Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   DTG - Train Simulator - Allmänt (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Snödrivor och hala spår? (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=35409)

Micke.L 2014-11-19 00:21

Snödrivor och hala spår?
 
Hej!

Jag har länge funderat på varför det i TS blir typ snödrivor när det är vinter, att t.ex delar av spåret blir övertäckt och kanske lite snörök.

Dessutom vore det roligt med hala spår både på höst och vinter, jag vill ju ha en utmaning att släpa 13 vagnar nattåg mitt i en storm i vintern men det är ju som att köra den torraste sommardagen.

Någon som kanske vet nån mod eller något som kan fixa detta till spelet?

Totte 2014-11-19 09:25

Donner Pass har sånt med vinter, därför kommer jag ta lite extra snövall till Bergensbanen. Även också hala spår.

Micke.L 2014-11-19 12:46

Har Donner Pass hala spår och snödrivor??

Är det någon som vet hur de gjort så isåf?

EDIT: Kollade steam på Donners, på bilderna verkar det även finnas snörök. Som sagt skulle detta vintergrejs gå att fixa till våra rutter också?

Totte 2014-11-19 16:36

Jag körde denna rutt och det var väldigt svårt att starta långt godståg på vintern. Vid lilla minsta gaspådrag så slirar hjulen och tåget stannar eller rullar bakåt. De har även också sand som de kan använda.
Om snörök tror jag är bara vissa lok som är installerade på det viset.

granders 2014-11-19 18:22

En vild gissning är att de använder mindre synlig vit rök som exhaust i blueprinten på loket. Men jag vet faktiskt inte.

Micke.L 2014-11-19 18:23

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 292095)
Jag körde denna rutt och det var väldigt svårt att starta långt godståg på vintern. Vid lilla minsta gaspådrag så slirar hjulen och tåget stannar eller rullar bakåt. De har även också sand som de kan använda.
Om snörök tror jag är bara vissa lok som är installerade på det viset.

För jag skulle vilja att man typ kan välja omständigheter lite mer när man väljer väder. T.ex är det vinter/höst borde man kunna bocka i ett alternativ med hala spår, som gör det svårare att starta tåg samt ger längre bromssträcka. Men vill man t.ex köra en vacker och solig vinterdag under goda omständigheter så kan man välja att inte klicka i hala spår.

Saknar även ett väder för "snow storm" i de nya 3D-vädervalen. Väljer man Stormy 3D så regnar det.

Lite tankar bara om hur TS kan förbättras...

Micke.L 2014-11-19 18:24

Citat:

Ursprungligen postat av granders (Inlägg 292096)
En vild gissning är att de använder mindre synlig vit rök som exhaust i blueprinten på loket. Men jag vet faktiskt inte.

Hmm om det nu hänger på loket, innebär det att man måste ha ett lok för vintertid och ett för övriga årstider, annars blir det väl snörök året om?


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:07.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009