Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Downloads (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Fler Iore-lok (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=27853)

ekankal 2010-10-07 10:58

Fler Iore-lok
 
5 bifogad(e) fil(er)
Har fått ok från byggherren själv, "Sealpower", att lägga upp några ommålningar som är gjorda på hans Iore-lok, och det tackar man allra ödmjukast för :).

Det är 4st av dom lite nyare loken, nämligen 117 (Boden) & 118 (Murjek) i det här inlägget, och 121 (Rombak) & 122 (Råtsi) i nästa inlägg.

Om ni mot all förmodan inte har orginalloken inst. (krävs för att dom ska fungera) så finns dom här http://www.banbyggarna.se/trs06/lok2.html.

ekankal 2010-10-07 11:06

5 bifogad(e) fil(er)
Åsså var det 121 & 122, som inte har hunnit bli så skitiga än :).

ekankal 2010-10-08 15:48

En liten information ang. Iore-loken.
Ser att loken laddas ner olika många av varje (inte för att det spelar någon roll ;)).
Dom flesta känner väl redan till det, men för er som kanske inte vet, så finns det bara ett lok av varje i verkligheten.
Alltså ska man inte koppla ihop t.ex 2st 122 (Råtsi), utan det är alltid olika individer i varje lokpar.
För det mesta går loken kopplade i "nummerordning", 101 med 102, 103 med 104, osv, osv.

(Överkurs i upplysningar kanske :D:D)

sealpower 2010-10-08 18:25

Ser mycket bra ut, vilket inte alls var oväntat;)
Mina original bleknar i jämförelse, bra jobbat :tumupp:

Rasmus96 2010-10-08 18:31

Ekan kan du göra färgen bättre på Orginal Iore loken tycker färgen på dinna lok är bättre än dom som jag laddadner på Banbyggarna kan du göra så färgen inte blir för stark på dom också gör dom litte matare så blir färgen bättre. Dinna om målningar blir bättre än orginalen oftast. :)

stina 2010-10-08 19:45

Dig kan man lita på...
 
Tack Ekankal o alla andra som lägger ut så fina nedladdningsbara obljekt... tur att ni finns för oss som inte är händiga inom detta gebit....!!

ekankal 2010-10-09 00:06

Citat:

Ursprungligen postat av Rasmus96 (Inlägg 219761)
Ekan kan du göra färgen bättre på Orginal Iore loken tycker färgen på dinna lok är bättre än dom som jag laddadner på Banbyggarna kan du göra så färgen inte blir för stark på dom också gör dom litte matare så blir färgen bättre. Dinna om målningar blir bättre än orginalen oftast. :)

Hej Rasmus :).
Det får du fråga Sealpower om (han som har byggt loken).
Personligen tycker jag att orginalloken ser hur bra ut som helst :).
Tänk på att dom loken är dom första i serien Iore, alltså, dom har några år på nacken.
Då är det fullt naturligt att lacken inte ser ut som på dom lite nyare loken, som jag har målat.
Sen är det väl lite roligare om det blir lite blandning, vad det gäller utseendet på loken oxå.
------------------
Tack stina & Sealpower, för era vänliga ord, sånt sporrar :).

stickanw 2010-10-09 13:42

Iorelok
 
Tack för fler Iore i år.
Håller med om ditt resonemang gällande färgsättning och slitage. Samtidigt är man lite kluven angånde det där med nedsmutsning, ser man ett smutsigt eller mycket nersmutsat lok i verkligheten så blir man ofta irriterad, medan i varje fall jag, anser att det görs alldeles för mycket fabriksnya och skinade rena och blanka lok till simulatorn. Så för min del, mer sliage och mer smuts på era projekt
Stickanw

Rasmus96 2010-10-09 13:54

Citat:

Ursprungligen postat av stickanw (Inlägg 219810)
Tack för fler Iore i år.
Håller med om ditt resonemang gällande färgsättning och slitage. Samtidigt är man lite kluven angånde det där med nedsmutsning, ser man ett smutsigt eller mycket nersmutsat lok i verkligheten så blir man ofta irriterad, medan i varje fall jag, anser att det görs alldeles för mycket fabriksnya och skinade rena och blanka lok till simulatorn. Så för min del, mer sliage och mer smuts på era projekt
Stickanw

Håller med mer sliage och smuts ner klotrade godsvangnar också vidare. Tågen är smutsiga och slitna och godsvangnarna är ner klotrade. Om man vill att det ska vara verkligare så är tågen smutsiga och slitna.

Men Iore loken är snygga både orginalen och dina Iore lok Ekan. Ska inte klaga för jag kan jö inte göra någonting.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:26.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009