Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   DTG - Train Sim World - Allmänt (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=63)
-   -   Ny DLC ??? (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=36596)

Fippe 2017-07-17 21:09

Ny DLC ???
 
Dovetail lade upp på sin twitter tidigare idag en bild på något som liknar sidan av ett tyskt lok!

Det är inte confirmed men vi kan ju alltid hoppas på att de är det!

Bilden

Marcus Gustavsson 2017-07-18 11:46

Jag får lite vibbarna av ett BR 143, och det vore ju högst välkommet med ett tyskt DLC.

mikban 2017-07-18 14:35

kan tillägga att det är ganska omständigt att köra det tyska BR143, om det är byggt realistisk

Marcus Gustavsson 2017-07-19 12:47

Verkar bli en brittisk rutt som första DLC.

bönan 2017-07-19 12:57

Ja, man på la nyss upp en något mindre diffus bild på Facebook som skulle kunna vara en brittisk dieselmotorvagn av class 166. Detta tyder i så fall på västra England. Spännande. :)

Marcus Gustavsson 2017-07-19 13:24

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 308134)
Ja, man på la nyss upp en något mindre diffus bild på Facebook som skulle kunna vara en brittisk dieselmotorvagn av class 166. Detta tyder i så fall på västra England. Spännande. :)

En GWR 166 skulle jag tro, med tanke på dom andra hintsen.
Trevligt för dom som gillar brittiskt.

jorgen3 2017-07-19 16:14

De skriver så här på Facebook

Does the date on the add mean it's out tomorrow?
Train Simulator Not quite, tomorrow we'll be shedding light on the future of TSW, keep your afternoon free.


Xbox release date? 😁
Train Simulator
Train Simulator Loving the enthusiasm! It's coming, more news within the next few weeks.

jorgen3 2017-07-20 18:10

Klockan 1900 (06pm BST) ska det tydligen gå ut information på Facebook bla Länk
länk Facebook
Ser även att de har varit och tittat på Amtrak och studerat vagnar etc
Länk Twitter

Marcus Gustavsson 2017-07-20 19:09

Great western express blir första DLC:n, med release den 24:e augusti.
http://store.steampowered.com/app/57...stern_Express/

jorgen3 2017-07-20 19:10

Train Sim World: Great Western Express, kommer August 24th på Steam for Windows PC, går att förbeställa redan nu pre-order!

Ja var det inte mera vi skulle få veta, men det är väl bra med en ny rutt... Passagerare mode lite kul.
Saknar information om Fysiken editorer och multiplayer men det lär väl klarna under sen sommaren/hösten
Länk

Går att köpa nytt TSW med 2 rutter CSX + Great western 34 Euro (rabatt 43 % enligt dovetail 60 Euro normalt)
Eller komplettera sin TSW man har med Great western 16 Euro nu i förköp normalt 30 Euro

Verkar som de fortfarande håller på med utvecklingen så kanske kanske är fysiken på plats då..
Train Simulator We've been addressing issues reported by our users since release and have released a number of updates in that time, worth noting that we have continued work on the core tech alongside our work on GWE so we'll see some of that work make its way into the game upon release

bönan 2017-07-20 19:20

Sades det något om hur lång rutten är? Allt som står på steam är at den utgår från Paddington i London, men tar den slut i Reading eller Penzance? Viss skillnad...

jorgen3 2017-07-20 19:23

Paddington-Reading? 6,5 mil om jag räknat rätt.
Länk

Ja den var i kortaste laget, Csx heavy Haul är då bra mycket längre. Men nu får vi en bana i Europa och passager tåg så det är ett steg framåt.

bönan 2017-07-20 19:28

Rutten går alltså bara dit? Patetiskt kort i så fall.

Marcus Gustavsson 2017-07-20 19:31

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 308158)
Rutten går alltså bara dit? Patetiskt kort i så fall.

Verkligen, det tar cirka 26 minuter med tåg, enligt Google Maps.
Sedan tror jag att en del utav varför det byggs så korta rutter är, för att detaljnivån är såpass hög.
Det skulle dels ta för lång tid att bygga en riktigt lång rutt, men sedan så är det många datorer som inte skulle klara av att hantera det.

