Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   DTG - Train Simulator - Allmänt (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Buggar och andra fel (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=17347)

KnudB 2011-03-27 21:15

Northern Europe kræver meget af computeren.
Erfaringerne viser at den kører bedst hvis du ændrer dine grafik-indstillinger til laveste værdier.
Og selv da vil den være længe om at starte. 10 minutter til opstart er ikke unormalt.

Totte 2011-03-27 21:48

Citat:

Ursprungligen postat av KnudB (Inlägg 233639)
Northern Europe kræver meget af computeren.
Erfaringerne viser at den kører bedst hvis du ændrer dine grafik-indstillinger til laveste værdier.
Og selv da vil den være længe om at starte. 10 minutter til opstart er ikke unormalt.

Hej!
Så mitt grafikkort ATI Radeon HD5770 är för liten?

Totte 2011-03-28 19:42

Min datorinnehåll är:

XP Home Edition
Processor: AMD Athlon (tm) IIx2 250 3013MHz
Moder: Asus M4N68T
Grafikkort: ATI Readon HD5770 Series (1024mb) 2utgångar
Bildskärm: Samsung Sync Master 171s 5-6år gammal
Nätagg: 400W
Ramminne: 2x2Gb Utnyttjar bara 3Gb
2 Hårdiskar: Den gamla, Maxtor 160 Gb 7200Rpm
Nyare, Sata-II 320Gb 7200Rpm
Det borde räcka för att kunna köra rutten, eller hur?

Pierre 2011-03-28 22:10

Har inte provat Northern Europe A själv ännu, men jag har läst att många har problem att få igång eller köra den. Verkar vara omöjlig att ens få igång på en dator med 32-bitars OS (för lite minne!?) och med 64-bitars, får man ställa ner grafikinställningarna (om man nu inte har en monsterdator!). Man ska också tömma cachen innan start.

Verkar vara bäst att inte bygga så himla stora rutter, så jag bygger nog inte vidare på den jag håller på med. Man vill ju att folk ska kunna få igång den!

Totte 2011-03-28 22:59

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre (Inlägg 233688)
Har inte provat Northern Europe A själv ännu, men jag har läst att många har problem att få igång eller köra den. Verkar vara omöjlig att ens få igång på en dator med 32-bitars OS (för lite minne!?) och med 64-bitars, får man ställa ner grafikinställningarna (om man nu inte har en monsterdator!). Man ska också tömma cachen innan start.

Verkar vara bäst att inte bygga så himla stora rutter, så jag bygger nog inte vidare på den jag håller på med. Man vill ju att folk ska kunna få igång den!

Hur ställer man ner grafikinställningarna?

Pierre 2011-03-28 23:51

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 233693)
Hur ställer man ner grafikinställningarna?

Starta RW och välj Options...

Men nu har jag precis provat rutten. Jag hade inga problem att starta den, tog runt 4 minuter att få igång den. Valde första Free Roam Scenariot: Aarhus.

Med bara ett tåg så flöt det på bra tyckte jag, märkte bara av nått enstaka hack. Och då har jag allt på High i Options och skuggor på. Enda jag stängt av är "ogräset".


Min dator är som följer...

CPU: AMD Phenom2 X2 555 3,2Ghz BE (upplåst till X4 B55 = 4-kärnig)
CPU fläkt: Cooler Master Hyper 212 Plus
Minnen: Corsair 2x2GB 1333MHz 1.5V Value Select
Grafikkort: XFX Radeon HD5850
Moderkort: Asus M4A785TD-M EVO
Hårddisk: Samsung SpinPoint F1 1TB
Nätdel: Corsair VX 450W 80+
Chassi: Ace Ecco 220 mini tower
Chassi fläktar: 2x Scythe 120mm Gentle Typhoon 1150rpm
DVD: Samsung 22X DL SH-S223C, Svart
OS: Windows 7 64-bit

Kommer bli 4GB minne till och nån gång (tycker dom är för dyra ännu!) en SSD disk. Läs här om test med SSD och RW och MSTS: http://www.uktrainsim.com/index2.php...rm_report=1471

