Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Allmänt om tågsimulatorer (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=32)
-   -   Community-ware - Finns det intresse? (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=21973)

1061-001 2020-05-18 14:29

Citat:

Ursprungligen postat av Jockes (Inlägg 317451)
In which simulator, Trainz or Train Simulator? :)

Oh sorry, I didn't realise it's available for multiple simulators!

I would be interested in Train Simulator 2020 :)

Ocke 2020-09-12 15:20

1 bifogad(e) fil(er)
Har gjort upprepade försök att köpa packet de senaste två dagarna, men fått samma meddelande hela tiden. Precis som andra skrivit tidigare så funkar min mailadress, så det är inte problemet.

Moritz 2020-10-28 19:09

Nerladdningen verkar tyvärr inte fungera längre. Oavsett vilken version jag laddar ner så får jag bara ett fel om att filen är korrupt när jag försöker packa upp den. Tråkigt.

Yellow_wing 2021-03-01 20:36

Dear Train Simers,

Unfortunately I only speak German (from Switzerland) or English.

I am interested in the Narvik-Kiruna-Luleå route.
http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=37792

This RC locomotive is suggested in this forum entry in the assets list.

But it seems that it is no longer active? I would like to order this RC locomotive package, but I want to be sure that the download will work.

Can someone help me?

Thank you very much!

Very friendly greetings from Switzerland
yellow

Totte 2021-03-01 21:33

Citat:

Ursprungligen postat av Yellow_wing (Inlägg 319600)
Dear Train Simers,

Unfortunately I only speak German (from Switzerland) or English.

I am interested in the Narvik-Kiruna-Luleå route.
http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=37792

This RC locomotive is suggested in this forum entry in the assets list.

But it seems that it is no longer active? I would like to order this RC locomotive package, but I want to be sure that the download will work.

Can someone help me?

Thank you very much!

Very friendly greetings from Switzerland
yellow

Contact Fredrik about this. http://www.e-buzz.se/forum/member.php?u=4

Yellow_wing 2021-03-03 21:42

Thank you very much!!

Kind regards
Yellow

Dson 2021-03-03 22:31

Det verkar finnas ett intresse även utanför Sverige nu när Malmbanan har släppts att köpa Rc-loket, framförallt i Tyskland har intresset ökat efter vad jag har sett på det tyska forumet Rail-Sim.de. Finns det någon möjlighet att lägga ut loket till försäljning även utanför forumet på något sätt?



Hur ser möjligheterna ut för att uppdatera modellen om någon skulle vilja ta tag i det? :)

Rogge 2021-03-04 17:25

Citat:

Ursprungligen postat av Dson (Inlägg 319629)
Det verkar finnas ett intresse även utanför Sverige nu när Malmbanan har släppts att köpa Rc-loket, framförallt i Tyskland har intresset ökat efter vad jag har sett på det tyska forumet Rail-Sim.de. Finns det någon möjlighet att lägga ut loket till försäljning även utanför forumet på något sätt?

Personligen tycker jag att man borde lägga ut den för gratis nedladdning så att alla kan ladda ner den utan problem år 2021. :)

Modellen är från 2009 och alla kostnader är betalda. Intresset från ansvarig att underlätta betalning har aldrig funnits vilket synts av alla som år efter år har problem. Ansvarig har inte heller översatt något och gjort det enkelt för John Doe att köpa det då John Doe inte kan svenska.

Släpp modellen så vem som helst kan ladda ner den och var glada och stolta över att folk vill använda den så här många år efter att den släpptes. Jag köpte modellen när den kom men har inga problem med att den skulle vara gratis nu.

Samt, 45 Mb var stooooort år 2009 men idag behöver inte modellen bestå av 4 st separata filer. En (1) fil räcker. Flytta filen till en snabbare server, så att 45 Mb går snabbare att ladda ner än det gör idag. Någons OneDrive eller DropBox duger bra.

Totte 2021-03-04 18:01

jag tycker det är tråkigt att Rc-lok inte är fullständigt hyttmanöver, bara hastighetsmätare inte mer. Jämför utländska lok har mycket mer hyttmanöver.
Jag skulle skämmas när andra utlänningar ladda ner den och upptäcker hur lite manöver finns.
Jag vill ha bl.a. Fullständigt ATC.

micke321 2021-03-04 18:19

Om vi får tillstånd kan jag lova att vi på Banbyggarna, kan ta hand om uppladdning av Rc loket till våran server. Men enbart om det blir klart med Fredrik... Samt att vi försöker packa om det till 1 fil...

Rogge 2021-03-04 18:25

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 319640)
jag tycker det är tråkigt att Rc-lok inte är fullständigt hyttmanöver, bara hastighetsmätare inte mer. Jämför utländska lok har mycket mer hyttmanöver.
Jag skulle skämmas när andra utlänningar ladda ner den och upptäcker hur lite manöver finns.
Jag vill ha bl.a. Fullständigt ATC.

