Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Multiplayerbetan är nu ute (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=28962)

bear 2011-01-31 21:59

Multiplayerbetan är nu ute
 
http://forums.auran.com/trainz/showt...161#post736161 Läs även den länkade wikisidan som beskriver hur multiplayer fungerar.

Observera dock att compatiblity mode dör i och med patchen som introducerar multiplayerstödet. Kanske lite otaktiskt av Auran men på intet sätt oväntat. Lite tråkigare är att de flesta diskussionerna på Aurans forum än så länge handlar om just att compatiblity mode har fasats ut snarare än den nya multiplayerfunktionaliteten.

spyfrog 2011-01-31 22:25

Ja, det tycks finnas ett stort hat för Speedtree träden.
Jag själv tycker inte de är så dumma.
Sen finns ju det fina icke speedtree träd - behöver vi verkligen compability läget längre?

ekankal 2011-02-01 08:29

4 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av spyfrog (Inlägg 228763)
behöver vi verkligen compability läget längre?

Snyft, det finns några "vi" som behöver det, för att 3-års byggande inte ska vara bortkastat, om man skulle införskaffa 2010, och patcha upp till denna MP-uppdat.

Nåväl, ska inte gnälla i den här tråden oxå, utan bara konstater att det var kul med Trainz så länge det varade.
Är dags att titta på andra alternativ nu, tråkigt, men sant.

Har full förståelse (även om det inte framgått av allt mitt "gnäll" tidigare ;)) för att Trainz, och Auran/N3V måste gå vidare, och precis som vilket annat företag som helst, generera en viss vinst för att kunna utvecklas, och utveckla nyheter av alla de slag (även om jag är MYCKET kritisk till hur man (inte!!??) informerar folk om div saker som får stryka på foten, mm, för detta [orkar inte räkna upp allt]).

Några bilder i.a.f att gämföra hur det ser ut på min rutt i kompabilitetsläge resp ej dito.
Inge vidare inspirerande att fortsätta längre.
Tror att det syns vilka som är vilka.

spyfrog 2011-02-01 09:40

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 228783)
Snyft, det finns några "vi" som behöver det, för att 3-års byggande inte ska vara bortkastat, om man skulle införskaffa 2010, och patcha upp till denna MP-uppdat.

Nåväl, ska inte gnälla i den här tråden oxå, utan bara konstater att det var kul med Trainz så länge det varade.
Är dags att titta på andra alternativ nu, tråkigt, men sant.

Ja, det är trist att det inte blir bra utan kompabilitetsläget. Men detta gäller väl främst träden - går inte de att ersätta med träd som är "native"?
Eller saknas bra sådana träd ännu?

Jag skulle själv gärna se ett alternativ till Trainz men jag tycker att det är lite dåligt med alternativ. Railworks tycker jag verkar otroligt svårt att bygga i och dessutom så saknar jag det enkla sättet att lägga om växlar som finns i Trainz där. Största problemet med både RW och Trainz är ju dock att man inte vet riktigt vad som händer - båda är ju kommersiella produkter.

Sen finns det ju OpenRail och OpenBve. Openrail känns tekniskt bättre men de har en oklar licensmodell. Openbve har ingen licens alls vilket inte är bättre.
Tänk om det kunde komma en bra tåg simulator under en normal open source licens som BSD licensen eller GPL....

lan 2011-02-01 12:57

Jag lider med dig Ekan! Ser vad "försurningen från Australien" gjort, ogräset växer och skogen dör! Auran borde ta ett större miljöansvar!!!

Bengan 2011-03-05 17:51

Är det någon, som hänger med i Aurans Forum och som eventuellt har hört någonting nytt om en ny uppdatering. Där compatiblity mode återfinns. Känner ingen större lust, att installera denna uppdateringen enbart för Multiplayer och gå miste om allt annat.

spyfrog 2011-03-05 18:01

Citat:

Ursprungligen postat av Bengan (Inlägg 231630)
Är det någon, som hänger med i Aurans Forum och som eventuellt har hört någonting nytt om en ny uppdatering. Där compatiblity mode återfinns. Känner ingen större lust, att installera denna uppdateringen enbart för Multiplayer och gå miste om allt annat.

Jag brukar titta in på det forumet och jag tror ni kan glömma compability mode.
Tanken från Auran är att det skall bort, det har tydligen alltid varit en tillfällig lösning.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:33.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009