Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Downloads (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Y1 1356 finns nu. (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=15427)

LokKalle 2007-03-19 21:38

Y1 1356 finns nu.
 
2 bifogad(e) fil(er)
Hej

Hittade gamla bildr på en del Y1or som stannar i Lidköping. Har målat om en som har nr. 1356. Tror att Västtrafik är/var ägare. Det var några år som den var i stan. Vet inte om den finns kvar.

Numera är alla Y1or som går på Kinnekullebanan gula och vita. Har bilder på en sådan också, så den är nog på gång tillsammans med några till efter hand som det rinner i just den Gmax-bäcken, så att säga.

Man måste ha Y1 1314 inne i TRS 2004 eftersom Y1 1356 går på samma boggye och interiör, fast den har egen Engine.
Hur detta fungerar i 2006 vet jag inte eftersom jag inte har den. Hoppas det skall gå bra.

Med vänlig hälsning
Kalle

Kristian 2007-03-19 21:43

Härligt:) Den ser grymt snygg ut!
Det är lite sent att starta upp TRS nu, men imorgon skall jag ta en titt på den i spelet.
Tack skall du ha, Kalle:tumupp:
//Kristian

vfp420b 2007-03-19 21:44

Väldigt trevligt! :)
Y1'orna i Kinnekulledesign skulle jag väldigt gärna önska till TRS, som man kan ha och köra runt på Kinnekullebanan, då jag ju bygger på den just nu!
Såg även Lidköpings bro och stationshus där, mycket bra gjort! :)

LokKalle 2007-03-19 22:37

Hej

Tack för svaren.

Tobias!
Roligt att du bygger på Kinnekullebanan. Har själv tänkt börja på den, fast det får nog räcka med lite kring Kinnekulle och Lidköping för min del.
Hoppas få se din bana färdig i framtiden. Kanske ger du ut den? Har du startat i Göteborg och tänker gå ända till Halsberg/Örebro?

Lidköpings JvSt skall justeras lite ser jag. Taket är alldeles för vitt under och på öfsera. Den kanske blev lite för låg också. Eller vad tycker du?
Vet inte om du kollat på download där jag skickade en CDP som heter lite av varje. Där finns stationen och jv.-bron.

Du hade kommit till Järpås, skrev du. Själv är jag uppvuxen i Hellekis på Kinnekulle.
Skall se om jag kan fixa till FramnäsCentrat tills du kommit till Lidköping. Håller på lite med stadshotellet och en del kvarter runt torget. Limtorget är ju också något som jag tänkt mig försöka ta fram. Få se om lite av allt man vill kan bli klart någon gång.

Har du några bilder på Kinnekullebanan från Järpås?

Vänliga Hälsningar
Kalle

Bengan 2007-03-20 18:15

1 bifogad(e) fil(er)
Tackar Kalle.

Har provat den i TRS2006 och den fungerar för mig, utan problem där.

LokKalle 2007-03-20 18:38

Fantastisk Bengan!

Vad är de för en stor station? Göteborg?

Hälsningar
Kalle

Affe 2007-03-20 18:49

Jätte bra jobbat... SNyGGt :tumupp: :D :D
Göteborgs har väl inga gashallar...
Det har väl ingen, Lr?

vfp420b 2007-03-20 18:58

Citat:

Ursprungligen postat av Affe
Jätte bra jobbat... SNyGGt :tumupp: :D :D
Göteborgs har väl inga gashallar...
Det har väl ingen, Lr?

Gashallar tror jag inte, och inte heller glashallar om det var det du syftade på!
Det är väl någon station som medföljer i TRS eller som man laddar ner från DLS, kommer inte riktigt ihåg! ;)

Citat:

Ursprungligen postat av LokKalle
Tobias!
Roligt att du bygger på Kinnekullebanan. Har själv tänkt börja på den, fast det får nog räcka med lite kring Kinnekulle och Lidköping för min del.
Hoppas få se din bana färdig i framtiden. Kanske ger du ut den? Har du startat i Göteborg och tänker gå ända till Halsberg/Örebro?

Lidköpings JvSt skall justeras lite ser jag. Taket är alldeles för vitt under och på öfsera. Den kanske blev lite för låg också. Eller vad tycker du?
Vet inte om du kollat på download där jag skickade en CDP som heter lite av varje. Där finns stationen och jv.-bron.

Du hade kommit till Järpås, skrev du. Själv är jag uppvuxen i Hellekis på Kinnekulle.
Skall se om jag kan fixa till FramnäsCentrat tills du kommit till Lidköping. Håller på lite med stadshotellet och en del kvarter runt torget. Limtorget är ju också något som jag tänkt mig försöka ta fram. Få se om lite av allt man vill kan bli klart någon gång.

Har du några bilder på Kinnekullebanan från Järpås?

Vänliga Hälsningar
Kalle

Hej Lokkalle!
Jovisst hade jag tänkt ge ut den i framtiden, tänkte även försöka skapa de stolpar som hållplatsens namn står på som finns vid varje hållplats, alltså man ska själv kunna fylla i vilken hållplats det är på den.
Jag startar just nu i Håkantorp och kör uppåt, kanske ändå till Hallsberg om jag orkar.. Har hyttfilm halva vägen (från Laxå) på filmen om Västra stambanan från Bilddressinen, just nu siktar jag mig på Gårdsjö i första hand iaf! :)

Jag tycker att taket är lagom, kanske något för vitt, men det är ju en smaksak.

Järpås ja, det stämmer, behöver texturbilder på stationshuset och närliggande hus/byggnader just i Järpås, imed att jag inte är från trakten så blir det svårt att ordna det själv på kort varsel.

Ska se om jag kan fixa fram lite bilder på hur långt jag kommit till Järpås senare ikväll.. Just nu har jag bara kommit till infartssignalen från Håkantorphållet! ;)

Kristian 2007-03-20 18:59

Citat:

Ursprungligen postat av Affe
Jätte bra jobbat... SNyGGt :tumupp: :D :D
Göteborgs har väl inga gashallar...
Det har väl ingen, Lr?

Gashallar? Lr? Vad gaggar du om?;)

Affe 2007-03-20 21:40

Det jag syftade på är väl Glashallar/Glashall! ;) :p
Händer så när man har bråttom.

Arre 2007-03-23 18:04

Lr= eller ;)

Trevligt ommålning Lokkalle!

harrgustav 2010-11-17 15:58

Var finns stationen att ladda ner någonstans
om den gör det

lan 2010-11-17 16:26

Jaså Kalle, du är kvar på 2004-stadiet, men din fina vagn skall vi nog kunna uppdatera och trycka in i 2010 utan massa frågetecken. Borde inte du som är så duktig på massa saker uppdatera till 2010? Eller sitter du nöjd som man säger i poker?

Tack för en prima vagn!!!!

Har du något emot om jag uppdaterar till 2010? Jag behöver klona grejorna men sen kan jag skicka dom till dej så kan du klona tillbaks till ditt kuid och ladda upp. Hör av dig om detta!

lan 2010-11-17 16:39

Hittar inte Y1 1314 nånstans, saknar dessa kuid:

kuid:78090;50010
kuid:78090:55101

Kan Kalle kanske kirra?

ekankal 2010-11-17 21:29

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 223143)
Hittar inte Y1 1314 nånstans, saknar dessa kuid:

kuid:78090;50010
kuid:78090:55101

Kan Kalle kanske kirra?

:50010 (=Y1 1630) finns här http://www.e-buzz.se/forum/showpost....32&postcount=1.
Y1 1314 finns på STW's sida, under gästdesigners.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:41.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009