Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Pisstråden (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=20233)

Schulz 2009-02-27 23:35

Min mobil är helt paj, så det blir att köpa en ny. Blir att vara utan i ett par dagar. :mad:

Pierre 2009-02-28 02:11

Citat:

Ursprungligen postat av Schulz (Inlägg 175350)
Min mobil är helt paj, så det blir att köpa en ny. Blir att vara utan i ett par dagar. :mad:

Samma här. Råkade tappa min Sony Ericsson K810i i toaletten (på fyllan såklart!). Tog upp den jäkligt fort, men kameran paj. Allt det andra verkar funka!? Var in med den till Maedia Markt, men dom såg så klart den var vattenskadad och vägrade låta det gå på garantin...

Dåligt av SE att inte göra telefoner som klarar ett toalett besök!

Janne 2009-02-28 08:52

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre (Inlägg 175358)
Samma här. Råkade tappa min Sony Ericsson K810i i toaletten (på fyllan såklart!). Tog upp den jäkligt fort, men kameran paj. Allt det andra verkar funka!? Var in med den till Maedia Markt, men dom såg så klart den var vattenskadad och vägrade låta det gå på garantin...

Dåligt av SE att inte göra telefoner som klarar ett toalett besök!

Var det inte du som inte klarade av toalettbesöket? Eller ramlade telefonen ner alldeles av sig själv? :visslar:

Pierre 2009-02-28 10:46

Citat:

Ursprungligen postat av Janne (Inlägg 175364)
Var det inte du som inte klarade av toalettbesöket? Eller ramlade telefonen ner alldeles av sig själv? :visslar:


Spela bowling, blev nåra öl före och efter. Skulle pissa, fick samtal och när jag skulle svara, så tappa jag mobilen i toan. Hade inte börjat pissa och fick upp den fort som fasen, men kameran var väck. Jaja, jag lärde mig att inte pissa och svara i telefon samtidigt....

Janne 2009-02-28 10:51

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre (Inlägg 175370)
Spela bowling, blev nåra öl före och efter. Skulle pissa, fick samtal och när jag skulle svara, så tappa jag mobilen i toan. Hade inte börjat pissa och fick upp den fort som fasen, men kameran var väck. Jaja, jag lärde mig att inte pissa och svara i telefon samtidigt....

Lätt hänt även utan öl. De som har båt och bröstficka på tröjan har tappat åtskilliga mobiler i plurret. Tur för dig som tappade telefonen i grunt vatten och utan hög sjö. :D

vfp420b 2009-02-28 13:23

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre (Inlägg 175358)
Samma här. Råkade tappa min Sony Ericsson K810i i toaletten (på fyllan såklart!). Tog upp den jäkligt fort, men kameran paj. Allt det andra verkar funka!? Var in med den till Maedia Markt, men dom såg så klart den var vattenskadad och vägrade låta det gå på garantin...

Dåligt av SE att inte göra telefoner som klarar ett toalett besök!

Håller med!

Själv råkade jag spilla massa cola över min telefon (nej, inte på någon fylla ;)) så den inte fungerade sen. Blir att köpa en ny då den ändå är tillräckligt gammal (2006).

simonbertilsson 2009-02-28 13:28

Min 3310 (salig i åminnelse) fick sig ett dopp när vi var ute på kanottur i Rönne Å i sjuan. En stunds torka på ett broräcke i Riseberga, och vips funkade den minst lika bra som innan. ;)

Basse 2009-02-28 13:36

Citat:

Ursprungligen postat av simonbertilsson (Inlägg 175384)
Min 3310 (salig i åminnelse) fick sig ett dopp när vi var ute på kanottur i Rönne Å i sjuan. En stunds torka på ett broräcke i Riseberga, och vips funkade den minst lika bra som innan. ;)

Den telefonen skulle säkert klara av en atombomb också... Tappade min i backen ett antal gånger, körde den i tvättmaskin och till slut försökte jag ta sönder den, tamefan så levde den vidare.

simonbertilsson 2009-02-28 13:38

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 175385)
Den telefonen skulle säkert klara av en atombomb också... Tappade min i backen ett antal gånger, körde den i tvättmaskin och till slut försökte jag ta sönder den, tamefan så levde den vidare.

