Verkar finnas buggar i dessa med RW2013. Speciellt när de är i närheten av vägkorningar och VF-Signaler. Rätt som det är kraschar RW utan någon felmeddelande eller någoting sådant.

Mawkish 2013-03-01 20:18

Citat:

Ursprungligen postat av ADDE (Inlägg 274400)
Hejsan! Verkar finnas buggar i dessa med RW2013. Speciellt när de är i närheten av vägkorningar och VF-Signaler. Rätt som det är kraschar RW utan någon felmeddelande eller någoting sådant.

Har ju inte direkt hårdtestat dessa sedan TS2013 släpptes med de tester jag har gjort nu så verkar de fungera som de ska. Att dom skulle påverkas av VF-signaler är fullständigt omöjligt eftersom grindarna inte ens "pratar" med signalerna via skript. Vägkorsningarna(de tyska/engelska) skulle kunna påverka grindarna men jag testade även det utan någon som helst krash eller fel på uppförandet av varken grindar eller korsningar.

Fungerar det utan krash om du tar bort grindarna? Har du provat att installera om grindarna och noga följt instruktionerna om hur de placeras ut?

ADDE 2013-03-01 23:20

jag har följt noga placeringen av grindarna. det var två ställen som ställde till det. den ena stället löstes när jag tog bort det, men inte på det andra stället.

Ena stället så finns det en VF-länk som ska anropa en vägkorning, men mellan dessa så finns det en växel, och är den inställd på nr. 2 så når man grinden. Spelet kraschade när tåget nådde grinden.

Det andra stället handlar om att jag lämnar en grind på väg mot en vägkorsning. vägkorningen har slutat funka som den ska när jag passerar den. spelet kraschar typ när grindarna ska stängas.

Jag tog bort grindarna i båda fallet. Fall 2 så körde jag ett tåg åt andra hållet, jag skulle inte precis passera de grindar som ursprungligen fanns där de fanns, men tåget ver mitt i att passera den, fortfarande felande, vägkorsningen när spelet kraschar igen, ungefär vid samma avstånd som när sista vagnen lämnade från grinden, när de skulle stängas. ändå kraschar spelet.

Har provat placera grindar ihopkopplad med en vägkorsning, men när tåget passerar en VF-länk mot vägkorsningen, så kraschar spelet.

EDIT: Jag kan ålacera grindarna igen på nytt och sedan skicka dig en betaversion av Bergspasset där du kan prova grindarna i olika situationer. jag placerade ut 3 andra grindar, men utan närheten av vägkorsningar, och de fungerar alledes utmärkt.

Mawkish 2013-03-02 00:15

Citat:

Ursprungligen postat av ADDE (Inlägg 274431)
jag har följt noga placeringen av grindarna. det var två ställen som ställde till det. den ena stället löstes när jag tog bort det, men inte på det andra stället.

Jag har försökt hänga med i svängarna här men en gammal man fattar tydligen trögt :) Vilket var stället där spelet inte krashade när du tog bort grinden?
Var det stället som du förklarar här
Citat:

Ursprungligen postat av ADDE (Inlägg 274431)
Ena stället så finns det en VF-länk som ska anropa en vägkorning, men mellan dessa så finns det en växel, och är den inställd på nr. 2 så når man grinden. Spelet kraschade när tåget nådde grinden.

eller detta ställe?
Citat:

Ursprungligen postat av ADDE (Inlägg 274431)
Det andra stället handlar om att jag lämnar en grind på väg mot en vägkorsning. vägkorningen har slutat funka som den ska när jag passerar den. spelet kraschar typ när grindarna ska stängas.

Du kan skicka en länk för rutten i ett PM om du vill men bara själva rutten då och inga andra filer som hör till objekten på rutten. Om du kan markera(tex med en luftledningsstolpe på spåret) ungefär var det krashar i rutten innan du packar och skickar till mig så skulle det underlätta letandet :)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:49.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009