Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   DTG - Train Sim World - Allmänt (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=63)
-   -   TSW2 - Roadmap (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=37664)

germundal 2020-08-18 16:31

TSW2 - Roadmap
 
En så kallad roadmap släpptes nyss, där kommande tåg, rutter och fixar står med. Se för er själva:
https://live.dovetailgames.com/live/...dmap-18-august

jorgen3 2020-08-18 23:19

Ja och TSW2 kommer på Torsdag. Rätt intressanta rutter som kommer i framtiden. Tsw är min favorit tågsimulator ändå.

Dson 2020-08-19 17:30

Och som vanligt ingen rutt längre än en skidstav, samtidigt som man annonserar ytterligare en rutt 130 km lång rutt till Train Simulator. Ingen anledning för mig att byta än med andra ord...

germundal 2020-08-19 20:32

Flertal av rutterna som står med är ju samma sträcka som i TS. Te.x St Pancras – Faversham, Munich – Augsburg, Hamburg – Lubeck och Isle of Wight. Som alla ligger på lite mer än ~1 timmas körning, så rutterna blir ändå längre å längre tycker jag, men så klart långt ifrån vad TS klarar.
Men nä TSW serien blir nog aldrig en simulator där man kör 2+ timmar i sträck, där vinner TS.

jorgen3 2020-08-19 21:06

De kan göra väldigt långa rutter i TSW. Men som Matt sa hur kul är det att köra
10 mil ökenrutt. De har en tidsram (jag kallar det ekonomisk ram) då de ska vara klar med rutten.

Och eftersom det tar mycket längre tid att göra Tsw rutter (pga kvaliteten på kringobjekt) så blir rutterna kortare.
Men nu börjar även andra företag att göra rutter.
Rivet Games (Isle of Wight och Arosa Line) och Skyhook Games (Cane Creek)
Så jag tror det är större chans till längre rutter än när Dovetail gör bara gör rutterna.

Här pratar de om val av rutter och längden på dessa Länk

Totte 2020-08-21 20:07

Jag uppfattade att TSW2 är inte uppdatering till TSW. Och det är dyrt för mig.:tumner:

ADDE 2020-08-22 00:35

Varför man valde att ha samma rutter som från TS är för att man har redan gjort research för dessa, och de kan återanvända objekt från en rutt till en annan, t.ex. TVM 40, som används i TGV-nätet, samt St Pancras-Ebbsfleet använder samma signalscript, på så vis spar man tid. Vilket är förklaringen till varför de sällan börjar på nya länder.

Då det råder en pandemi så har de mycket svårt att åka på fältstudier för att undersöka nya rutter och tågvagnar, så de blev helt enkelt tvungna att återanvända sådant de redan har från TS för att kunna leverera rutt efter rutt.

jorgen3 2020-08-22 11:45

Tsw är inget för Totte. De som vill bygga banor och lok etc för göra det i Open Rails eller Trainz eller TS2020.
TSW är mer för dem som gillar att köra tåg.
För mig är det nog den bästa simulatorn när gäller detta.

Ts2020 blir jag nästan arg när jag kör. Det är så mycket som är fel i fysiken där.
Trainz var ännu värre (förut åtminstone)
Open Rails är rätt bra men många gånger blir jag uttråkad när grafiken är så dålig. Samma när det gäller Run8
Man har helt enkelt fått högre krav av en tågsimulator.

germundal 2020-09-01 22:26

1 september och roadmapen har blivit uppdaterad
https://live.dovetailgames.com/live/...ap-1-september

jorgen3 2020-09-02 19:57

Inge jättenyheter men det är ändå intressant och se vad de håller på med.
Dovetail har blivit mycket öppnare nu när Sam håller i rodret.
Synd att han snart försvinner men han har gjort mycket gott i Dovetail.

Ps postvagnen kommer kanske att öppna ett tågsimulator forum DS

germundal 2020-09-15 21:32

Roadmap 15 sep
 
https://live.dovetailgames.com/live/...-roadmap15sept

zaphr89 2020-09-17 18:32

Jag har inte så högt förtroende för DTG eftersom så mycket när det kommer till realism/fysik inte har förbättrats i TSW sedan start. Importen från TSW1 av gamla rutter som preserved collection verkar också ha inneburit massvis med buggar. Tex så har dom förstört vikterna på alla vagnarna så att 99% av alla godsvagnar väger samma tom som lastad, förutom kolvagnarna (Falns) som väger 140t :D


Det är positivt att bromsarna verkar olika för olika hastigheter, något som även Open Rails simulerar, men som TS2020 inte klarar, dock är kurvorna helt orealistiska vilket lite förstör poängen att ha variabel bromskraft. Till exempel så kan inte de nordamerikanska tågen köras på ett realistiskt sätt i branta "backar" just nu.

jorgen3 2020-09-17 23:14

I tsw1 var många vagnar tomma fastän de var lastade. Så jag föredrar ändå lastade tåg. Kändes otroligt konstigt ett tungt lastat koltåg men gick ändå så lätt och det visades sig ju att vagnarna vägde 20 ton styck. Nu är det 120 ton styck.

När man lastar tågen så går tågvikten upp så jag vet inte om jag håller med dig om att de inte klarar av lastat och olastat. Men jag har inte ännu testat en rutt preserved collection. Låter nästan som TSW1 problemet dykt upp

zaphr89 2020-09-25 12:51

Citat:

Ursprungligen postat av jorgen3 (Inlägg 318312)
I tsw1 var många vagnar tomma fastän de var lastade. Så jag föredrar ändå lastade tåg. Kändes otroligt konstigt ett tungt lastat koltåg men gick ändå så lätt och det visades sig ju att vagnarna vägde 20 ton styck. Nu är det 120 ton styck.

När man lastar tågen så går tågvikten upp så jag vet inte om jag håller med dig om att de inte klarar av lastat och olastat. Men jag har inte ännu testat en rutt preserved collection. Låter nästan som TSW1 problemet dykt upp

Det finns en mod "Muff" som lägger till massvis med services till Köln-Aachen, där har tågen korrekta vikter beroende på om de är fullastade eller tomma, så det verkar vara en miss av DTG när dom överförda scenarior osv för preserved collection.

Dock har jag testat retardationen på vagnarna och alla tyska godsvagnar verkar ha samma bromsprocent/retardation och denna är för hög (cirka 85-90 när vissa vagnar såsom kolvagnarna ska ha närmare 65).

Jag postade om detta på DTGs forum för någon vecka sedan så om du är intresserad kan du hitta tråden under Technical Reports.

För Sand Patch grade så är det just bromskurvorna (friktion vs fart) som är felaktiga vilket är lite tråkigt eftersom det gör att man inte kan köra tågen i branta lutningar som i tex Run8.

jorgen3 2020-09-25 15:44

Ja till Run8 är det långt kvar i realismen. Men de kommer långsamt närmare.
Det är synd att ingen lyckas knäcka koden så vi själv kan ändra bromsar kraft etc.
MSTS och även TS2020 kommer man ju åt dessa men TSW har jag inte hört någon lyckas med det.

Jag har felanmält mycket under åren men sällan händer något så man ledsnar men det är bra att du gör det.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:49.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009