Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Vägskydd (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=37965)

Vänersborgs_Stinsen 2022-06-16 10:47

Vägskydd
 
Hej

Är det bara jag som har problem med STL vägskydden i Trainz 2019?

Tycker jag gör precis som i Tane men det vill ej fungera.

klarledarna hittar inte varandra...:confused:

korvtiger 2022-06-16 20:29

Testade lite snabbt och det verkar vara som du säger, de hittar inte varandra i Surveyor.

Dock så fungerar det för mig om man hoppar över i Driver mode (Ctrl-F2) och sedan direkt tillbaka till Surveyor (Ctrl-F1). Jag tror att Trainz har ändrats hur det fungerar internt i och med "Unified Driver/Surveyor" där man kan hoppa fram och tillbaka mellan dem, så signalerna initialiserar sig inte i Surveyor, utan man måste starta Driver för att de ska börja leta efter varandra. Kan säkert vara liknande problem med andra funktioner på STLs signaler. :rolleyes:

Vänersborgs_Stinsen 2022-06-16 21:34

aha där ser man! Då får jag testa detta!

Men i helgen blir det tåg som inte är digitala! Är ju Bankalas i Skövde, så man får la kolla på riktiga WNJ :grin:

benkegbg 2022-06-16 23:21

Tyvärr är du inte ensam, Vänersborgs_Stinsen. Jag får heller inte STL-X vägskyddet att fungera. När jag satt ut bommar och signaler går det inte att skapa ett namn för skyddet (med ett klick på "no name") ej heller att få upp inställningarna i Property-rutan för signaler och dylikt.
Detta upptäckte jag för länge sedan och har nämnt det i Forumet.

Jag hoppas svenolle i snar framtid får detta fixat. Men nu har ju också senaste tågsimulator Trainz 22 kommit ut så det kanske fungerar där?

Korvtiger skrev: Dock så fungerar det för mig om man hoppar över i Driver mode (Ctrl-F2) och sedan direkt tillbaka till Surveyor (Ctrl-F1).

Det fungerar inte för mig. När jag är i Surveyor läge så hoppar det till Driver (Ctrl+F2), men med Ctrl+F1 så hoppar det inte tillbaka till Surveyor.
Kan heller inte förstå hur det ska fungera då det från början integår att skriva in vägskyddets namn, ej heller att göra inställningarna för alltsammans :vetej:

Hälsningar

NEBO 2022-06-18 10:57

Jag har samma problem som ni andra. Därför utvecklar jag banorna i Trainz A NEW ERA där vägskydd och signaler fungerar. Sedan lyfter jag över banorna till 2019. Både vägskydd och signaler fungerar då 2019.

benkegbg 2022-06-19 18:50

Jättebra tips, Nebo. Synd att jag inte byggde Bensland färdigt där innan jag flyttade det till TRS19. Det Bensland som finns i TANE är inte ens till hälften av vad det är nu.

Även om en uppdatering kommer på det svenska järnvägsskyddet så blir det enormt mycket jobb för mig att byta alla vägskydd i Bensland mot ett fungerande (uppdaterat) svenskt vägskydd. Men det är ändå lättare än att bygga ut Bensland i TANE. Jag väntar och ser....

Hälsningar

Jockes 2022-06-19 22:15

Citat:

Ursprungligen postat av benkegbg (Inlägg 321282)
Jättebra tips, Nebo. Synd att jag inte byggde Bensland färdigt där innan jag flyttade det till TRS19. Det Bensland som finns i TANE är inte ens till hälften av vad det är nu.

Även om en uppdatering kommer på det svenska järnvägsskyddet så blir det enormt mycket jobb för mig att byta alla vägskydd i Bensland mot ett fungerande (uppdaterat) svenskt vägskydd. Men det är ändå lättare än att bygga ut Bensland i TANE. Jag väntar och ser....

Hälsningar

Prova göra som korvtiger beskrev, det kanske funkar någorlunda då? :)

benkegbg 2022-06-19 23:04

Provat med Ctrl och F1 resp F2 men inget av detta fungerade för mig :tumner:


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:08.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009