Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   DTG - Train Simulator - Allmänt (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Hamburg-Bremen Krasch/Bugg (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=35725)

Rc1-1007 2015-07-06 17:17

Hamburg-Bremen Krasch/Bugg
 
Denna rutt har nog många haft problem med. Finns det patcher för nedladdning som gör att dessa försvinner. Har jag en för dålig dator? Det skulle förvåna mig, har både superprocessor och grafikkort. Vet någon nån lösning på problemet?


MYCKET Tacksam för svar!

AlleDahlle 2015-07-06 17:58

Tror inte man kommer kunna hjälpa dig genom att bara säga att det crashade. Att det gör detta kan bero på många olika saker.

Rogge 2015-07-06 18:07

Citat:

Ursprungligen postat av Rc1-1007 (Inlägg 296234)
Har jag en för dålig dator?

Omöjligt att svara på om du inte skriver vad du har för dator. Superprocessor och grafikkort kan variera beroende på vem man frågar så det säger ingenting. Posta gärna mer detaljer. :)

Rc1-1007 2015-07-06 18:11

Vad som står här är:

MSI GE70 Intel Core I7-4700MQ
Nvidia GeForce GTX 765M 2GB GDDR5
8GB RAM

Är det någon mer info som behövs?

EDIT: Allt fryser och jag får meddelandet Failed to save/ Saved dump file v 52 blablbal

AlexSuperHD 2015-07-06 20:29

Skulle nog tro att det inte har något med att din dator är för dålig.
Men det kanske hjälper om du skickar din DxDiag rapport till Dovetail Games? Hur man skickar en kan man läsa här. Man måste logga in innan man kan skicka en ticket.

Hoppas detta hjälper!

Rogge 2015-07-06 20:32

Citat:

Ursprungligen postat av Rc1-1007 (Inlägg 296236)
Allt fryser och jag får meddelandet Failed to save/ Saved dump file v 52 blablbal

O.k, då vet vi mer om din dator vilket är bra och den borde klara det. Eventuellt att skulle kunna vara för lite minne på grafikkortet, men förmodligen skall det räcka. :)

Dom där felen är som sagt väldigt svåra att hitta så jag hade börjat med att se till att ladda ner den senaste patchen till rutten och se till att ha dom senaste drivrutinerna till grafikkortet. Jag tyckte jag läste någonstans att den har några uppdateringar men lyckades inte hitta dom...

Jag köpte rutten Durchs Moseltal för några veckor sedan och den hade samma problem, dvs att det kraschade helt plötsligt. Dom släppte en uppdatering för ett tag sedan med "nedbantade" texturer i vilket fick det att fungera mycket bättre. Det kraschar fortfarande ibland om det är mycket AI-trafik medans det ännu inte har kraschat om det inte är någon AI-trafik. Så om det är AI-trafik kan spela stor roll. Värt att kolla med andra ord! :) (AI-trafik= mötande tåg)

Totte 2015-07-06 21:45

Hej!
Din dator är bra. Det som kraschar kan vara brist tror jag, på tåg och Assets.

Rc1-1007 2015-07-07 01:59

Stort tack för all hjälp!

Jag laddade ner en annan verison med andra assets från schottermann.de och då funkade det finfint förutom de vanliga buggarna när man har för många AI-tåg.

Iom att jag semestrade genom Tyskland mot Belgien med tåg så är det extra roligt då jag själv åkt tåg på majoriteten av linjenätet på rutten.

Stort tack mina vänner!!


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:37.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009