KnudB 2011-03-30 19:08

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 233678)
Min datorinnehåll är:

XP Home Edition
Processor: AMD Athlon (tm) IIx2 250 3013MHz
Moder: Asus M4N68T
Grafikkort: ATI Readon HD5770 Series (1024mb) 2utgångar
Bildskärm: Samsung Sync Master 171s 5-6år gammal
Nätagg: 400W
Ramminne: 2x2Gb Utnyttjar bara 3Gb
2 Hårdiskar: Den gamla, Maxtor 160 Gb 7200Rpm
Nyare, Sata-II 320Gb 7200Rpm
Det borde räcka för att kunna köra rutten, eller hur?

Det burde være nok, men min gamle pc med XP og 3 GHz kørte den ikke godt på. Der er ingen tvivl om at RailWorks fungerer bedst på en 64 bit Windows 7.

En løsning kan være at installere et lille program, som kan håndtere det 64 bit problemet som var i den tidligere udgave af RailWorks. Jeg kan ikke huske hvor det findes... Men det forbedrede kørslen på en 32 bit XP.

Totte 2011-04-05 16:09

Hej!
Så North Europe kräver minst Win7 64bit. Min dator låste sig vid Horsens och fps var på 30.
Blä, va dåligt!
Ni kan inte tvinga mig att skaffa kraftigare dator, För mig är den tillräcklig.

Pierre 2011-04-05 17:19

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 234253)
Hej!
Så North Europe kräver minst Win7 64bit. Min dator låste sig vid Horsens och fps var på 30.
Blä, va dåligt!
Ni kan inte tvinga mig att skaffa kraftigare dator, För mig är den tillräcklig.

Din dator är det inget fel på, det är ditt OS som ger problem p.g.a. att det bara kan hantera 3 GB minne (iallafall vad jag tror!?). Det är bara att inse att du behöver ett 64-bits OS, för rutterna kommer bara bli större och mer detaljerade, än vad vi varit van vid sen tidigare...

Ett Windows 7 64-bit är också ett jäkla bra OS. Enligt mig det bästa OSet hittills! Och jag PMa dig hur du kan få tag i ett, utan att det kostar skjortan. För er som undrar, så är det genom Tradera, där t.ex. Win 7 Ultimate (i kartong med 2 skivor (både 32-bit och 64-bit) och nyckel) säljs för mellan 500-1000 kr. Kolla bara omdömena av säljaren, så ska det inte vara några problem!

Totte 2011-04-05 18:05

Hej Pierre!
Tack för din rekommendation! Jag bygger ju rutten än och tänker inte röra min dator förrän rutten är helt klar.
Jag kanske skaffar helt ny dator om det behövs framöver.

Pierre 2011-04-05 18:25

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 234278)
Hej Pierre!
Tack för din rekommendation! Jag bygger ju rutten än och tänker inte röra min dator förrän rutten är helt klar.
Jag kanske skaffar helt ny dator om det behövs framöver.

Hej igen!

Sålänge du först tar backup på antingen en extern hårddisk, skiva eller usb-sticka, så är det inga problem att sen format C: och sen lägga in msts (och allt annat) igen. Allt kommer fungera med Win 7 (jag har inte hittat nått som inte fungerat än!), men vissa drivare kommer få bytas till 64-bit version.

Nån nya dator behöver du knappast. Din dator är bra, det är bara ditt OS som behöver bytas ut!

eu77 2011-04-23 16:29

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre (Inlägg 133776)
Efter läst om buggar och missar, så tappar man nästan lusten att testa det...

Visst buggar och annat kan rättas till i efterhand, men man tycker inte att en tågsim som just släppts ska vara sämre än MSTS och Trainz på nått sätt. Allt borde ju vara bättre i KRS! Ingen heller som verkar haft nån WOW-känsla över nått...

Känns som detta är en flopp (trots jag inte testat det än!), tråkigt.