Haha precis. Vet inte hur många gånger min var i golvet. Skalet trillade av, men det var bara att sätta på igen och vips funkade den som den skulle igen. :visslar:

Olaf Lindström 2009-02-28 13:57

Citat:

Ursprungligen postat av simonbertilsson (Inlägg 175386)
Haha precis. Vet inte hur många gånger min var i golvet. Skalet trillade av, men det var bara att sätta på igen och vips funkade den som den skulle igen. :visslar:

Instämmer! Jag har kvar en på hyllan som perfekt "reserv" om det börjar strula med någon av de nyare telefonerna. Har räddat mig flera gånger!:tumme_upp:

Schulz 2009-02-28 15:50

Nu var det dock displayen som gav sig pixelmässigt. Det skulle till ett kirurgiskt ingrepp om den skulle vara som den skulle igen. Men nu ligger den i papperskorgen, utan batteri och alla kort givetvis. :)

Alexander Ödman 2009-02-28 16:19

Jag har också en 3310 i gömmorna. Jag förbrukade fyra stycken. Den sista fungerar inte, utan har sparats som ett minne av en epok. :grin:

knebert 2009-02-28 23:06

Hej

Igår så fick vi reda på att SILVAN Sverige skall läggas ned, dvs danskarna stänger alla butikerna i Sverige så efter 10 år i Sverige finns ej Silvan mer...R.I.P...:godnatt:

Så även denna gång gick det åt "helvete" med min praktik, det är 3:e gången nu på raken som något händer och man kan inte vara kvar på företaget, dessutom så blir det antagligen inget truckkort heller eftersom de ställde kravet att man skulle få anställning efter man tagit detta....:vetej:

Tänkte köpa en trisslott igår när jag åkte hem från jobb men brydde mej inte om det utan köpte en tia-lott för att glädja tanten när jag kom hem, ta mej i brasan när hon vann en femhundring på denna lott......

Detta är inte det enda tradiga som hände denna dag, det kommer mera....:mad:

Som alla kanske vet så förlorade MIF den avgörande matchen mot Leksand och Troja gick till playoff istället. Nu skall jag inte säga att det var denna match som gjorde att MIF inte gick till playoff, nej det var matcherna innan med de överbetalda divorna...Nya "Babyhawks" spelade 9 matcher utan att förlora:tumme_upp:....

Det kommer mera....:mad:

Hade sökt till MFF:s nya arena som biljettkontrollant eller platsanvisare( de sökte folk genom sin hemsida) och fick idag (fredag) reda på att jag inte fick någon av de utannonserade platserna...:vetej:

Kan man få mer skit än så här under en och samma dag? Nej, jag tror inte det....

MVH Kenneth

PS Idag är det lördag och nu har turen väl vänt igen för MFF vann mot Lyngby i en träningsmatch:tumme_upp: Något positivt i varje fall....DS

Fredrik 2009-02-28 23:11

1 bifogad(e) fil(er)
Pisstråden... nu blir det mera piss för Knebert! ;);)


Bifogad fil 24430



Eder officiella Trojafotograf Fredrik

Schulz 2009-02-28 23:18

Citat:

Ursprungligen postat av knebert (Inlägg 175482)

Så även denna gång gick det åt "helvete" med min praktik, det är 3:e gången nu på raken som något händer och man kan inte vara kvar på företaget, dessutom så blir det antagligen inget truckkort heller eftersom de ställde kravet att man skulle få anställning efter man tagit detta....:vetej:

Nu förstår jag inte alls hur du resonerar. Menar du att du inte vill ha truckkort för att du tvingas bli anställd efter att du tagit det?

Låter ju absurt! Vill du inte ha jobb? :confused:


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:44.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009