Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   iPhone 4 dyr (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=30289)

fargus 2011-06-21 22:24

iPhone 4 dyr
 
varför är iPhone 4 så dyr? :vetej: i min dröm tycker jag att den skulle kosta 1000 kr tycker jag :Yeah: vill Apple ha pengar? :vetej:

bönan 2011-06-21 22:32

Självkart vill dom tjäna pengar, vad trodde du?!

fargus 2011-06-21 22:57

jag trodde inte det i början :vetej:

Dson 2011-06-21 23:09

Klart som tusan att iPhone 4 är dyr, som allt annat. Men sett till vad man får tycker jag inte att man ska klaga...
Det är trots allt en kamera som är i klass med var de bästa kompaktkamerorna presterade för inte allt för många år sedan, en telefon och liten dator - allt i en liten apparat.

Dels kostar det en hel del att tillverka en telefon (kostnader som utveckling av telefonen och den faktiska tillverkningen), sen ska den transporteras från var-den-nu-tillverkas till butik i Sverige och sedan ska ju såklart butiken ha sitt också. Lägg därpå till massa andra kostnader jag inte nämnt.
Dessutom vill ju Apple tjäna pengar - helst så mycket som bara är möjligt. Det vill de absolut allra flesta företag och personer göra, sådan är kapitalismen.

För övrigt, tycker jag att man gott och väl klarar sig utan en iPhone, så tycks också de allra flesta svenskar faktiskt göra.
(Jag har en iPhone 4, men hade egentligen klarat mig alldeles utmärkt med en hederlig Nokia 3310 eller liknande)

bönan 2011-06-22 00:00

Skulle aldrig våga ha en IPhone, alla mina 3 senaste mobiler har badat eller åkt tvättmaskin åtminstone 1 gång (alla fungerar fortfarande, Nokia är grejjer det!:grin:)

Eric B 2011-06-22 02:36

Apple har minst sagt ett högt värderat varumärke. De gör rejälva vinster på varje såld produkt. På Iphone är det över 50% i ren vinst läste jag någonstans. De tar löjligt bra betalt, när Iphone 4 släpptes kostade den en bra bit över 10 000:-, visserligen sjönk priserna sedan ganska fort. Det är inget större fel på Iphone men jag anser dock inte att man får vad man betalar för. Vill du ha en prisvärd smartphone, satsa på en budgetmodell av HTC, Samsung eller Sony Ericsson. Android är betydligt bättre operativsystem än Iphone, räkna dock med att få mothugg från Iphoneägare ;)

PC vs Apple ska vi inte tala, varje gång jag försöker mig på en Appledator får jag bara lust att slänga skiten åt helvete, något mindre användarvänligt får man verkligen leta efter. Att sedan betala snordyrt för det är för mig en gåta, designen är inte så märkvärdig :p

Pierre 2011-06-22 06:15

Har en ZTE Blade väntandes på posten nu. En billig Android som fått jättebra omdömen och rekommenderas av många http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=770449

Köpte den för 999 kr hos Comviq https://www.comviq.se/webbutik/ZTE_Blade_3 . Ska vara skitenkel att låsa upp, läs mer om den här: http://www.swedroid.se/forum/f78/

Finns dock en svaghet med mobilen och det är kameran, den ska vara helt värdelös. Men det är inget jag bryr mig om...

fargus 2011-06-22 08:29

och sen har jag sett att alla tappar sin iPhone 4 utan skärmskydd så att glaset går sönder :Yeah: och jag vill ha en ny Android mobil som heter Samsung Galaxy S2, men den kostar ju 5000, men då får jag vänta ett tag tills dom blir lite billigare :Yeah:

Eric B 2011-06-22 13:50

Citat:

Ursprungligen postat av fargus (Inlägg 240216)
och sen har jag sett att alla tappar sin iPhone 4 utan skärmskydd så att glaset går sönder :Yeah: och jag vill ha en ny Android mobil som heter Samsung Galaxy S2, men den kostar ju 5000, men då får jag vänta ett tag tills dom blir lite billigare :Yeah:

