Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   3D-design - DTG - Train Simulator (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=48)
-   -   SJ Xoa7 till RailSimulator (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=25247)

KMW 2009-12-12 22:10

SJ Xoa7 till RailSimulator
 
1 bifogad(e) fil(er)
Genom generöst tillmötesgående av LAN i Trainz-forumet kommer vi att att få SJ Xoa7 även till RailSimulator.
Se Lennarts byggtråd här: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=24927
Första bilden på Xoa7 i RailSimulator, ännu återstår det en hel del jobb med att få alla delar på plats och fungerande som de ska.


Micke.L 2009-12-12 22:18

Grymt, Anders!

Vilken snygg bana du har ställt den på :rolleyes: ;)

Skämt åsido, så skulle tåget verkligen passa till min bana, iaf som veterantåg :)

Pierre 2009-12-12 22:43

Härligt...ett av mina favorittåg, ska bli skoj som fasen att köra!
Stort TACK till LAN för att det fick konverteras och ett stort TACK till dej KMW för konverteringen!!!!

lan 2009-12-12 23:25

Det är ett väldigt litet jobb för mig att skicka filerna till KMW, det är han som får det stora jobbet, för mig är det självklart att dela med sig och så borde väl alla tänka.

bönan 2009-12-13 08:50

Underbart med ytterligare ett svenskt tåg till KRS! Blir den snygga hytten med också?:):drool::drool:

Bombardier Train 2009-12-13 16:41

Vad bra det kommer att bli! Hoppas den svenska hytten kommer med....! :grin:

KMW 2009-12-13 22:13

1 bifogad(e) fil(er)
Då var lite ytterligare saker på plats såsom dörrar och inredning (fast den inte syns genom fönstren ännu).
Motorboggien har också kommit på plats istället för löpboggien som satt tidigare.
Måste knåpa ihop strömavtagare då den är försvunnen samt fixa med animeringar, belysning och nuffror.
Strömavtagare har jag förhoppningsvis nytta av senare till X16/X17 också även om deras är något annorlunda.
LAn är blygsam i överkant, skicka filerna är inget stort jobb men att skapa dom är!
Att jag ställde den på Mickes bana är för att min testbana inte har någon kontaktledning.
Gör än så länge ingen skillnad men det är ju synd att behöva frakta den sedan när strömavtagaren kommer på.
Kommer gå lite långsammare nu då grovgörat är gjort samt att arbetsveckan börjar igen.


KMW 2009-12-15 21:24

1 bifogad(e) fil(er)
Från andra hållet och nu med synlig inredning, transparensen i fönstren är fortfarande fel men det får vänta.
På taket är den allra första versionen av en MK2 strömavtagare som ska förfinas något. ;)
I denna ände av vagnen syns också motorboggien.


Pierre 2009-12-16 23:10

Åh, ser bra ut...bra jobbat!!!!

Hawk 2009-12-16 23:18

Msts
 
Hej
Vore väl för mycket begärt att få denna skönhet till MSTS
:visslar:

Micke.L 2009-12-16 23:20

Citat:

Ursprungligen postat av Hawk (Inlägg 199299)
Hej
Vore väl för mycket begärt att få denna skönhet till MSTS
:visslar:

Prata med lan om det. Om du själv har kunskaper om hur man för över tåg från olika simulatorer så kan lan nog ordna filerna till dig så att den kan släppas till msts. annars kanske det finns någon annan kunnig inom msts som kan föra över den.

Hawk 2009-12-17 00:12

Citat:

Ursprungligen postat av Micke.L (Inlägg 199300)
Prata med lan om det. Om du själv har kunskaper om hur man för över tåg från olika simulatorer så kan lan nog ordna filerna till dig så att den kan släppas till msts. annars kanske det finns någon annan kunnig inom msts som kan föra över den.

:vetej:
Tyvärr så kan jag inte bygga i 3D, tröskeln va för hög, eller så beror det på döda hjärnceller:visslar:hehe

Men hoppas att någon annan kan göra det, det vore MSTS värt;)

Micke.L 2009-12-17 00:16

Citat:

Ursprungligen postat av Hawk (Inlägg 199308)
:vetej:
Tyvärr så kan jag inte bygga i 3D, tröskeln va för hög, eller så beror det på döda hjärnceller:visslar:hehe

Men hoppas att någon annan kan göra det, det vore MSTS värt;)

Jag menar inte att du ska bygga en ny, bara föra in modellen i MSTS.. men det kan säkert någon här på forumet iallafall.

Hawk 2009-12-17 00:20

Citat:

Ursprungligen postat av Micke.L (Inlägg 199309)
Jag menar inte att du ska bygga en ny, bara föra in modellen i MSTS.. men det kan säkert någon här på forumet iallafall.

Ja kan tyvärr inte de heller:vetej:

lan 2009-12-17 05:35

Citat:

Ursprungligen postat av Hawk (Inlägg 199299)
Hej
Vore väl för mycket begärt att få denna skönhet till MSTS
:visslar:

Enligt vad jag förstår av KMW så klarar inte MSTS en så polygonrik modell och om någon orkar med besväret att plocka isär, förenkla och banta ner den betvivlar jag. MSTS var en gudagåva när det kom för 10 år sen men klarar inte dagens avancerade modeller.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:30.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009