Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   SST - Simulator för spårburen trafik (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Bli kvitt ATC-buggen i STT! (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=10574)

Olaf Lindström 2005-12-21 20:23

Bli kvitt ATC-buggen i STT!
 
Hej!

Raphael som kör stt och läser forumet då och då har jag pratat en del med på sistone. Han har upptäckt hur man gör för att bli kvitt inbromsningen som ATC-n gör när man kör i STT...

I en av undermapparna till STT så hittar ni filen "simulationkernel.xml". Öppna den och sök efter stycket nedan:

<VEHICLEMODEL TYPE="SIMPLE">
<INITIALVALUE NAME="position" VALUE="0.0"/>
<INITIALVALUE NAME="speed" VALUE="0.0"/>
<ATP NAME="ATC_BRAKEOUTPUT" NORMALBRAKE="NORMALBRAKE" EMERGENCYBRAKE="EMERGENCYBRAKE" ENABLE="TRUE"/>
</VEHICLEMODEL>


Ändra sista biten ENABLE="TRUE" till ENABLE="FALSE".
Observera att ni inte blir kvitt den blinkande gröna lampan och pipet från den, ljudfilen(f2b börjar de pipande ljuden på) går att ta bort utan problem iofs...
Ni finner ljuden under "data->sounds"!

Tack till Raphael som upptäckte det!:)

FredrikNestor 2005-12-22 00:03

Eller så väntar man 10 dagar tills de släpper den "färdiga" versionen, eller vad vi ska kalla den.
Ska verkligen bli intressant, hoppas bara att de släpper den vid nyår senast.

Olaf Lindström 2005-12-22 00:54

Citat:

Ursprungligen postat av FredrikNestor
Eller så väntar man 10 dagar tills de släpper den "färdiga" versionen, eller vad vi ska kalla den.
Ska verkligen bli intressant, hoppas bara att de släpper den vid nyår senast.

Det har gått mer än 10 dagar sen Nordic Rail! De sa under mässan att SST ska släppas i veckan efteråt men förseningarna hopas...
Får hoppas med dig att det blir nyår åtminstone för SST versionen man körde på mässan var riktigt häftig!:D

FredrikNestor 2005-12-22 19:12

Jo visst var den:) Jag var själv där.
Men som sagt, det blir nog försenat, men eftersom projektet ska vara klart nu till nyår så måste de ju släppa det... antar jag.
Vi får se :)

HansB 2006-01-07 20:03

Fortfarande inga nyheter från SST?

sebbekurth 2006-01-11 19:16

Verkar inte finnas direkt mycket information att läsa om den nya SST-releasen heller...

Hoppas den är på G iallafall!

FredrikNestor 2006-01-12 17:32

jag har mailat Jimmy men inte fått svar, kanske någon annan ska försöka maila.. finns ju fler än Jimmy att maila....

Mvh Fredrik

BOMBARDIE 2007-03-30 18:30

Citat:

Ursprungligen postat av Olaf Lindström
Hej!

Raphael som kör stt och läser forumet då och då har jag pratat en del med på sistone. Han har upptäckt hur man gör för att bli kvitt inbromsningen som ATC-n gör när man kör i STT...

I en av undermapparna till STT så hittar ni filen "simulationkernel.xml". Öppna den och sök efter stycket nedan:

<VEHICLEMODEL TYPE="SIMPLE">
<INITIALVALUE NAME="position" VALUE="0.0"/>
<INITIALVALUE NAME="speed" VALUE="0.0"/>
<ATP NAME="ATC_BRAKEOUTPUT" NORMALBRAKE="NORMALBRAKE" EMERGENCYBRAKE="EMERGENCYBRAKE" ENABLE="TRUE"/>
</VEHICLEMODEL>


Ändra sista biten ENABLE="TRUE" till ENABLE="FALSE".
Observera att ni inte blir kvitt den blinkande gröna lampan och pipet från den, ljudfilen(f2b börjar de pipande ljuden på) går att ta bort utan problem iofs...
Ni finner ljuden under "data->sounds"!

Tack till Raphael som upptäckte det!:)

HUR ÄNDRAR MAN I FILEN? lyckas inte på något sätt ändra i filen!?!?!

Fredrik 2007-03-30 19:32

1 - Öppnar filen med t.ex notepad eller annat texteditor.

2 - Gör ändringarna

3 - Sparar filen

vfp420b 2007-03-30 20:52

Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik
1 - Öppnar filen med t.ex notepad eller annat texteditor.

Notepad blir på svenska "Anteckningar" som du hittar under Start --> Alla program (Program, beroende på vilen Windowsversion du använder) --> Tillbehör --> Anteckningar.

BOMBARDIE 2007-03-30 23:39

Citat:

Ursprungligen postat av vfp420b
Notepad blir på svenska "Anteckningar" som du hittar under Start --> Alla program (Program, beroende på vilen Windowsversion du använder) --> Tillbehör --> Anteckningar.

det är fixat nu... men när jag kommer upp i 50km/h så bromsas den ner till 10 och sen går den upp igen... så vad ska jag göra ? :S


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:29.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009