Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - DTG - Train Simulator (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=46)
-   -   DevTools (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=18248)

Nightflight 2008-01-13 10:09

DevTools
 
Hej,

Jag har problem med installationen av DevTools. Första gången ändrade jag den föreslagna installationsmappen, men då saknades en fil vid programstart.
Då avinstallerade jag programmet varefter jag installerade det igen, men denna gång i den föreslagna mappen med undantag för att jag ändrade partitionen från C: till H: (en extern hårddisk).

Då startar DevTools utan att någon fil saknas, men vad som sker är att Rail Simulator startas och när det är klart kan jag inte upptäcka något som tyder på att DevTools har medfört någon skillnad.
Vad skall normalt ske?

Kan det ha någon betydelse att Rail Simulator inte ligger under mappen Program utan direkt under roten på H: (dvs H:\Rail Simulator\DevTools)?

/Nightflight

MatsH 2008-01-13 11:05

Hallå!
Det borde inte spela någon roll att RS inte är installerat under Program på C:.
Själv har jag det installerat på D:

När du har installerat DevTools så kommer du att få några nya kataloger i startmenyn (Rail Simulator Developer Tools 1.0 & Rail Simulator Packager Manager). I den första mappen finns en genväg som heter Rail Simulator Developer Edition. På så sätt kan du se att DevTools är installerat. Det finns säkert andra sätt också.

mvh .... Mats

KMW 2008-01-13 12:15

Likt Mats har jag installerat det på D:, min ligger direkt i rooten på "D:\Rail Simulator".
När du kör Rail Simulator syns ingen skillnad med eller utan Dev Tools.
Däremot har du lite nya grejor i menyn som Mats påpekar, den kanske viktigaste för oss utvecklare är Asset Editor där du hanterar alla blueprints.

/Anders

Nightflight 2008-01-17 22:18

Fortfarande problem
 
Hej igen,

Trots att jag avinstallerat Rail Sim och installerat om det på C:\Program\Rail Simulator\ helt enligt programmets egen önskan och därefter installerat DevTools i samma mapp som Rail Sim så blir effekten densamma, dvs ingen alls. Jag undrar:

1. Kan någon av Er ta en screen print och lägga in här så att jag kan se hur DevTools skall visa sig?

2. I anvisningarna talas om att gå över i windowed mode. Hur gör man det när Rail Sim alltid körs i full screen mode?

/Nightflight

Fredrik 2008-01-17 22:23

2 bifogad(e) fil(er)
Tänk på att du inte kan köra devtools i fullskärm utan det är först när man kör i fönster-läge som man ser själva devtool.

Tryck på options och se till att Full Screen inte är ikryssat

KMW 2008-01-18 12:53

Och det vi pratar om är när du startar genom att välja "Asset Editor" från startmenyns Rail Simulator mapp.
När du startar den vanliga Rail Simulator så syns ingen skillnad.
Det du får med DevTools är Asset Editor, en del små kringverktyg såsom ToAce för att konvertera texturer och program för att se en del loggar när man utvecklar signalskript och liknande.

/Anders

Nightflight 2008-02-09 10:06

Tack för info
 
Ja, nu får jag det att fungera.
Knepet var att ändra upplösningen så att det blir möjligt att öppna Asset Editor fönstret med en lägre upplösning än den valda för skrivbordet. Jag hade för låg upplösning på skrivbordet. Har nu ökat den till 1280x1024 och nu fungerar det!

/Nightflight


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:24.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009