Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   3D-design - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Bygget av Xoa7, rapporter här. (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=24927)

lan 2009-11-01 20:47

Bygget av Xoa7, rapporter här.
 
1 bifogad(e) fil(er)
Knåpar just nu till löpboggin till Xoa7. En bild från bygget:

stora vågen 2009-11-01 20:58

Slurp... läckert, fortsätt så...

korvtiger 2009-11-02 17:23

Jisses! När började du med den där?
Det känns som om du är ruskigt snabb på att bygga. Eller så visar du bilder på hur bygger såg ut för ett tag sedan..
Eller en kombination av dom båda? :rolleyes:

Men i alla fall, ruskigt snyggt!
Ännu ett projekt att se fram emot!

lan 2009-11-03 08:55

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av korvtiger (Inlägg 195773)
Jisses! När började du med den där?
Det känns som om du är ruskigt snabb på att bygga. Eller så visar du bilder på hur bygger såg ut för ett tag sedan..
Eller en kombination av dom båda? :rolleyes:

Men i alla fall, ruskigt snyggt!
Ännu ett projekt att se fram emot!

När ritningarna är inlagda bygger jag boggien på ca 5 timmar, med sen tar texturtillverkning och mappning säkert 10 till. Bilden visar en tämligen klar och animerad löboggi, motorboggin har några detaljer till på utsidan med bör gå snabbt att få till. Jag postar inget gammalt utan rapporterar av vartefter så ni kan följa bygget "i realtid". Ibland ligger bygget nere några dar - men sen är jag på'et igen.

Här är länk med lite bilder på X7:an: http://www.jarnvag.net/vagnguide/X7.asp

lan 2009-11-03 19:55

1 bifogad(e) fil(er)
Inpassning och kontroll av boggins placering på vagnritningen (stämmer hyfsat).

lan 2009-11-04 16:58

091104
 
3 bifogad(e) fil(er)
Alla boggier klara till både X5 och X7. Börjat med det roliga - korgen till X7:ans motorvagn. Nu vidtar texturframställning ett tag framöver. Bilder på X7:ans driv- och löpboggi samt nuläge på vagnkorgen till motorvagnen.

Återkommer!

Bengan 2009-11-04 17:18

Härligt att se, Lennart.

Här går det undan. Hoppas att det flyter på, utan problem för dig.

X2an 2009-11-04 20:40

Jag må vara tjatig, men skulle du kunna montera fast STW-koppel?:grin: Då är det första motorvagnen med det! Jag längtar redan tills den är färdig!:drool:

lan 2009-11-04 21:04

Citat:

Ursprungligen postat av X2an (Inlägg 195958)
Jag må vara tjatig, men skulle du kunna montera fast STW-koppel?:grin: Då är det första motorvagnen med det! Jag längtar redan tills den är färdig!:drool:

Enligt min plan blir det inget STW-koppel utan ett scriptat koppel som fäller ner övergångsbryggorna och ev. kopplar vagnarna visuellt (om det syns?).
Det finns utmärkta alternativ till SWT-kopplet (som ju har något år på nacken nu).
STW verkar sakta ha insomnat i någon slags Törnrosasömn - hoppas dom vaknar snart - inte om hundra år? (Dom gjorde kanske dom bästa modeller som gjorts till Trainz - åtminstone för oss svenskar).
Jag jobbar med att sätta ihop ett "script" som sköter allt:
Passagerare, blinkers, bak och fram ljus, förare i rätt cab, destinationsskyltar, vindrutetorkare, koppling och övergångsbryggor - vi får väl se om jag lyckas?

Erfarenheter har jag fått genom konstruktion av Säröbanans lok, vagnar och byggnader, samt GS spårvagnar.

God kväll alla!

lan 2009-11-05 16:22

091105
 
1 bifogad(e) fil(er)
Det dånar i verkstaden, plåten formas.

Marcus Gustavsson 2009-11-05 16:50

mycket mycket snyggt! :tumme_upp:

ekankal 2009-11-05 16:51

Ser helt lysande ut.
Är fortfarande lika impad av hur snabb du är, utan att det bara blir slarvbyggt, tvärtom.

Då kanske man kan köra "Lysekilståg" framöver.
(För visst var det väl dessa tåg som trafikerade den banan gammalt tillbaks?)

lan 2009-11-05 17:36

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 196011)
Ser helt lysande ut.
Är fortfarande lika impad av hur snabb du är, utan att det bara blir slarvbyggt, tvärtom.

Då kanske man kan köra "Lysekilståg" framöver.
(För visst var det väl dessa tåg som trafikerade den banan gammalt tillbaks?)

X7:orna gick som något slags tidiga pendeltåg på många banor på 50-70 talen. Lysekilsbanan var bara en - den första "Kungsbackapendeln" var X7. Om nån vet fler banor som trafikerades av dessa "brunkorvar" så hör av er!
Har fått hjälp med bilder på inredning och förarplats så allt löper - men jag har höga ambitioner så det kommer att ta tid!
Under tiden söker jag intriörbilder på X5:an ("Göteborgaren, Stockholmaren, Scaniapilen m.m.)

X2an 2009-11-05 18:41

Du kör hårt! Fantasktiskt!:applad:

lan 2009-11-06 18:27

091106
 
3 bifogad(e) fil(er)
Skinningen har börjat. Lite sakar att fixa, inredningen kommer sen - först utsidan.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:15.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009