Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Problem med Microsoft Trainz Simulator (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=11043)

reptil150 2006-02-03 16:46

Problem med Microsoft Trainz Simulator
 
Tjenare alla.

Jag har installerat Microsoft Trainz Simulator och jag undrar hur man kör fordon på det jag har försökt men jag vet inte hur man gör :confused:


Jag har sätt att det finns en massa spaklar som man kan vrida på.

Är det någon som vet hur man kör tågen (Fordonen) på
Microsoft Trainz Simulator?

Skulle faktist bli jätte glad om någon visste det :)

Mvh: Martin

Lokförarn 2006-02-03 17:10

? ...
 
Citat:

Ursprungligen postat av reptil150
Tjenare alla.

Jag har installerat Microsoft Trainz Simulator och jag undrar hur man kör fordon på det jag har försökt men jag vet inte hur man gör :confused:


Jag har sätt att det finns en massa spaklar som man kan vrida på.

Är det någon som vet hur man kör tågen (Fordonen) på
Microsoft Trainz Simulator?

Skulle faktist bli jätte glad om någon visste det :)

Mvh: Martin


Vad är Microsoft Trainz Simulator?

Det finns Microsoft Train Simulator
Och Auran Trainz 1.1 / UTC / TRS2004 / och den senaste
TRS2006.

Det finns inget Microsoft Trainz Simulator.

TW

Olaf Lindström 2006-02-03 17:56

Citat:

Ursprungligen postat av reptil150
Tjenare alla.

Jag har installerat Microsoft Trainz Simulator och jag undrar hur man kör fordon på det jag har försökt men jag vet inte hur man gör :confused:


Jag har sätt att det finns en massa spaklar som man kan vrida på.

Är det någon som vet hur man kör tågen (Fordonen) på
Microsoft Trainz Simulator?

Skulle faktist bli jätte glad om någon visste det :)

Mvh: Martin

Det skiljer sig lite från tåg till tåg men ett tips är att kolla igenom översta alternativet i "huvudmenyn" på spelet!:)
Där visar man i en video hur man ska köra i ett mycket lugnt tempo.

Lokförarn:
Tror det framgår till de flesta att han menar Microsoft Train Simulator även om det var ett z i namnet.

Sparkfot 2006-02-03 18:58

Citat:

Ursprungligen postat av Olaf Lindström
Det skiljer sig lite från tåg till tåg men ett tips är att kolla igenom översta alternativet i "huvudmenyn" på spelet!:)
Där visar man i en video hur man ska köra i ett mycket lugnt tempo.

Lokförarn:
Tror det framgår till de flesta att han menar Microsoft Train Simulator även om det var ett z i namnet.

Flytta tråden till allmänt om train simulator istället?

reptil150 2006-02-03 19:01

A ska tästa det.

Men alltså är det någon som har det spelet som kan förklara hur man kör för jag har tästat på alla olika sätt.


Det är en kille som heter Bålsta och han är medlem på e-buzz

och han bor nära mig och vi känner varandra han vet också inte hur man kör dom där fordonen han har samma problem som jag har.

Han sa också till mig att jag skulle bli medlem på denna sida så jag skulle kunna fråga olika saker på Trainz.

Och jag undrar hur man gör asså jag tästar och tästar och jag blir bara arg när jag märker att jag inte kan det här.

Själv så tycker jag det är ett bra spel och jag vill köra detta spel.

Jag vet att man kan göra egna värdar det är otroligt bra tycker jag.
Ja förlot om ni inte förstor vad jag förklarar men jag gör mitt bästa.

Mvh: Martin

reptil150 2006-02-03 19:08

Förlot för jag dubbel posta, men jag ville bara sägga att jag mennar Train jag råkade skriva Trainz men jag mennar alltså Train.

Sparkfot 2006-02-03 19:14

Citat:

Ursprungligen postat av reptil150
Förlot för jag dubbel posta, men jag ville bara sägga att jag mennar Train jag råkade skriva Trainz men jag mennar alltså Train.