Hawk 2017-07-20 19:35

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 308158)
Rutten går alltså bara dit? Patetiskt kort i så fall.

Hela TSW är Patetiskt :tumner:

jorgen3 2017-07-20 19:53

HUR KAN DU SÄGA DETTA
(ska tala Hawk språk)

Du har ju inte ens testat det, du kom ju inte in i loket ens.....
Tsw är framtiden det är jag helt övertygad om. Om 2-3 år är Ts 2017 borta för många.
Det är väl som Msts är nu för oss en del håller på men de flesta har bytt över.

Fippe 2017-07-20 20:32

Citat:

Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson (Inlägg 308159)
Verkligen, det tar cirka 26 minuter med tåg, enligt Google Maps.

Jag ser det så här, det tar ca 26 minuter med InterCity 125 HST och då är det inte i räknat med eventuella stopp osv...
Så ett scenario med InterCity 125 HST så kanske det blir en ca 30 - 35 minuter, sen har vi ju BR Class 166 där tåget går mycket saktare samt stannar oftare än InterCity 125 HST så kanske scenariot blir 40 - 60 minuter beroende på omständigheter och liknande.

Och sen Class 66, där kanske ett scenario tar ca 50 - 70 minuter beroende på hur mycket trafik, hur långt tåget är, STH osv osv. you get my point

och på allt detta så får vi säkert mer än 1 Service mode per tåg samt att vi har Scenario mode på det, detta tycker jag är betydligt mycket mer content än var många DLC's på TS2017 är! :tumme_upp:

Om man kollar på Google Maps och väljer olika tidtabeller ser man tydlig skillnad på om det är ett HST eller en Class 166, med HST så stannar tåget bara 2 gånger och resan tar 26 minuter medans när man åker med Class 166 så stannar man på 8 och då tar resan 58 minuter!

Marcus Gustavsson 2017-07-20 20:36

Citat:

Ursprungligen postat av Fippe (Inlägg 308163)
Jag ser det så här, det tar ca 26 minuter med InterCity 125 HST och då är det inte i räknat med eventuella stopp osv...
Så ett scenario med InterCity 125 HST så kanske det blir en ca 30 - 35 minuter, sen har vi ju BR Class 166 där tåget går mycket saktare samt stannar oftare än InterCity 125 HST så kanske scenariot blir 40 - 60 minuter beroende på omständigheter och liknande.

Och sen Class 66, där kanske ett scenario tar ca 50 - 70 minuter beroende på hur mycket trafik, hur långt tåget är, STH osv osv. you get my point

och på allt detta så får vi säkert mer än 1 Service mode per tåg samt att vi har Scenario mode på det, detta tycker jag är betydligt mycket mer content än var många DLC's på TS2017 är! :tumme_upp:

Jag är relativt nöjd så länge 66:an och 166:an håller samma standard som nuvarande lok gör.
Eftersom mitt primära intresse ligger i gods, så hoppas jag åtminstone att det kommer några roliga scenarios där man får ta del utav det.

Totte 2017-07-20 21:25

Hu, så höga priser!:tumner: Skulle tro att det blir inte många kan köpa.
Dessutom måste man då skaffa kraftigare dator som också kostar skjortan.
Nä, nu vet jag inte om jag vill fortsätta med TSW.:mad:

Hawk 2017-07-20 21:53

överdriv inte...
 
Citat:

Ursprungligen postat av jorgen3 (Inlägg 308162)
HUR KAN DU SÄGA DETTA
(ska tala Hawk språk)

Du har ju inte ens testat det, du kom ju inte in i loket ens.....

Ta inte i så du spricker, jag använder aldrig storlek 7 på text !! 4 räcker om man vill vecka uppmärksamhet.

Du skriver att jag inte ens testat TSW !
Hur kommer det sig att jag aldrig kom in i hytten ens på det USA-dieselloket.

Jag lämnade tillbaka spelet


Anledningen till att jag inte kom in i hytten berodde på att hur många gånger jag läste deras tutorial, så hade jag glömt vad jag läst efter en sekund, det är inget kul att ha så dåligt minne..:(

Marcus Gustavsson 2017-07-20 22:45

Citat:

Ursprungligen postat av Hawk (Inlägg 308167)
Ta inte i så du spricker, jag använder aldrig storlek 7 på text !! 4 räcker om man vill vecka uppmärksamhet.