Då har det kommit en ny telefon som du vill ha istället men som är dyrare ;)

Dson 2011-06-22 16:28

Citat:

Ursprungligen postat av fargus (Inlägg 240216)
och sen har jag sett att alla tappar sin iPhone 4 utan skärmskydd så att glaset går sönder

Då måste min telefon vara väldigt stark då. Jag har tappat den ett flertal gånger i såväl asfalt som golv, från relativt höga höjder. Den har klarat sig alla gånger.

Det värsta var dock min iPod touch som jag råkade kasta upp i ett tak ca fem meter över marken, varpå den sedan landade igen. Efter att ha fått legat i lastbilshytten en timme fungerade den klockrent efteråt. Den har även legat i en snödriva en vecka, fungerar fortfarande utan problem...

Så säga vad man vill om Apple, men de två produkterna jag har tycks klara av det mesta...

fargus 2011-06-22 17:00

på Samsung Galaxy Ace och Gio skärmen, ser dom pixliga ut när man är på Internet? :vetej: båda två har HVGA skärm :Yeah:

simonbertilsson 2011-06-22 21:10

Citat:

Ursprungligen postat av Eric B (Inlägg 240210)
PC vs Apple ska vi inte tala, varje gång jag försöker mig på en Appledator får jag bara lust att slänga skiten åt helvete, något mindre användarvänligt får man verkligen leta efter. Att sedan betala snordyrt för det är för mig en gåta, designen är inte så märkvärdig :p

Ha! ;)
Jag upplever det samma med Windowsbaserade datorer. Saknar totalt allt vad användarvänlighet heter, och allt tar mycket längre tid än vad det hade gjort på en mac. Ta bara pekplattan på macen med sina multitaskgester. Genialt! :)

Sparkfot 2011-06-22 23:56

Citat:

Ursprungligen postat av Dson (Inlägg 240230)
Då måste min telefon vara väldigt stark då. Jag har tappat den ett flertal gånger i såväl asfalt som golv, från relativt höga höjder. Den har klarat sig alla gånger.

Det värsta var dock min iPod touch som jag råkade kasta upp i ett tak ca fem meter över marken, varpå den sedan landade igen. Efter att ha fått legat i lastbilshytten en timme fungerade den klockrent efteråt. Den har även legat i en snödriva en vecka, fungerar fortfarande utan problem...

Så säga vad man vill om Apple, men de två produkterna jag har tycks klara av det mesta...

Hur "råkade" du kasta upp din iPod Touch i ett tak? Och varför? :confused:

Dson 2011-06-23 10:26

Citat:

Ursprungligen postat av Sparkfot (Inlägg 240271)
Hur "råkade" du kasta upp din iPod Touch i ett tak? Och varför? :confused:

Stod bredvid lastbilen vid en lastkaj en natt och skulle kasta upp handskarna på kajen, eftersom de inte behövdes när jag skulle låsa upp och larma av osv.
Det var en jävligt tung natt, så jag var rätt trött och tänkte därför inte på att jag hade iPoden i handen också, så när jag kastade upp handskarna på kajen for också iPoden med - och den for upp i taket och landade sedan på marken.

Klantigt? Som bara den.

Olaf Lindström 2011-06-23 12:18

Ställer mig frågan vad denna tråden tillför, vi kan ju inte hjälpa att den är dyr?;)

Båda plattformarna har för och nackdelar, kan man väl lugnt säga. Det känns/verkar dock i nuläget som att Android ligger före på mycket, och Apple tar efter flera av funktionerna i iOS 5 som kommer till hösten.

Ska man skaffa en top of the line androidlur idag så är Samsung Galaxy SII eller HTC Sensation två tänkbara alternativ, lite beroende på vad man värderar mest.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:49.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009