Kan skriva in lite snabb kontroller: A=Sänker gas pådraget, D=Höjer pådraget, Ä=Höjer bromspådraget, Ö=Sänker bromspådraget, P=Pantografen Upp/Ner.
Du kan även använda musen för att reglera kör kontrollerna.

reptil150 2006-02-03 19:19

Jaha, så det är D man gasar med.

Sparkfot 2006-02-03 19:23

Citat:

Ursprungligen postat av reptil150
Jaha, så det är D man gasar med.

Stämmer bra de. Du kan även använda musen för att reglera hastigheten.

Pierre 2006-02-03 19:42

1 bifogad(e) fil(er)
Klicka på Start/Program/Microsoft Games/Train Simulator/Train Simulator Manual, så hittar du beskrivningar hur du kör diesellok, ellok och ånglok och en massa annat!

Lokförarn 2006-02-03 19:54

!!
 
Citat:

Ursprungligen postat av
[B
Lokförarn:[/b]
Tror det framgår till de flesta att han menar Microsoft Train Simulator även om det var ett z i namnet.


Lite svårt att veta herr moderator.

Det är bättre att skriva vad som finns inte att
anta att det var msts han menade.
Han kan ha blandat ihop dom,
ja, jag vet vad du menar men jag tyckte att det var bättre att skriva vilka som finns för säkerhets skull.

Och du Olof jag tycker inte du ska märka mitt användarnamn med fet still, det stör mig och jag tycker
att det är att peka ut, som ex att du har gjort fel osv...


TW

Fredrik 2006-02-03 19:57

Lokförarn:

Olaf har ingen som helst orsak att påpeka extra om du har fel i ett inlägg. Att skriva namnet på den inlägget är menat till i fetstil gör att inläggen blir tydliga och det är ju också upp till var och en.

Jag använder samma sätt, speciellt då det finns flera i tråden som man svarar till. Ju tydligare vi är dessto mindre risk för missuppfattningar.

Lokförarn 2006-02-03 20:20

...
 
Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik
Lokförarn:

Olaf har ingen som helst orsak att påpeka extra om du har fel i ett inlägg. Att skriva namnet på den inlägget är menat till i fetstil gör att inläggen blir tydliga och det är ju också upp till var och en.

Jag använder samma sätt, speciellt då det finns flera i tråden som man svarar till. Ju tydligare vi är dessto mindre risk för missuppfattningar.


Ja, jag vet är bara irriterad och ärligt talat.

Jo, du eller någon annan, kanske inte vet men,
kan du MSI-installer?
Ja, jag tänkte ta och packa den första hytten jag gjort till MSTS men det går inge bra...

Och ja, jag beklagar om jag tog dig på fel sätt Olof.


TW

Byggare Bob 2006-02-04 21:17

Dessutom finns på första Microsoft Train Simulator CD:n i mappen "INTLPDFS" en fil som heter SWE_QRC.pdf.

Det är en PDF-fil med alla kortkommandon och signalbetydelser, bara att skriva ut.

Olaf Lindström 2006-02-04 21:37

Citat:

Ursprungligen postat av Lokförarn
Lite svårt att veta herr moderator.

Det är bättre att skriva vad som finns inte att
anta att det var msts han menade.
Han kan ha blandat ihop dom,
ja, jag vet vad du menar men jag tyckte att det var bättre att skriva vilka som finns för säkerhets skull.

Och du Olof jag tycker inte du ska märka mitt användarnamn med fet still, det stör mig och jag tycker
att det är att peka ut, som ex att du har gjort fel osv...

TW

Ursäktar om du tog illa upp men jag brukar som regel skriva användarnamn med fetstilt för att man då ska kunna se "vad" som är riktat mot vem i de fallen att man skriver "till" flera personer!
Men som sagt så ursäktar jag för att det kan ha uppfattats som fult!:o

Självklart är det rätt att påpeka och det är ju bra att få information om vilken simulator det är. Finns säkerligen de som inte vet att det finns två simulatorer och då är det ju bra om man reder ut vilken de har, helt sant!

Tillägg:
Man kan säga att mina fetstilta rader är som en "quote"/"citering"'s ruta. Är det sådan text så är den delen av texten troligtvis svar till en viss person!:);)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:48.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009