Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   MSTS / Open Rails - Downloads (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=39)
-   -   Stockholmsrutten V2 (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=31561)

bönan 2011-12-22 21:18

Stockholmsrutten V2
 
Rutten är nu släppt. I väntan på en "riktig" nedladdningssida finns den här: www.megaupload.com/?d=QMFZ8QDW

Kommentera gärna när ni har testat!:)

Bombardier Train 2011-12-22 23:04

Den är otroligt bra! Miljöer, ljud... allt!! Körde X3 Arlanda-CST och det gick smärtfritt. Kom dock in på fel spår på CST.
Installationen gick bra och det gick fort att ladda ner rutten, ca. 20 minuter. :)

Rutten är, som sagt, otroligt välgjord! :D:)

bönan 2011-12-22 23:09

Vad bra att det fungerade som det skulle! Ja, spårlayouten norr om CST är lite förenklad mot verkligheten och spåren stämmer inte riktigt, dock ska det inte vara något problem att komma in på spår 1 eller 2 med AEX.:)

lukas 2011-12-22 23:22

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 252049)
Vad bra att det fungerade som det skulle! Ja, spårlayouten norr om CST är lite förenklad mot verkligheten och spåren stämmer inte riktigt, dock ska det inte vara något problem att komma in på spår 1 eller 2 med AEX.:)

:tumme_upp:Mange takk for flott rute :tumme_upp: Har kjørt et stykke fra stockholm c mot arlanda . Ser veldig bra ut:tumme_upp:

Ønsker deg og alle andre her en riktig fin jul:tumme_upp:

patsun 2011-12-22 23:46

Härligt! :applad:
Men jag fick tydligen inte ladda ner rutten... "Länken är inte tillgänglig för tillfället", stod det. För många som har laddat ner den kanske! ;)
Testar någon annan dag istället och ser om det löst sig. Ser mycket fram emot det! :)

bönan 2011-12-22 23:51

Är mycket ledsen över att länken inte fungerar, är nog som du säger, att för många har laddat ner. :o

Rutten har fått stor popularitet ihos den franska MSTS-communityn (av någon anledning...), och man har med glädje ställt sin nedladdningssida till förfogande. Jag har laddat upp nu, vi får se hur lång tid det tar tills filen dyker upp. Rutten ska även upp på oldtimerklubben.dk, där ville det sig dock inte när jag skulle ladda upp, så jag har skrivit till deras administratör.

Rutten ska, i vanlig ordning, även upp på uktrainsim.com och train-sim.com (deras servrar är ju dock långsammare, om man nu inte betalar för sig). Det lär dock inte bli av fören i morgon, nu är det :godnatt:

Det vore ju också trevligt om rutten kunde få komma upp på banbyggarna.se...:)

Alexander_A 2011-12-23 13:16

Tack för rutten!

Dock har jag ett problem. Efter att ha installerat allt enligt instruktionerna, får jag upp et felmeddelande så fort jag startar msts.

Citat:

Error reading train database file
file:
Line 243

[OK]

Därefter:

Citat:

Error reading train database file
File: Trains\Trainset\X3\X3A.eng
Line 243

[Continue Ja/Nej]
Klickar man ja händer inget, klickar jag nej stängs msts. Hur åtgärdar jag detta?

bönan 2011-12-23 13:30

Du verkar inte ha installerat tåget X3 som följer med rutten ordentligt. Kolla att du har en mapp in Trainset-map som heter X3.:)

bönan 2011-12-23 16:29

För er som inte fick länken till megaupload att fungera, rutten finns nu permanent upplagd på train-sim.ro (rumänsk sida)!:)

http://www.train-sim.ro/index.php?op...d=66&Itemid=32

Jonmpa 2011-12-23 16:33

Vad beror detta på?
 
1 bifogad(e) fil(er)
Varför blir det så här när jag kör från Södertälje hamn mot: Märsta? Har gjort denna aktivitet själv

bönan 2011-12-23 16:48

Förstår inte vad som är fel...

Jonmpa 2011-12-23 16:50

1 bifogad(e) fil(er)
Nej förlåt hade klantat till det hela, Men nu ska den synas, tänkte också, har jag satt tåget på fel plats på kartan, är det därför kanske?

Jonmpa 2011-12-23 16:51

Citat:

Ursprungligen postat av Jonmpa (Inlägg 252089)
Varför blir det så här när jag kör från Södertälje hamn mot: Märsta? Har gjort denna aktivitet själv

Strax efter detta när jag kört förbi denna gula signal står det: Activity ended, ignored red light och så avslutas aktiviteten

bönan 2011-12-23 16:53

Hm, det problemet hade jag på centralen i version 1, att gröna signaler slog om till rött precis när tåget passerade. Testa att ta det lite försiktigt, och tryck på TAB precis när signalen slår om till rött.:)

Jonmpa 2011-12-23 16:54

OK! Ska testa det, Tack så mycket Bönan! Jättefin rutt. Mvh Johnny


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:48.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009