Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   3D-design - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Göteborgs Spårvägar (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=34747)

lan 2013-12-29 13:15

Göteborgs Spårvägar
 
Denna tråd får vara till diskussion och info om Gatuspår, Gatstensgator och Luftledningar som nu är uppladdade i Download.

http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=34746

henrik645 2013-12-29 13:53

Hej!
Jag saknar kuid 67375:101490 för
  • "GS Luftledningsstolpe"
  • "GS Luftledningsstolpe Fackverk"
  • "GS Luftledningsstople m Blommor"
Vet någon hur man kan få tag på den sak som saknas?:)

lan 2013-12-29 14:08

Finns nu i sista post i download!

henrik645 2013-12-29 14:09

Tack för hjälpen och det snabba svaret!:)

Bengan 2013-12-29 16:00

2 bifogad(e) fil(er)
Får börja tacka för allt det nya materialet, Lennart.:tumme_upp:

Sen är det dags, att börja bråka lite.:grin:

Var ska jag pilla någonstans, för att få sidofönstrena / gluggarna i vagnhallarna. Så att dom blir lika genomskinliga som portarna, så att man kan se in i den ena vagnhallen från den andra, så att även spårvagnarna syns. Nu måste man glida in i den andra hallen, för att dom ska bli synliga.

Min tanke var, att man kanske sätter in en kamera i en av hallarna och följa en spårvagn i själva gluggen / fönstret när hon glider förbi.

lan 2013-12-29 16:36

Du skall och kan inte pilla bort detta. Det är den skugga (semitransparent) som jag lade innuti hallarna för att morka ned dom.
Jag får väl skära ut öppningar i skuggan i sido och mitthall.

Jag undrar om du är behörig att vistas innuti hallarna Bengan :grin:

Bengan 2013-12-29 16:58

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 283784)
Du skall och kan inte pilla bort detta. Det är den skugga (semitransparent) som jag lade innuti hallarna för att morka ned dom.
Jag får väl skära ut öppningar i skuggan i sido och mitthall.

Jag undrar om du är behörig att vistas innuti hallarna Bengan :grin:

OK.
Låter kanon, att du har lust att skära i henne lite grann.:tumme_upp:

Behörighet och behörighet, vet i katten om man har. Man har ju varit utlånad till gamla Brommadepån (Alvik) där både buss, spårvagn och tunnelbanan höll till och även Nybodadepån som delas mellan buss och tunnelbanan för snart 20 år sedan. Men någon utbildning fick man inte, man skulle bara passa sig för tunnelbanans strömskena. Säkerheten var väl inte den bästa då, undra om det är likadant nu.:visslar:

lan 2013-12-29 17:06

Det har olovandes smugit runt en man med kamera i Majornas Vagnhall och försökt plåta genom öppningarna mellan hallarna utan att lyckas.

VD för GS har i sin nåder beslutat lätta på ridåerna mellan hallarna :grin:

Se Download-tråden!

Bengan 2013-12-29 17:29

4 bifogad(e) fil(er)
Nu ser man in genom gluggarna utifrån, så att man ser spårvagnen. Men man ser inte ut genom gluggen, så att man ser spårvagnen på utsidan eller om man sätter två hallar bredvid varandra och tittar in i den andra hallen.:visslar:

lan 2013-12-29 17:39

Hörru Bengan, nu börjar du bli krävande, det var aldrig meningen att dessa öppningar skulle utgöra ytterväggar, så var det inte i Majorna.
Men jag får väl ta en titt på detta också :mad:

Bengan 2013-12-29 17:47

4 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 283789)
Hörru Bengan, nu börjar du bli krävande, det var aldrig meningen att dessa öppningar skulle utgöra ytterväggar, så var det inte i Majorna.
Men jag får väl ta en titt på detta också :mad:

Hade inte tänkt att ha dom som ytterväggar.
Satte bara ut dom en och en för att kolla.
Om du sätter två hallar bredvid varandra, så ser du fortfarande inte in i den andra hallen.
Så man ser bara in, men inte ut och då har du fått skära helt i onödan från första stund, då effekten är densamma som från start.

EDIT: Ett par nya bilder, där jag har slängt in 12 Mustanger på rad ur två vinklar, sen tagit bort den ena hallen.

lan 2013-12-29 17:53

1 bifogad(e) fil(er)
Nu börjar det skymma :mad: Jag får väl säga som Kurt Olsson till Peps Persson: "Hur ser du ut?" För mig fungerar det åt alla håll nu :confused::confused::confused::confused::confused:

Bengan 2013-12-29 17:58

OK.

Tar att laddar ner dom nya på nytt och installerar om.
Kanske blev nått knas med nedladdningen.

Återkommer.

lan 2013-12-29 18:03

2 bifogad(e) fil(er)
Två bildbevis på att det fungerar hos mig.
Du glömde väl inte "committa", din gamle räv :confused:

Bengan 2013-12-29 18:12

Jaha, nu är jag lika virrig som med M23 och M25 med stegen.:rolleyes:

När jag laddade ner ditt material från början, så skickade jag även iväg allt till brorsan i min Dropbox.
Så när jag laddade ner dom uppdaterade hallarna. Så hamnade dom inte i min mapp med alla dina prylar, utan dom hamnade i min Dropbox till brorsan. Inte konstigt att det blev knas för mig, när jag installerade dom gamla på nytt.:visslar:

Ursäkta strulet.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:39.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009