Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   MS Trainsimulator 2 - Allmänt om MS Trainsimulator 2 (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=49)
-   -   Frågor om MSTS-2 (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=21514)

Bombardier Train 2008-11-22 10:56

Frågor om MSTS-2
 
Jag har några frågor,
när kommer man kunna köpa MSTS-2?
Kommer det fortfarande finnas svenska tåg att ladda ner?
Går det att öppna dörrarna på alla tågen?
Vad blir priset?
Vad är skillnaden på MSTS och MSTS-2?

Mazz 2008-11-22 12:38

Citat:

Ursprungligen postat av Ruben Radzynski
Jag har några frågor,
när kommer man kunna köpa MSTS-2?
Kommer det fortfarande finnas svenska tåg att ladda ner?
Går det att öppna dörrarna på alla tågen?
Vad blir priset?
Vad är skillnaden på MSTS och MSTS-2?

Till julen 2009. Är det sagt än så länge iallafall.

Nej, inga svenska fordon ut ur boxen. Det beror på om nån blir tillräckligt intresserad av att göra svenska fordon till simulatorn. Man kan ju hoppas.

Det funktionen kommer säkert att fungera.

Ingen vet än vad priset blir. Som ett vanligt spel antar jag, jämför med MFS-X

Skillnaden mellan MSTS pch MSTS-X är nästan 10 år när den släpps. När MSTS släpptes, så var årecis Pentium-3 den hetasta datorn på marknaden... Det har hänt lite sen dess datormässigt, vilket innebär att den nya kommer att kunna prestera väldigt mycket mer.

:)

Bombardier Train 2008-11-24 20:24

Tack för svar!

MTD 2008-12-18 15:15

Till julen 2009?
Du menar inte nu i Jan/Feb 09 då? Utan Dec 09?
Läste på någon annan sida att de skulle börja säljas i jan/feb 09 nämligen :)

Fredrik 2008-12-18 15:35

Julen 2009 är det som gäller.

Mazz 2008-12-19 00:43

Citat:

Ursprungligen postat av MTD
Till julen 2009?
Du menar inte nu i Jan/Feb 09 då? Utan Dec 09?
Läste på någon annan sida att de skulle börja säljas i jan/feb 09 nämligen :)

Innan spekulationer rullar iväg och som understrykning till Fredriks svar;

Nån eller några siter har fått upp MSTS-2 som möjlighet att förbeställa. Där har man angett liknande leveranstid. I vanlig ordning för sådana siter är det datumet utan någon speciell förankring i verkligheten och det är direkt dementerat från utvecklarna.

Räkna med jul 09 eller som utvecklarna uttrycker det "holiday 2009", vilket syftar på julledigheten, som visserligen om jag förstår det rätt är tidigare än vår julledighet, men å andra sidan är det inte mer exakt angett än så. Skulle det komma tidigare, så vore det skoj, men... hmmm. räkna inte med det. :)

MTD 2008-12-19 00:56

Men när man säger holiday 2009 i USA så menar man den ledighet man har efter nyårsafton.
I USA är det holiday efter nyår som sagt. Och säger man Holiday 2009 så menar man första veckan på det nya året då detta räknas som "holiday 2009" precis som vi har våra mellandagar.

Men dem kanske menar Julen 2009. Men i USA så är man inte ledig kring jul eller nyårshelgerna, dock första veckan på det nya året.

Under mina vistelser i USA så har det alltid varit så i alla fall.
Men jag kanske har fel. Det återstår att se :)

Mazz 2008-12-19 01:57

För att klipp-o-klistra Rick Selby, Lead Game Designer på Microsoft Train Simulator:

I don't know where the play.com date came from, but I can promise you that an early 2009 release is not going to happen. You should consider this date of theirs to be nothing more than a guess on their part.

In fact, the specifc release date (as in day on the calendar) has not yet been determined.


-Rick

Inlägg gjort på UKtrainsim den 4 december av Company Notch, dvs Rick Selby..

Han lovar i klartext att en tidig release 2009 inte kommer att hända. Det går ju alltid att väga in vad "tidig" kan tänkas innebära... Men, så länge ett officiellt datum inte är tillkännagivet, får vi nöja oss med dessa indikationer som finns, dvs "holiday 2009".

****

Jag passar även på att påminna hur många olika release-datum som passerade revy under tiden som Rail Simulator väntades på. Inte förrän RSD/EA officiellt tillkännagav releasedatumet rättade man in sig i ledet och justerade då till korrekt datum.

:)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:12.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009