Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Tunnelbana i stockholmsrutten? (Delvis förslag till Bönan) (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=32372)

Guzzo 2012-04-07 17:15

Tunnelbana i stockholmsrutten? (Delvis förslag till Bönan)
 
Hej allihopa, Blir väl min första post och första tråd på forumet. :)

Som titeln lyder undrar jag ifall T-banan ("Tricken" / "Tuben" i folkmun) spelar en roll i Stockholmsrutten, Exempelvis ifall man kan köra T-bana utmed röda linjen mot Fittja - Norsborg eller utmed blå linjen? Detta kanske inte finns i den senaste versionen av S-holmsrutten men då undrar jag ifall du skulle kunna lägga till det, Bönan? Detta skulle enligt mig vara väldigt skoj.

Hur långt sträcker sig stockholmsrutten förresten? Tar det slut vid Södertälje eller fortsätter den mot Nykvarn och Mariefred exempelvis eller Strängnäs?

Tack på förhand. :)

~Guzzo~

bönan 2012-04-07 17:21

Hej! Just nu sträcker sig Stockholmsrutten från Jädersbruk i norr till Södertälje i syd. Jag arbetar på en förlängning till Gnesta. Just nu byggs det dock inget eftersom jag jobbar med den norska rutten VBSR. Exakt vad jag gör på den tänker jag dock inte berätta än...

När det gäller t-banan så är det inte något jag tänker bygga i Stockholmsrutten. Det enda man ser av t-banan är där den går att se från järnvägen, och då är det bara "dummy"-tåg jag har placerat ut.

Dock byggde jag en tunnelbanerutt för flera år sedan, som täckte delar av gröna och röda linjen! Den är dock väldigt dåligt byggd jämfört med dagens standard. Sträckan Gullmarsplan - Hagsätra är dessutom helt påhittad. Resten är ganska korrekt och likt verkligheten. Du kan hämta den rutten på train-sim.com, bara sök på Stockholm. Den rutten är inget jag tänker bygga vidare på, men det är fritt fram för andra att pröva om man vill!:)

Guzzo 2012-04-07 18:16

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 259374)
Hej! Just nu sträcker sig Stockholmsrutten från Jädersbruk i norr till Södertälje i syd. Jag arbetar på en förlängning till Gnesta. Just nu byggs det dock inget eftersom jag jobbar med den norska rutten VBSR. Exakt vad jag gör på den tänker jag dock inte berätta än...

När det gäller t-banan så är det inte något jag tänker bygga i Stockholmsrutten. Det enda man ser av t-banan är där den går att se från järnvägen, och då är det bara "dummy"-tåg jag har placerat ut.

Dock byggde jag en tunnelbanerutt för flera år sedan, som täckte delar av gröna och röda linjen! Den är dock väldigt dåligt byggd jämfört med dagens standard. Sträckan Gullmarsplan - Hagsätra är dessutom helt påhittad. Resten är ganska korrekt och likt verkligheten. Du kan hämta den rutten på train-sim.com, bara sök på Stockholm. Den rutten är inget jag tänker bygga vidare på, men det är fritt fram för andra att pröva om man vill!:)


Nice! :)

Ifall du skulle få för dig att förlänga rutten så att den fortsätter mot Nykvarn - Läggesta - Mariefred och Strängnäs skulle jag bli skitglad, Det är liksom mina trakter så det skulle kännas sweet att köra tåg där. :)

Hursomhaver så gör du ett toppenjobb, 10/10 i min bok. Fortsätt så, Det uppskattas! :tumme_upp: :)

bönan 2012-04-07 19:12

Tackar för de fina orden!:ber: Vi får se vad som händer i framtiden, ingenting är egentligen beslutat... Dalabanan är också en möjlighet...:)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:07.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009