Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Vad röstar ni på 2014? (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=34978)

Micke.L 2014-04-13 04:37

Vad röstar ni på 2014?
 
En omröstning om valet 2014. Anonymt. Dock får man ju skriva här om man vill förklara/diskutera. Men vem som väljer vilket parti är som sagt dolt.

Dson 2014-04-13 10:48

Jag vill ha ett samhälle där alla människor, oavsett etniskt ursprung, oavsett ekonomiska förutsättningar och oavsett dess föräldrars historia ska få samma möjlighet och rätt till utbildning och arbete.
Jag vill ha ett samhälle där lönedumpning och social dumpning inte är ett alternativ, där alla människor har rätt till schyssta villkor på sin arbetsplats.
Jag vill ha ett samhälle där allas lika rätt till kvalitativ vård går före individens ekonomiska förutsättningar.

Därför röstar jag, liksom tidigare år, på Socialdemokraterna både i EU-valet och Riksdagsvalet i år. Och det tänker jag göra med stolthet.

bönan 2014-04-13 11:07

Citat:

Ursprungligen postat av Dson (Inlägg 286885)
Jag vill ha ett samhälle där alla människor, oavsett etniskt ursprung, oavsett ekonomiska förutsättningar och oavsett dess föräldrars historia ska få samma möjlighet och rätt till utbildning och arbete.
Jag vill ha ett samhälle där lönedumpning och social dumpning inte är ett alternativ, där alla människor har rätt till schyssta villkor på sin arbetsplats.
Jag vill ha ett samhälle där allas lika rätt till kvalitativ vård går före individens ekonomiska förutsättningar.

Därför röstar jag, liksom tidigare år, på Socialdemokraterna både i EU-valet och Riksdagsvalet i år. Och det tänker jag göra med stolthet.

:applad::applad:

bönan 2014-04-13 11:11

Vänsterpartiet för min del. Jag kommer ännu inte att ha fyllt 18 vid EU-valet, min i höst ska jag rösta för första gången.

Anledningen till att jag väljer Vänsterpartiet över Socialdemokraterna är att jag känner att S är otydliga i många sakfrågor och att hela fokuset ligger på några få områden, främst skola/jobb, vilket självklart hör till de absolut viktigaste frågorna i dagens Sverige. Min förhoppning är att vi får en rödgrön regering till hösten, där Socialdemokraterna kan driva sin politik samtidigt som V drar mer åt vänster och arbetar för vinstförbud i välfärden, stopp för privatiseringar etc.

Micke.L 2014-04-13 22:48

4 personer som tänker rösta på SD. Vill man så får man gärna skriva varför, jag skulle tycka det var intressant då jag själv inte alls sympatiserar med större delen av deras politik.

Men det är som sagt frivilligt, och alla har ju rätt att rösta på vad de vill, vi är ju ett demokratiskt land.

jonni 2014-04-15 11:03

Jag röstade ej 2014 eftersom det inte var valår.

AlleDahlle 2014-04-15 11:11

1. Valet har inte varit än! 2. 2014 är visst valår!!!

ADDE 2014-04-15 12:01

Vi saknar Feministisk Intiativ och Junilistan i omröstningen... F! verkar vara väldigt uppmärksammad just nu!

Micke.L 2014-04-15 12:39

Vi saknar många partier, därav alternativet "annat". Jag tog med de största partierna (och sen slank piratpartiet med också)

AlleDahlle 2014-04-15 12:45

Kalle anka partiet? Eller de kanske inte finns längre :visslar:

Micke.L 2014-04-15 13:04

Citat:

Ursprungligen postat av AlleDahlle (Inlägg 286945)
Kalle anka partiet? Eller de kanske inte finns längre :visslar:

Jodå det finns kvar, men får endast hundratalet röster. Gratis alkohol till folket och bredare trottoarer är några av deras frågor :rolleyes:

Pierre 2014-04-18 20:35

Jag velar mellan Socialdemokraterna eller Vänsterpartiet. Får se vad det blir!?

Dson 2014-04-19 20:43

Förresten, något jag inte tänkte på när jag läste "Riksdagsvalet" men nu inser att det bara står "Valet 2014". Vilket av de två valen syftar du på?

Riksdagsvalet eller Europaparlamentsvalet..?

sealpower 2014-04-19 20:58

Blir nog lagomt rött även denna gång skulle jag tro...

bönan 2014-04-19 20:59

Verkar ju som om vi tågentusiaster överlag är ganska vänsterdragna, rätt intressant egentligen. Hur kommer det sig tro?


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:56.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009