Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Pisstråden (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=20233)

Fredrik 2009-02-28 23:25

Schulle du missar helt.

Han menar att hans praktik sket skig. Han knebert fått sin praktik hade han fått truckutbildning/truckkort och därmed haft goda chanser att få jobb eftersom de krävde truckkort för att få anställning.

Nu sket sig allt...

Förstår inte alls hur du lyckades tolka det som att knebert inte vill jobba... dock hade jag lite mer info då jag för ett tag sedan läst detta inlägg http://www.e-buzz.se/forum/showpost....&postcount=247

Schulz 2009-03-01 18:49

Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik (Inlägg 175486)
Schulle du missar helt.

Han menar att hans praktik sket skig. Han knebert fått sin praktik hade han fått truckutbildning/truckkort och därmed haft goda chanser att få jobb eftersom de krävde truckkort för att få anställning.

Nu sket sig allt...

Förstår inte alls hur du lyckades tolka det som att knebert inte vill jobba... dock hade jag lite mer info då jag för ett tag sedan läst detta inlägg http://www.e-buzz.se/forum/showpost....&postcount=247

Nu förstod jag nog.

Men det kan misstolkas helt, om man först läste som jag. Tolkade som om att han inte ville ta truckkort för att det krävdes att de anställde honom efter truckutbildningen. Lät lite förvrängt. :)

Olaf Lindström 2009-03-01 19:11

Citat:

Ursprungligen postat av Schulz (Inlägg 175588)
Nu förstod jag nog.

Men det kan misstolkas helt, om man först läste som jag. Tolkade som om att han inte ville ta truckkort för att det krävdes att de anställde honom efter truckutbildningen. Lät lite förvrängt. :)

Allt går att misstolka, frågan är bara om det beror på den som skrev eller läsaren. Intressant att referera till "om man först läste som jag" förresten, vi andra förstår säkert hur du läste...;)

simonbertilsson 2009-03-01 22:02

Citat:

Ursprungligen postat av Alexander Ödman (Inlägg 175412)
Jag har också en 3310 i gömmorna. Jag förbrukade fyra stycken. Den sista fungerar inte, utan har sparats som ett minne av en epok. :grin:

Skickligt! Att man bara lyckas sabba en enda förtjänar ju enormt med cred bara det. :tumme_upp:
På min var det batteriet som först gav upp. Det gick inte att ringa många minuter på full laddning efter ett års användande. Sen hägrade en SE T610 också, och att jag fick den gratis medan jag var inlagd två veckor på sjukhus satt ju inte rent fel. ;)

Sparkfot 2009-03-02 11:54

Det gick inte så bra på dagens tester.. :tumner::tumner:

Pierre 2009-03-02 16:04

Citat:

Ursprungligen postat av knebert (Inlägg 175482)
Hej

Igår så fick vi reda på att SILVAN Sverige skall läggas ned, dvs danskarna stänger alla butikerna i Sverige så efter 10 år i Sverige finns ej Silvan mer...R.I.P...:godnatt:

Så även denna gång gick det åt "helvete" med min praktik, det är 3:e gången nu på raken som något händer och man kan inte vara kvar på företaget, dessutom så blir det antagligen inget truckkort heller eftersom de ställde kravet att man skulle få anställning efter man tagit detta....:vetej:


Tråkigt att det gick åt skogen med Silvan...men var på AF, ett truckkort kan ju behövas till andra arbetsplatser!

Schulz 2009-03-03 16:24

Ett truckkort, som man har, är värdefullt att inneha. Men lik förbannat finns det inga lagerjobb och truckuppdrag ute just nu. :mad:

Micke.L 2009-03-03 16:35

Grr, jag blir så förbannad på SF's biljettbokningssystem :mad:

Om man ska köpa biljetter med kontokort över internet, så måste man ha med sig kortet till bion, kan dom inte bara ta betalt över nätet!? Och om man då ska reservera biljetter måste dom hämtas ut imorgon, så i sånna fall måste man in till stan då .

Illa :vetej:

Bombardier Train 2009-03-03 18:17

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre (Inlägg 175370)
Spela bowling, blev nåra öl före och efter. Skulle pissa, fick samtal och när jag skulle svara, så tappa jag mobilen i toan. Hade inte börjat pissa och fick upp den fort som fasen, men kameran var väck. Jaja, jag lärde mig att inte pissa och svara i telefon samtidigt....

Vilken otur man kan ha! :Fnissa:

Byggare Bob 2009-03-03 19:15

Piss att man loggas ut
 
Från detta skitforum stup i ett...

Prova med att skriva ett inlägg och leta efter länkar på en annan sida, återvända till inlägget och skicka, pang så är man utloggad!

Micke.L 2009-03-03 19:32

Citat:

Ursprungligen postat av Byggare Bob (Inlägg 175853)
Från detta skitforum stup i ett...

Prova med att skriva ett inlägg och leta efter länkar på en annan sida, återvända till inlägget och skicka, pang så är man utloggad!

Har aldrig hänt mig :vetej:

Bombardier Train 2009-03-03 20:05

Citat:

Ursprungligen postat av Byggare Bob (Inlägg 175853)
Från detta skitforum stup i ett...

Prova med att skriva ett inlägg och leta efter länkar på en annan sida, återvända till inlägget och skicka, pang så är man utloggad!

Känner inte igen mig! :vetej: PM:a Fredrik så får du nog svar.

Schulz 2009-03-03 20:54

Citat:

Ursprungligen postat av Micke.L (Inlägg 175814)
Grr, jag blir så förbannad på SF's biljettbokningssystem :mad:

Om man ska köpa biljetter med kontokort över internet, så måste man ha med sig kortet till bion, kan dom inte bara ta betalt över nätet!? Och om man då ska reservera biljetter måste dom hämtas ut imorgon, så i sånna fall måste man in till stan då .

Illa :vetej:

Om man reserverar biljetter måste man komma till biografen lite tidigare än normalt. Typ ca 50 min innan filmstart. Så är det i Växjö iaf.

simonbertilsson 2009-03-03 21:57

Citat:

Ursprungligen postat av Byggare Bob (Inlägg 175853)
Från detta skitforum stup i ett...

Prova med att skriva ett inlägg och leta efter länkar på en annan sida, återvända till inlägget och skicka, pang så är man utloggad!

Ja, jag håller med. Det har börjat hända sedan uppgraderingen.
En annan dum sak är (eller snarare var) att om man varit inloggad utan att vara aktiv en stund, så försvann markeringen på vilka inlägg man läst eller ej.

Janne 2009-03-03 22:06

Citat:

Ursprungligen postat av Byggare Bob (Inlägg 175853)
Från detta skitforum stup i ett...

Prova med att skriva ett inlägg och leta efter länkar på en annan sida, återvända till inlägget och skicka, pang så är man utloggad!

Om nu forumet är skit vad gör då här då? ;) Skämt åsido, det du säger har aldrig hänt mig under de 6 år jag varit reggad som medlem. Du är säker på att problemet inte sitter ca 50 cm ovanför tangentbordet? ;)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:47.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009