Gillar du World Of Warcraft:applad:

fremi 2012-02-26 15:03

Någon som upplevt att objekt och spår flyttar sig? Har en sträcka på ca 1 mil där stolparna hamnat på ojämna avstånd till varandra. Spåret har på vissa ställen blivit ojämnt så att det hoppar till i tåget. Upplever andra fel i samband med spårläggning också. Där jag tidigare svetsat dyker helt plötsligt stoppbockar upp.

Beror det här på någon bugg i spelet eller är min rutt korrupt? Det är ju inte så motiverande att bygga när man måste gå tillbaka och rätta till småsaker hela tiden. Ojämnheter i spåret är nästan omöjligt att fixa utan att lägga om spåret helt.

Edit:
Spelet är RW3.

Totte 2013-02-16 12:52

1 bifogad(e) fil(er)
Jag hämtade nya uppdaring av RC ver 3 och installerade via Ulitities steg för steg. part1, part2 osv.
Jag vet inte orsaken hur rutorna ser ut så enlig bilden.
Har jag missa nå´t annat, eller?

Totte 2013-02-16 13:38

Det löstes nu! Tack vare länken.:Yeah:

keeper 2013-02-17 16:39

bra repaint
:tumme_upp:

Totte 2013-02-21 23:37

1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Va nu då? Huset lyser skarpt, nå´t fel med nattextur.

Totte 2013-02-22 09:31

Hej!
Kan inte husets skapare fixa nattextur? ;)

Totte 2013-11-14 22:43

Hej!
Nu tar jag upp gammal tråd och ber om att få svar.
Husets nattextur från tidigare inlägg är inte åtgärdat.
Många husfönster lyser inte,:mad: svenska, danska och tyska husen. Konstigt i dagens utveckling.
Se även http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=34635
MSTS som är gammal så lyser fönstren i alla hus.

Mazz 2013-11-14 23:56

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 282572)
Hej!
Nu tar jag upp gammal tråd och ber om att få svar.
Husets nattextur från tidigare inlägg är inte åtgärdat.
Många husfönster lyser inte,:mad: svenska, danska och tyska husen. Konstigt i dagens utveckling.
Se även http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=34635
MSTS som är gammal så lyser fönstren i alla hus.

MSTS är ju som du säger, gammalt... har alltid haft "lysande" fönster om det var gjort så och kommer fortsätta att ha så. MSTS uppdateras ju som bekant inte längre... :)

Angående att många husfönster inte lyser.. Du kanske ska skriva ett brev till railsimulator.com och lägga fram problemet med dagens utveckling? :rolleyes:

En annan variant skulle eventuellt möjligtvis kunna vara att ta kontakt med konstruktören av husen direkt. Han verkar ju inte fullföljt sina plikter verkar det som.. :D


<hänger upp elaka hatten>
:)

Totte 2013-11-15 00:22

Huskonstruktören läser väl den här tråden. Varför ska jag leta efter och söka och skriva direkt för?
Den här tråden är till för att hjälpa och förbättra RW, eller hur?

Mazz 2013-11-15 01:04

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 282574)
Huskonstruktören läser väl den här tråden.

man vet aldrig ju... Eller är det också en plikt? :)

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 282574)
Varför ska jag leta efter och söka och skriva direkt för?
Den här tråden är till för att hjälpa och förbättra RW, eller hur?

Skulle kunna höra till god ton, typ... och kanske inte ha fullt så "befallande" tonläge, vad vet jag... :)

Sen kanske jag är fel ute igen, men jag uppfattade nog TS om att tråden skulle handla om fel och buggar i programvaran inklusive dess banor och fordon. Dvs, det som levereras från Railsimulator.com. Nu pratar vi om gratis-objekt i detta fallet.

Nåja, jag tror det löser sig så småningom. :Skvaller:

Totte 2013-11-15 11:00

Ja, nu har jag skrivit till Railwork Danmark och Facebook RailSimulator.com
Har använt Google översättning. Är dålig på andra språk.
Få se vad ska hända framöver.

Totte 2013-11-15 14:10

Hej!
Jag fick svar av Erich: Det skal du nok ikke regne med at de gør http://www.railworks.dk/forum/Smileys/akyhne/smiley.gif

Totte 2013-11-15 16:35

5 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Är det kul att se på när man kör på kvällstid?

