Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - MSTS / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   ny snygg ungersk rutt, Z-line (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=8920)

Mazz 2005-04-20 21:10

ny snygg ungersk rutt, Z-line
 
Här:

http://www.z-line.hu/kepek.php

Screenshots under fliken "Kepec ... nånting" i mitten.


nersidan är väl att exe-filen (mummel...) är 785MB, så modem-åkare kanske får hålla på ett tag... :) Men, bilderna ser ruggigt snygga ut... nedladdning pågår...

Pierre 2005-04-20 21:18

Tack för tipset Mazz!

Nedladdning pågår här också.....

Traingoal 2005-04-20 21:28

Hej Mazz!

Tack för tipset,nedladdning pågår....
C:a 4 timmar tar det,hm.

Mvh. bengt

Fredrik 2005-04-20 21:30

downloading @ 530 kb/s :D

Nere om 20 min. Ska bli spännande att testa

Tack för tipset!

Fredrik 2005-04-21 08:38

Oj oj oj säger jag bara! Det här var en helt otrolig rutt. Bland det bästa jag sett.

:tumupp: :tumupp: :tumupp:

DJTimboy 2005-04-22 22:34

Tog 4 timmar och tanka men det var det bästa jag har tankat 4 timmar. Helt underbart. Älskar ljuden när man dundrar förbi en växel. Nu kan vi snacka riktiga rutter :D

Erik Götborg 2005-04-22 22:46

Håller med er båda två, men jag har dock problem med att göra aktiviteter och då framförallt när jag gör olika pather. Det blir liksom hela tiden "broken path" och man blir lite trött på de.

Mazz 2005-04-23 12:09

5 bifogad(e) fil(er)
Instämmer med föregående talare... den här rutten va lite extra i mina ögon... Känslig för hur spår och bangårdar är planerade, men den här får från mig topp-betyg... Både enkelspår och dubbelspår och lång så det räcker till, tror den är typ 40mil eller nått sånt...

Men...

Nått skumt är det, har noterat att det i rymden precis utanför rutten, ligger "skräp-spår-bitar" i regelbundet mönster... Tänkte först att det kanske va nått spännande arrangemang av nått slag, men det är det inte såvitt jag ser... Jag har iof lyckas göra aktiviteter med AI-tåg, men zoomar jag in uppe till vänster smäller det med en gång. Zoomar jag in till höger och sedan scrollar fram till vänstra delen, så går det bra. Skumt.

Sen kan jag å ena sidan tycka att det kan vara trevligt med statiska vagnar eller lok i rutten, så finns det alltid lite fordon att se... Men, jag är mindre förtjust när dom är placerade på bangårdsspår som är väl lämpade att passera genom... nåja...

Några bilder iallafall från en fantastiskt fin rutt, även om helhetsintrycket dras ner något av krånglande aktivitetsbygge:

Mazz 2005-04-23 12:10

1 bifogad(e) fil(er)
Den här skulle me oxå, tänkte jag... :)

Traingoal 2005-04-23 14:32

Hej Mazz.

Håller med angående detta ofog med statiska vagnar
och lok är utplacerade på stickspår osv.

Det blir lite problem vid aktivitetsbygge eftersom man
inte kan se dessa statiska vagnar och lok i aktivitetseditorn.
( Precis som i VHJ-Rutten,mummel.....)

Obs! Det finnes en Engelsk ReadmeFile att ladda ner
från sajten.
Trevliga bilder Mazz i övrigt.

Mvh.bengt

Erik.H 2005-04-23 14:43

Läste snabbt igenom att man hör "speciella" ljud när man kör över växlarna.

Finnes detta för nedladdning, eller annat???
MVH

Hawk 2005-04-23 19:10

5 bifogad(e) fil(er)
Hej:)

Mycket snygg rutt, är lite frames-krävande,men de går ju att fixa till ;)

Hawk 2005-04-23 19:12

5 bifogad(e) fil(er)
forts. fler bilder:)

DJTimboy 2005-04-23 20:21

Men Hawk, du kör ju på fel spår ;)


Annars trevlig bilder!

Skulle gärna vilja ha en försvenskning men svenska signaler, kontakledningstoplar och stationsnamn! Det ligger högt uppe på listan Hawk ;)

Pson 2005-04-23 22:37

Måste bara höra efter, är det meningen att man ska installera X-Tracks? Rutten dyker nämligen inte upp i simulatorn, och i Route Editor blir det något fel när man ska ladda rutten. :(


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:55.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009