Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Sj x40 (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=28643)

lan 2016-12-14 12:59

Nej...
 
2 bifogad(e) fil(er)
NS-vagnarna var allför olika X40 så det är nedlagt. Tillbringat dagen med att göra texturer och buildingboxar till en äkta X40 istället, men då blir det scratch-bygge och det tar tid - så SJ kanske hinner beställa nästa generation regionaltåg innan den blir klar :vinka:

ekankal 2016-12-14 13:12

Kan inte säga att det är det mest intressanta tåget i min "låda", MEN, kommer du i närheten av vad bilderna visar med din/dina modeller, så blir det ett absolut "måste ha" ändå :tumupp::tumupp:.

lan 2016-12-14 15:14

Tack Ekan...
 
3 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 304994)
Kan inte säga att det är det mest intressanta tåget i min "låda", MEN, kommer du i närheten av vad bilderna visar med din/dina modeller, så blir det ett absolut "måste ha" ändå :tumupp::tumupp:.

... arbetsnamnet är "TRYNET", det lackar ju mot (H)JUL.

FUL är ju en smaksak, men jag börjar så smått bli förtjust i denna "Pansargris".

Tre bilder och tusen frågor:

Det finns tre påtagliga ställen med LED-skyltar, destskyltarna i fronten ger sig väl själva men vad kan dörrskyltarna visa???? Och vad visas på skyltarna i kupe'erna???

Hoppas nån kan berätta !?

Bengan 2016-12-14 17:14

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 304994)
Kan inte säga att det är det mest intressanta tåget i min "låda", MEN, kommer du i närheten av vad bilderna visar med din/dina modeller, så blir det ett absolut "måste ha" ändå :tumupp::tumupp:.

Instämmer med Ekan.

Inte någon favorit, men man har ju fått så många andra favoriter tidigare och det är väl dax för andra, att få sitt lystmäte tillgodosett.:tumme_upp::tumme_upp:

lan 2016-12-14 17:39

Så är det nog ....
 
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Bengan (Inlägg 304998)
Instämmer med Ekan.

Inte någon favorit, men man har ju fått så många andra favoriter tidigare och det är väl dax för andra, att få sitt lystmäte tillgodosett.:tumme_upp::tumme_upp:

.... Jag har ju försökt fixa de flesta Regionaltåg i modern tid hittills - X10-12-14, Regina, X31, X55 så varför inte X40?

Allmänt hatad av lokförare, servicepersonal och passagerare men dock det modernaste SJ lyckats sätta i trafik - hmmmm?

Mittvagnen - kottlettraden på julgrisen börjar ta form:

EDIT: En fransk-tysk-svensk kotlettrad mellan två Holländska Edamerostar - smaklig måltid.

germundal 2016-12-14 18:02

Snyggt!
 
:drool::drool::tumme_upp:

Är det bara jag som gillar X40?

u16802273 2016-12-14 18:18

Snyggt som vanligt Lennart !!! Dessa X40 tåg såg man mycket i Eskilstuna före tidtabell skiftet 2016-12-11,nu går det bara X40-3 från Linköping C-Norrköping C-Eskilstuna C-
Västerås C med Tåg 2160 Lördagar,
från Från Västerås C-Eskilstuna C-Norrköping C-Linköping C med Tåg 2119 Söndagar.
Det går X40 på följande sträckor: Stockholm C-Västerås C-Örebro C-Hallsberg-Göteborg C,
Stockholm-Gävle C-Bollnäs-Ljusdal,Gävle C-Stockholm C-Linköping C,
Stockholm C-Uppsala C, Stockholm C-Västerås C-Fagersta C-Ludvika.
Det är perfekt med X40 tåg i Tane
Hälsningar Kenta978

u16802273 2016-12-14 20:06

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 304995)
... arbetsnamnet är "TRYNET", det lackar ju mot (H)JUL.

FUL är ju en smaksak, men jag börjar så smått bli förtjust i denna "Pansargris".

Tre bilder och tusen frågor:

Det finns tre påtagliga ställen med LED-skyltar, destskyltarna i fronten ger sig väl själva men vad kan dörrskyltarna visa???? Och vad visas på skyltarna i kupe'erna???

Hoppas nån kan berätta !?

Bild 2 Vagndörren funkar så : tex STOCKHOLM C sen visas VAGN 1 sen
visas återigen STOCKHOLM C därefter VAGN 1
Bild 3 Ledskylten inne i vagnen informera tågets väg tex LiNKÖPING C-NORRKÖPING C-
SÖDERTÄLJE SYD-FLEMINGSBERG-STOCKHOLM C-UPPSALA C-GÄVLE .
med hälsningar Kenta978

lan 2016-12-15 11:10

Texturkoll...
 
1 bifogad(e) fil(er)
Tack för det Kenta, vet du hur långa intervall ledskyltarna visar resp. destinationer?

De tre texturerna börjar bli klara. Vore tacksam om någon kan göra en koll så att allt är rätt !

lan 2016-12-15 14:05

Äntligen ...
 
2 bifogad(e) fil(er)
... har SJ lyckats göra ett tåg som handikappvänligt (det tog lång tid).
Jag har gått på frihansmätning !

Titta på fotot och shotet från bygget och se om jag kommit någotsånär rätt !

u16802273 2016-12-15 15:47

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 305015)
Tack för det Kenta, vet du hur långa intervall ledskyltarna visar resp. destinationer?

De tre texturerna börjar bli klara. Vore tacksam om någon kan göra en koll så att allt är rätt !

Hej Lennart härligt att du jobbar på med X40 du hade fråga om Intervalltiderna.
intervall ledskyltarna är cirka 15 sek
Hälsningar Kenta978

Jockes 2016-12-15 20:45

Dörrhöjden bär ligga i nivå med 0.55m som är nån form av standard om jag inte förstått EU-reglerna fel.. :D

Och Z1 saknar 1a klass markeringen vid fönsterna, annars tycker jag texturen blev väldigt fin!

Och så har Z5 nummer i 37XX-serien :rolleyes: tror att Z3 har nummer i 35XX-serien men det är ju lätt att åtgärda.

Och min åsikt om X40 är ju att de faktiskt är rätt fina och sköna att åka i... :grin: Så jag ser fram emot din skapelse, Lennart!!

lan 2016-12-16 19:09

Saker börjar falla på plats....
 
1 bifogad(e) fil(er)
... men möcke återstår. Men jag får väl kämpa vidare ?

germundal 2016-12-16 20:17

Kan tipsa om en hytt till tåget... (IRM cabine)
http://www.trainzonline.nl/pages/downloads/13000

Bengan 2016-12-17 09:30

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 305026)
... men möcke återstår. Men jag får väl kämpa vidare ?

Säger som Ekan i den andra tråden. Lång tid, innebär väl några dagar för dig.:grin:

Fronten redan tillhyvlad, men mycket återstår skriver du. Antar att du tänker på springorna, som syns tydligt på bilden, för dom har du väl inte missat och sett.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:22.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009