Du skriver att jag inte ens testat TSW !
Hur kommer det sig att jag aldrig kom in i hytten ens på det USA-dieselloket.

Jag lämnade tillbaka spelet


Anledningen till att jag inte kom in i hytten berodde på att hur många gånger jag läste deras tutorial, så hade jag glömt vad jag läst efter en sekund, det är inget kul att ha så dåligt minne..:(

Det lättaste sättet att kring gå minnesproblematiken är ju anteckningar.
Något jag själv fått bruka friskt när jag haft problem med mitt minne.

Som tur väl är, så har jag kunnat träna upp mitt minne igen.
Ingen lätt situation, men det finns trick som underlättar.

jorgen3 2017-07-20 22:58

Citat:

Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson (Inlägg 308168)
Det lättaste sättet att kring gå minnesproblematiken är ju anteckningar.
Något jag själv fått bruka friskt när jag haft problem med mitt minne.

Som tur väl är, så har jag kunnat träna upp mitt minne igen.
Ingen lätt situation, men det finns trick som underlättar.

Sedan finns Youtube där det finns massor av hjälp.

Just nu håller jag på väldigt mycket med X-plane 11 flygsimulator.
För att starta upp ett plan från "cold start" tills man har lyft och navigerat och landat är så otroligt mycket mer komplicerat än en tågsimulator. Just i mitt fall vill jag göra det som realistiskt som det går.

Men jag använder Youtube mest för att få info hur man gör.
Finns ju massor av människor som vill göra Tutorials på hur man flyger.

Tutorial TSW "Tågsimulator"
Tutorial X-plane 11 Airbus 350 (det plan jag köpt)
------------------------------------------------------
Sen är det lite märkligt att du dömer ut TSW som patetiskt när problemet är ditt minne som det verkar.....


-------------------------------------------------
Sedan måste jag göra lite reklam för X-Plane 11. Den är otroligt bra. Känns som fysiken och det mesta är rätt här.
Jag flög igenom en annans stor plan vingspets virvlar så blev det sådan stor turbulens att mitt plan nästan for i backen.......
Önskar att TSW kunde vara lika bra på tåg som x-plane är på flyg.

Hawk 2017-07-20 23:05

Men jag flyger inte;)

jorgen3 2017-07-21 20:30

Jag läste någonstans att om 2 veckor ska det komma ut mer info om framtiden för TSW. Så det blir nog intressant.

Pursche 2017-07-23 05:02

Det skall bli lite intressant att testa Class 66 och se hur den är jämfört med verkligheten. Nu skall jag leta lite historiska inlägg om vad Hawk tyckte om TS när den kom ut och var ny. :)

jorgen3 2017-07-23 11:10

Det går rykten att de håller på att lösa "Cruise speed" till det släppet.
Dvs att det blir 0A vid 15 mph på throotle 1 etc länk

Får se om de löst de andra problemen. För kraftiga lok i uppförsbackar och att som jag tycker att inte luftmotståndet finns som det borde plus en hel det annat.
Ja du kan ju jämföra med verkligheten så det ska bli väldigt intressant vad du tycker om loket senare.

Det var roligt skrivet av dig Purshe (Hawk)

Hawk 2017-07-23 19:17

Det är jag väl medveten om
 
Citat:

Ursprungligen postat av Pursche (Inlägg 308190)
Det skall bli lite intressant att testa Class 66 och se hur den är jämfört med verkligheten. Nu skall jag leta lite historiska inlägg om vad Hawk tyckte om TS när den kom ut och var ny. :)

Hej:)
Det är jag väl medveten om.
Jag var emot RW/TS också i början.
Men det kände just då väldigt svårt att lämna MSTS
Men så har jag aldrig kommit igång med RW, varken att bygga rutter eller anat
Det gick inte att komma över all glädje och sorg man hade från MSTS-tiden.

jorgen3 2017-08-03 21:07

Info om den nya rutten i TSW. Ja dovetail är duktig på de grafiska.
https://train-simulator.com/great-western-snapshot/

jorgen3 2017-08-22 20:33

Hittade lite info om Unreal versionen i TSW
Den blir uppdaterad till ny version när Great Western Express kommer om 2 dagar.

