Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Downloads (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   En liten rutt.. (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=21573)

bönan 2008-11-27 17:08

En liten rutt..
 
1 bifogad(e) fil(er)
Här kommer min rutt. Det är det första jag någonsin har byggt i Trainz, så ni får stå ut med att det inte ser så bra ut. Jag laddar upp rutten här trotts att den inte är färdig eftersom Trainzrutten tog all arbetstid från mit MSTS-projekt. Rutten består av Moras bangård och station. Söderut kan man köra till Mora strand. I verkligheten delar sig rutten där och den ena delen går mot Älvdalen och den andra till Vinnäs timmerterminal. Linjen till Vinnäs är egentligen en kort strecka av Inlandsbanan, som egentligen fortsätter söderut men som numera är övergrävd/uppriven. Norrut/österut går rutten mot Stockholm via Rättvik och Borlänge. Åker man däråt passerar man också Siljanssågen. Strax efter stationen när man åker norrut kommer en bro och sedan till vänster går inladsbanan till Östersund via Orsa och Sveg. I min rutt slutar Inladsbanan efter några hundra meter. Åt Rättvikshållet slutar rutten några hundra meter efter Siljanssågen. Siljanssågen är med. Norets station är med, och även den gamla bangården och lokstallet där. Egentligen är den bangården längre och helt elektrifierad, men några tåg kommer mycket sällan dit nu för tiden. I min rutt är endast bangårdens yttersta spår elektrifierat. Lokstallets hörn ligger farligt nära huvudlinjen, kör man ett RC så tar backspegeln i...;) Men vred man lokstallet mer blev vinkeln mot bangården ommöjlig. Jag hoppas att ni uppskattar rutten trotts att den inte alls är färdig. Oj, det var nog mitt längsta inlägg nånsin...:)

785 2008-11-27 17:41

Har du några bilder?

bönan 2008-11-27 19:09

Tyvärr är det något fel i min dator som gör att jag inta kan ta skärmdumpar..:( :tumner: Tyvvär... Löser det sig så kommer självklart lite bilder.:)

ekankal 2008-11-27 19:19

Citat:

Ursprungligen postat av bönan
Tyvärr är det något fel i min dator som gör att jag inta kan ta skärmdumpar..:( :tumner: Tyvvär... Löser det sig så kommer självklart lite bilder.:)

Om du kör TRS 2006 kan du ta bort mappen ScreenShots och skapa sen en ny med samma namn så funkar det igen. Har haft samma fel själv. Glömm inte att kopiera bilderna som du vill ha kvar innan du tar bort mappen. MVH. Ekan

bönan 2008-11-27 19:36

8 bifogad(e) fil(er)
Jaha, bara klaga lite så löser det sig!;) Nu funkar det att ta bilder igen!!:D Här kommer några:

Viktor 2008-11-27 22:19

Ser jätte fint ut på bilderna! Måste testa denna bana

bönan 2008-11-28 14:36

Kul att du gillar det!

Mathias 2008-11-28 15:29

följer loken med

bönan 2008-11-28 15:33

Nej, de finns på Svenska tåg 2004 & 2005. Något från banbyggarna.se kan också behövas.
EDIT: Svenska tåg 2004 & 2005 finns att ladda ner gratis på Banbyggarna.se!:)

Andreas 2008-11-28 15:39

Jag får inte banan att funka :(
Den kommer inte upp när man ska välja bana.. (asså under den kategorin när man bygger)

bönan 2008-11-28 16:16

Oj då, vad kan det bero på då? Har du installerat allt som behövs till rutten? Och kolla att den verkligen ligger i ruttmenyn. Rutten heter Moraomrade.(jag skippade alla å, ä och ö i namnen, eftersom jag har hört att vissa har problem med dessa bokstäver) Om inte problemen löser sig får du fråga någon mer erfaren och kunnig TRS-användare än jag.

korvtiger 2008-11-28 18:21

Testa att leta i surveyor isället för i drver ifall det inte finns någon session med tåg till banan.

bönan 2008-11-29 09:08

Det finns två sessioner med, den ena heter Bassession med tag och den andra Bassession utan tag. Men du kanske missade att packa upp de två CDP-filerna eller så kanske du bara la in rutten?

Andreas 2008-11-29 13:22

jag har letat i surveyor men den finns ej..

bönan 2008-11-30 09:01

Om det är någon som har fått rutten att funka, så kommentera gärna! Jag undrar vad som kan vara fel?:confused:


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:18.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009