Mazz 2013-11-15 18:15

Alltså, Totte... Hoppas du uppfattat min glimt i ögat...

Som du antagligen vet, så är det mina objekt du talar om. Både dessa hus, Sala och överliggningen... Eftersom vi har chatt-möjlighet och du har inte ens försökt att ta upp ämnet där, inbjöd det faktiskt till att driva lite... ;)

Eller om kanske RailSimulator.com löser problemen kanske..

Nåja, mycket på agendan just nu i livet som inte alls har med TS att göra, men så fort som möjligt ska jag damma av verktygen och justera upp de felande byggnaderna, samt förse dom med en rar nattextur... :) men, kan inte lova några tider för stunden som det ser ut nu i den bistra verkligheten utanför TS.

Totte 2013-11-15 23:34

Tack Mazz för du svarat!
Jag kan vänta tills du är beredd att fixa dem. Det är mest danska och tyska hus som är mörka.;)

Totte 2013-11-15 23:57

Hyreshusen som Andreas13 gjorde är mörka. Kan du möjligen fixa dem, Andreas?

vadokunvot 2013-11-26 11:26

Har ett ljudproblem som kanske fler har stött på.

Med rutten Hamburg Hanover följde det med en containervagn av typen Sggrs, tvådelade med jacobsboggier, dessa har inget ljud alls när man kör, lika dant är det med vissa gamla vagnar som tex Gbs som följde med när jag köpte spelet en gång i tiden. Tänkte i dag att försöka fixa andra ljud till de tysta vagnarna men problemet är att jag kan inte ens hitta den nya Sggrs vagnen nånstans, provade att göra en sökning på hela datorn men nån fil med detta i namnet finns ej, trotts det finns den i simulatorn, men utan ljud:confused:

Nån som har nån idé om detta, vore kul att ha lite ljud på vagnarna;)

Totte 2013-11-26 11:37

Citat:

Ursprungligen postat av vadokunvot (Inlägg 282892)
Har ett ljudproblem som kanske fler har stött på.

Med rutten Hamburg Hanover följde det med en containervagn av typen Sggrs, tvådelade med jacobsboggier, dessa har inget ljud alls när man kör, lika dant är det med vissa gamla vagnar som tex Gbs som följde med när jag köpte spelet en gång i tiden. Tänkte i dag att försöka fixa andra ljud till de tysta vagnarna men problemet är att jag kan inte ens hitta den nya Sggrs vagnen nånstans, provade att göra en sökning på hela datorn men nån fil med detta i namnet finns ej, trotts det finns den i simulatorn, men utan ljud:confused:

Nån som har nån idé om detta, vore kul att ha lite ljud på vagnarna;)

Hej!
Ja, då är ett fall för vagnbyggarna att fixa dem. Annars blir det förvirrande om nå´n annan fixar.

vadokunvot 2013-11-26 11:47

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 282893)
Hej!
Ja, då är ett fall för vagnbyggarna att fixa dem. Annars blir det förvirrande om nå´n annan fixar.

Varför skulle det bli förvirrande, jag har gett de flesta vagnar nya ljud då standradljuden är förskräckliga, Fopix vagnar har bra ljud, i övrigt kör jag med Armstrong Powerhouse sound pack, problemet är att jag inte kan hitta den fördömda containervagnen SGGRS filer nånstans så att jag kan ändra ljud på den.;)

Totte 2013-11-26 11:50

Citat:

Ursprungligen postat av vadokunvot (Inlägg 282895)
Varför skulle det bli förvirrande, jag har gett de flesta vagnar nya ljud då standradljuden är förskräckliga, Fopix vagnar har bra ljud, i övrigt kör jag med Armstrong Powerhouse sound pack, problemet är att jag inte kan hitta den fördömda containervagnen SGGRS filer nånstans så att jag kan ändra ljud på den.;)

Om jag hämtar dessa vagnar med dålig ljud, hur gör jag då? Finns ju inga uppdateringar att få tag på. Alltså, det är vagnbyggarna som ska fixa dem och ladda upp nya uppdateringar.;)

vadokunvot 2013-11-26 12:01

Om det mot all förmodan kommer en uppdatering till en vagn så skriver den över det ljud jag ändrat till och ersätter det med orginalljudet, är det ljudet fortfarande dåligt lägger man bara in det ljud man vill ha själv igen.