TSW:CSX-HH currently uses version 4.14.3 . The latest Unreal version is 4.17.x. Whilst I don't expect TSW to be using the latest version I wonder whether it's been upgraded to use 4.15.x or 4.16.x. My primary interest in the version used is because later versions should help improve performance. The later versions also offer more features but it's unclear how many of these features will be relevant to TSW.

Steve
The core UE4 version has been upgraded to 4.16 and everyone will benefit from the improvements this version update brings when Great Western Express goes live. As we've alluded to previously, we'll be continuing to review Unreal Engine version updates and implement them on an ongoing basis as Train Sim World evolves where it makes sense to do so.

mibl 2017-08-22 21:24

Citat:

Ursprungligen postat av jorgen3 (Inlägg 308461)
Hittade lite info om Unreal versionen i TSW
Den blir uppdaterad till ny version när Great Western Express kommer om 2 dagar.
---.

Man har skjutit på släppet av Great Western Express till den 14 september så det blir till att vänta ytterligare tre veckor. Hoppas att man har löst det som skapat fördröjningen till dess. Även om det är bra att man vill säkerställa alla funktioner tycker jag nog att hela TSW börjar kännas en aning svajigt och man kan ju undra hur länge DTG låter projektet fortgå. Det vill till att GWE blir bemött positivt av användarna annars befarar jag TSW:s snara nerläggning. Hoppas jag har fel.

En jämförelse av antalet uppkopplade användare mellan TS2017 och TSW:

https://steamdb.info/graph/?compare=24010,530070

jorgen3 2017-08-22 22:19

Va tråkigt att de skjutit upp det.
Kan i viss grad kanske hålla med. De borde ha kommit längre på TSW kan man tycka. Men tiden får utvisa det.
Men Editorer (Rutt byggnad och aktivitets editorer) måste ut och fler rutter och Lok och multiplayer.

Jag tycker jämförelsen mellan Ts2017 och TSW är inget värt.
Det finns ju bara 3 lok och 1 rutt ingen aktivitets editor (dessutom inte den roligaste rutten)
i TSW vad finns det i TS2017 1000 lok 300 rutter (jag gissar bara)
Så se till att det är bara en rutt i TS2017 och 3 lok då kan ju jämförelsen påbörjas.

mibl 2017-08-22 22:48

Ja, jämförelsen haltar förstås men jag ville visa vilken uppförsbacke man har. Det räcker inte med att det kommer en brittisk rutt nu och kanske en tysk någon gång i vinter och kanske en editor under nästa år. Då har många hunnit tröttna.
TS 2017 kommer nog att leva ett tag till och dessutom har ju MSTS genom Open Rails fått en renässans. Skulle TSW fallera är åtminstone jag tillräckligt nöjd med dessa två.
Men naturligtvis hoppas jag att TSW blir en bra simulator. Får man bara till en riktigt bra editor finns allt hopp i världen. :)

AlleDahlle 2017-08-25 00:10

Har inte följt tråden jättebra, men det bör kanske sägas att anledningen till mindre "content" i TSW kan ju bero på den mer avancerade motorn de jobbar i. Assets kan ta mer tid att utveckla etc. Iofs är det ingen ursäkt då ett företag bör ha detta i åtanke när de besluta sig för att utveckla en produkt men något att ha i åtanke iaf

Henrik 2017-12-03 17:23

Nytt tyskt på gång till TSW; https://train-simulator.com/introduc...729.1512317906

bönan 2017-12-03 19:21

USA, UK (en sträcka som redan finns i typ 12 versioner till diverse simulatorer), Tyskland. Variationen lyser med sin frånvaro...

Marcus Gustavsson 2017-12-04 00:14

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 309729)
USA, UK (en sträcka som redan finns i typ 12 versioner till diverse simulatorer), Tyskland. Variationen lyser med sin frånvaro...

Ja, men det var ju självskrivet att det var dom som skulle släppas först.
Det är ju ändå dom största marknaderna.
Men det blir ju intressant att se vad som släpps här efter, för det är ju egentligen helt avgörande för huruvida det faktiskt kommer leva upp till namnet "Train Sim World"...


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:55.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009