Jo, men det är ju exakt samma lok dom får ner oavsett om dom mot förmodan skulle lyckas att betala det eller om det skulle vara gratis. :)

Man får uppdatera Readme.txt om att modellen är gammalt och att hytten är begränsad. Rent krasst vet vi ju att ingen i sverige kommer att fixa det då ingen hittills gjort det. Det är ju så det ser ut.

Totte 2021-03-04 18:34

Citat:

Ursprungligen postat av micke321 (Inlägg 319642)
Om vi får tillstånd kan jag lova att vi på Banbyggarna, kan ta hand om uppladdning av Rc loket till våran server. Men enbart om det blir klart med Fredrik... Samt att vi försöker packa om det till 1 fil...

Även många ommålade RC.

Rogge 2021-03-04 18:38

Citat:

Ursprungligen postat av micke321 (Inlägg 319642)
Om vi får tillstånd kan jag lova att vi på Banbyggarna, kan ta hand om uppladdning av Rc loket till våran server. Men enbart om det blir klart med Fredrik... Samt att vi försöker packa om det till 1 fil...

Det låter jättebra tycker jag! :)

Mitt förslag blir att packa alla filer som är nödvändiga, dvs "Rc_Lok_all_files_without_models_TS2013_v3.0.r wp" plus "Rc_Lok_model_files_TS2013_v3.0.rwp" plus "readme.txt" samt mappen "help-files_and_screens" och dess innehåll till 1 fil.

Att behöva ladda ner från flera ställen har sina klara nackdelar. Det räcker med att siten http://www.klemund.de/RailSimulator lägger ner av ointresse eller annan orsak för att göra allt obrukbart då "Rc_Lok_model_files_TS2013_v3.0.rwp" inte längre går att få tag i.

Ett lok - En nedladdning.

Dson 2021-03-04 18:51

Citat:

Ursprungligen postat av Rogge (Inlägg 319639)
Personligen tycker jag att man borde lägga ut den för gratis nedladdning så att alla kan ladda ner den utan problem år 2021. :)

Modellen är från 2009 och alla kostnader är betalda. Intresset från ansvarig att underlätta betalning har aldrig funnits vilket synts av alla som år efter år har problem. Ansvarig har inte heller översatt något och gjort det enkelt för John Doe att köpa det då John Doe inte kan svenska.

Släpp modellen så vem som helst kan ladda ner den och var glada och stolta över att folk vill använda den så här många år efter att den släpptes. Jag köpte modellen när den kom men har inga problem med att den skulle vara gratis nu.

Samt, 45 Mb var stooooort år 2009 men idag behöver inte modellen bestå av 4 st separata filer. En (1) fil räcker. Flytta filen till en snabbare server, så att 45 Mb går snabbare att ladda ner än det gör idag. Någons OneDrive eller DropBox duger bra.


Ja, där kan jag verkligen hålla med dig. Modellen må vara avancerad för sin tid, när den kom 2009. Om alla kostnader är betalda vid det här laget ser jag inte varför man inte skulle kunna släppa den som freeware istället. Jag tror att det skulle få upp intresset för svenska tåg och banor lite. Det var ju inte länge sen man lyckades få GBE att göra en skaplig (Nå, den kunde förstås ha varit mycket bättre...) X31. Jag tror intresset egentligen finns, men det behöver tas tillvara på.



Av ren nyfikenhet, vad skulle det kunna kosta att få en professionellt gjord version av någon svensk rutt? Vad finns det för material att tillgå? Har tyskarna tillgång till material som de svenska järnvägarna inte delar ut? :) Jag kan tänka mig att sponsra en del pengar för att få till något. Kan man få ett lågt pris på det tror jag man kan få till något om man lyckas marknadsföra det nere på kontinenten. :)

Hgv 2021-03-04 21:00

Citat:

Ursprungligen postat av Dson (Inlägg 319646)
Av ren nyfikenhet, vad skulle det kunna kosta att få en professionellt gjord version av någon svensk rutt? Vad finns det för material att tillgå? Har tyskarna tillgång till material som de svenska järnvägarna inte delar ut?

Lite OT, men teknisk info om svenska järnvägar finns det gott om. Kolla t.ex. Trafikverkets NJDBwebb. Det går även att hämta data i olika format så man kan jobba i exempelvis Google Earth. Där finns varenda signal/skylt/balis/kurva/lutning/plankorsning, you name it... t.o.m. koordinater för varenda ktl-stolpe. :)

Det knepiga med att få till en bra svensk betalrutt är nog snarare att alla objekt från röda stugor till signaler och lok måste byggas från scratch...


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:07.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009