Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Allmänt om 3D-design (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=56)
-   -   Lite modellerat, för fler simulatorer (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=21820)

Mazz 2008-12-23 17:37

Lite modellerat, för fler simulatorer
 
1 bifogad(e) fil(er)
Lite försiktigt kan man ju modellera lite granna, det är ju rätt skoj dessutom. Vill ju känna på hur polygonbudgeten ter sig i modelleringen. Ånglok gillar jag och tar ganska gott med pollysar, men vad blir det för typ? :)

EDIT:

Den här tråden samlar jag lite progress-bilder från de byggen som pågår hos mig, addresserat för TS2009, MSTS-2 och Rail Simulator. Inspirerad av Fredriks trevliga Community-ware, så är tanken att undvika göra modeller som växer fram där istället.

Marcus Gustavsson 2008-12-23 19:27

ser bra ut! ett E kanske ? ;)

Mazz 2008-12-23 19:46

1 bifogad(e) fil(er)
Visst är det litt E. :)

Marcus Gustavsson 2008-12-23 19:49

kanske till och med 901 ?! ;) hehe snyggt blir det i alla fall! :)

Mazz 2008-12-27 16:31

2 bifogad(e) fil(er)
Julpysslet har nått fram till att börja slöjda på tendern oxå. Rambalkarna va ruskiga att få till...

Loket ska ju jobbas mer på, men börjar få en uppfattning om antal polysar nu iallafall.

Marcus Gustavsson 2008-12-27 17:00

ser riktigt bra ut! men du gör ju 902 med den tendern ;)

Mazz 2008-12-28 00:42

Citat:

Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson
ser riktigt bra ut! men du gör ju 902 med den tendern ;)

Tack,

902, jo, kanske... L-tendern va dock den dominerande tendern bakom E-loken, så den känns som det naturliga valet. Vilket ju inte hindrar andra varianter heller, men än så länge har jag inte bestämt några individer.

:)

Marcus Gustavsson 2008-12-28 01:08

annars kan du ju alltid göra båda tender typerna ju ;) inte MYCKET mer jobb än att bara göra den ena ;) för övrigt för hummmmhumm snyggt lok du har gjort, känner nästan lukten av stenkol och jag hör nästan ljuden av ett E-lok :D

Mazz 2008-12-28 02:13

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson
annars kan du ju alltid göra båda tender typerna ju ;)

Typ, med den här tendern då? En A-tender som från början var tänkt för MSTS, så den ska väl kläs med lite fler polygoner innan den blir nått me...

:)

Marcus Gustavsson 2008-12-28 03:02

ja, fast nu vet jag inte vad det är för ett schizofrent lok du bygger men det var lite häftigt med den tendern bakom i alla fall ;) ska se om det inte går att koppla en B-loks tender bakom ett E-lok på riktigt ja hehe ;)

Mazz 2008-12-28 03:22

Lycka till med den rangeringen, ta gärna en bild... :)

Nä, en A-tender gör sig nog bäst bakom ett A, B eller R-lok, rent estetiskt. Några E-lok har faktiskt haft denna tender, bl.a E 1039. varför och hur länge vet jag dock ej. Man får väl läsa på sin E-loks-historia så småningom... :p

Andra udda E-lok är t.ex 935 och 1195, som har (hade?) en stor dom istället för de typiska två.

Nåväl. :)

MatsH 2008-12-28 03:59

Jadu Mats. Jag begriper inte hur du bär dig åt, men snyggt blir det i alla fall. :)
Litt E är absolut mitt favoritånglok, men nog ser det bättre ut med en treaxlig tender efter. :o

Jag önskar dig all lycka med fortsättningen.
mvh .... Mats

Mazz 2009-01-04 18:01

2 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av MatsH
Litt E är absolut mitt favoritånglok, men nog ser det bättre ut med en treaxlig tender efter.

Tack Mats! Jag instämmer, litt E är finast med den 3-axliga tendern...

Marcus Gustavsson 2009-01-04 19:17

Citat:

Ursprungligen postat av Mazz
Tack Mats! Jag instämmer, litt E är finast med den 3-axliga tendern...


Jo precis ;) fast det ska vara en L-tender ;) eller så är väll jag bara väldigt ovan vid att se ett E-lok med en annan tender än en L-tender :D

I alla fall! snyggt arbete!

Mazz 2009-01-04 23:00

Citat:

Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson
Jo precis ;) fast det ska vara en L-tender ;) eller så är väll jag bara väldigt ovan vid att se ett E-lok med en annan tender än en L-tender :D

I alla fall! snyggt arbete!

Tack! :)

Fast, det ÄR en L-tender... den är bara inte färdig-slöjdad än... (Fast, i ärlighetens namn, så har jag inte orkat ta reda på hur en C-tender ser ut... :p ) Det som synintrycks-mässigt kanske saknas är dels påbyggnaden samt att främre delen av tendern ska vara rak och ha en "vägg" som ansluter mot loket. Slöjden fortsätter...


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:14.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009