Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Intresse för multiplayer? (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=32494)

bear 2012-04-29 14:05

Intresse för multiplayer?
 
Jag håller på att titta på en modernisering av BHJ och funderar på hur mycket jag i det arbetet behöver ta hänsyn till multiplayer.

Därför undrar jag i vilken omfattning du tänker dig att köra multiplayer om det finns en svensk rutt där sådant är möjligt.

lan 2012-04-29 20:21

Mig icke förstå...
 
vaffö de e så viktigt med Multiplayer ? Jag är ganska nöjd med att köra själv och bestämma min egen takt, utan "interference" från andra "stöddiga typer" i backlinjen. Med MP blir man beroende av hur andra "dårar" uppför sig och jag tror det är en utopi att tro att det skall fungera? Men bevisa gärna motsatsen!

Tack Bear för att du undersöker intresset, men om intresset är "kompatibelt" med förmågan att umgås i en MP-miljö det betvivlar jag :oskyldig:

En utbota gammal och obekväm s.k. "veteran":

bear 2012-04-29 20:54

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 260751)
vaffö de e så viktigt med Multiplayer ? Jag är ganska nöjd med att köra själv och bestämma min egen takt, utan "interference" från andra "stöddiga typer" i backlinjen. Med MP blir man beroende av hur andra "dårar" uppför sig och jag tror det är en utopi att tro att det skall fungera? Men bevisa gärna motsatsen!

Tack Bear för att du undersöker intresset, men om intresset är "kompatibelt" med förmågan att umgås i en MP-miljö det betvivlar jag :oskyldig:

En utbota gammal och obekväm s.k. "veteran":

Det beror nog mycket på hur mogen gruppen som spelar är.

Motsvarande trafikspel fungerar ju bevisligen i modelljärnvägsvärlden. Egentligen är det ju inte konstigare än att spela andra rollspel som tillexempel Drakar och Demoner eller likande. Även om miljön är annorlunda och man har ett annat datorstöd.

Det underliggande som gör att jag ställer frågan är däremot om det finns en stabil bas av spelare som är beredda att lägga ner alla de timmar som krävs för att delta i och leda den typen av trafikspel.

Om man skall köra en seriös session får man nog räkna med några dagars arbete för att plocka fram bakgrundsmaterial och handouts och sedan kanske det behövs spelledare plus 5 - 7 spelare redan på en så liten bana som BHJ. Tre bevakade stationer och två förare tillexempel, en del tåg kan ju hanteras med AI förare tillexempel rälsbussar som ligger och pendlar mellan A och B mest för att vara i vägen.

Men nu skall vi inte gå händelserna i förväg utan vi avvaktar och ser hur många och vilka svar som kommer att trilla in här.

lan 2012-04-29 21:18

Du har nog rätt !
 
Och ditt motto passar nog bra in här:
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga"

svenolov 2012-05-01 16:44

Roligt att se tendensen redan och att det är så pass många som är positiva till MP. Både Per (bear) och jag är måna om att det blir rätt från början. Just nu så läser jag in en intensivkurs (från Per) om tågklarering, för att - ja just det - göra rätt från början.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:39.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009