Jag begriper inte vad du fiskar efter här Totte, det enda jag vill veta är om någon som har rutten vet var vagnarna som följde med ligger nånstans för jag kan inte hitta dom, vad jag gör sen med mina filer är min ensak då jag inte laddar upp dom nånstans.

Totte 2013-11-26 13:37

Okej!
Självklart vill du ha bra ljud till vagnarna till dig själv.
Man får inte släppa ut ljuden till download. Ok?

Basse 2013-11-26 17:15

RSC har gjort lite fula lösningar i TS14. Däribland har dem gjort så att allt content som nu släpps ligger i en fil som har filändelsen .ap i dessa filer ligger allt som det tidigare brukade ligga. Så det du får göra är att packa upp .ap filen med 7zip och sedan kan du editera blueprintet för vagnen. .ap filen tror jag måste finnas kvar för att steam ska känna igen den och om det kommer uppdateringar. Lite osäker på det, testa med båda delar.

Filen finns i Assets\RSC\HamburgHannover och heter HamburgAssets.ap

vadokunvot 2013-11-26 17:37

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 282912)
RSC har gjort lite fula lösningar i TS14. Däribland har dem gjort så att allt content som nu släpps ligger i en fil som har filändelsen .ap i dessa filer ligger allt som det tidigare brukade ligga. Så det du får göra är att packa upp .ap filen med 7zip och sedan kan du editera blueprintet för vagnen. .ap filen tror jag måste finnas kvar för att steam ska känna igen den och om det kommer uppdateringar. Lite osäker på det, testa med båda delar.

Filen finns i Assets\RSC\HamburgHannover och heter HamburgAssets.ap

Dom rackarna, tack ska du ha.

P-lutt 2014-01-25 17:48

Vad trött jag blir...
 
Råkade köpa TS2014 genom Steam. Jag har inga add-ons, inte laddat ner nåns egna scenarior eller dyligt utan bara spelet som det levereras.
I vissa uppdrag kan helt plötsligt hastigheten sänkas utan uplysning om det å så får man "speeding" men det som retar mig mest är att vissa uppdrag blir rödbockade fast man gjort rätt.
Ett exempel: Training: Driving the class 395, London_Faversham high speed.
Hur jag än försöker så säger spelet att jag misslyckats med att ta upp passagerare vid första å sista stationen men inte den mittersta.
Jag ser att dörrarna går upp, folk går på å av men ändå "failed", :mad:

P-lutt 2014-01-28 13:46

Ingen annan?
 
Är det verkligen ingen annan som upplevt samma sak?
Det var konstigt för felet kan ju knappast ligga hos mej när jag får spelet via steam.
Vore kul å höra om det bara är jag...

mibl 2014-01-28 16:20

Jag har testat scenariot två gånger nu och det funkade båda gångerna. Troligtvis får du fel vid första och sista stationen för att du är försenad vid dessa stationer. Mellanstationen Rainham saknar tidsangivelse av någon anledning och därför klarar du dig där. Prova på nytt och stå på lite mer. Man kan faktiskt vara närmare en minut för tidig vid första stoppet utan att ha kört för fort. Lycka till!

/Micke

P-lutt 2014-01-28 17:32

Citat:

Ursprungligen postat av mibl (Inlägg 284602)
Jag har testat scenariot två gånger nu och det funkade båda gångerna. Troligtvis får du fel vid första och sista stationen för att du är försenad vid dessa stationer. Mellanstationen Rainham saknar tidsangivelse av någon anledning och därför klarar du dig där. Prova på nytt och stå på lite mer. Man kan faktiskt vara närmare en minut för tidig vid första stoppet utan att ha kört för fort. Lycka till!

/Micke

Tack för ditt svar Micke!
Jaha, du tänker så...ja ska prova å ha lite mer koll på klockan då.
Tack!


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:00.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009