Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - DTG - Train Simulator (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=46)
-   -   Trollhättan på RW kanske... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=32574)

mibl 2014-12-06 20:09

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 292543)
Så du har NE installerad, så kanske därför Trollhättan inte fungerar.
Till ADDE och de andra, har ni NE installerade?

Nej, jag avinstallerade NE efter det att problemen med Jönköpingsbanan uppstod. Sedan dess har jag inte haft några problem med rutterna. Peppar, peppar...

/Micke

Pierre 2014-12-06 20:33

Då är det nog NE som dummar sig!? Skumt att vissa hade problem med den och Jönköpingsbanan, för det har inte jag. Får väl installera om allt, då jag alltid zippar upp rutterna (och tågen) och lägger in manuellt i RW..jobbigt..

ADDE 2014-12-06 22:19

Tror inte fönster eller helskärm spelar roll, tänkte mera att rutan "railworks.exe svarar inte" inte dök upp i helskärmsläge...

Jag har NE, Jönköpingsbanan och nu Trollhättan. När jag körde var det inga problem att komma åt rutten genom editor-läge och sedan play den vägen.
Försökte jag komma direkt in till rutten så kraschar simulatorn för mig.
Det har hänt att simulatorn kan krascha i QD för mig när jag använder ett tåg till en rutt tåget inte finns i som standard, speciellt när jag har kört i en annan rutt tidigare... ska försöka nå Trollhättan direkt ikväll och se hur det blir...

Jag har NE och Jönköpingsbanan. NE har jag problem med till å från, Jönköpingsbanan har jag inte haft några problem med.

(Men det största problemet jag får är dubbeldäckarens manövervagn, som ingår i ME146. både orginalvagnen och alla dessa repaints, både DSB och DB kraschar för mig i editorläge... sjukt irreterande. även BR146 var förr problematisk, men den verkar funka nu... men det är en annan historia det.)

EDIT: Can't load vehicle: Sgmns-W_w_SECU

EDIT2: Free roams verkar krascha för mig om jag laddar in dem vanlig väg. annars verkar det gå bra.

Totte 2014-12-06 23:11

Hej!
Det är så irriterande att inte få veta vad som är fel på. Jag tror fortfarande att det är NE är boven i dramat. Jag har inte NE hos min dator. Det kan vara vissa objekt som är konflikt med NE. Hur får man ta reda på? Hoppas verkligen på bra lösning!

Totte 2014-12-07 10:46

Drygt 400 har läst sen jag släppte rutten. Har ingen aning om hur många har hämtat rutten. Kan man kolla antalet hämtningar inom DropBoxen?
Ni som fick rutten, kommentera gärna.:)

Totte 2014-12-07 13:47

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Jacmob01 (Inlägg 292540)
Ja, jag saknar alla danska grejerna, det vet jag. Var kan man hitta dem? Förresten har jag en fråga till, har du använt några andra platformar till rutten eller har jag missat nån version? Jag ser nämligen inga platformar vare sig i Trollhättan eller Öxnered

EDIT: Dessutom har jag en massa flygande spår överallt. Vad saknas till dessa?

Hej!
Det är Roman72_napsy som har banvallar. Jag sökte många Rumänska downloadsidor och de är nedlagda.
Tur att jag sparade filen. Så jag bifogar den.

Jacmob01 2014-12-07 16:03

Jag har kört lite mer på rutten nu och jag kan bara säga att jag storgillar den verkligen! :D Vänersborg ser jättebra ut. Som sagt så syns det inga platformar för mig och broar saknas på ställen. Annars ser rutten jättebra ut!

Totte 2014-12-07 19:27

Citat:

Ursprungligen postat av Jacmob01 (Inlägg 292568)
Jag har kört lite mer på rutten nu och jag kan bara säga att jag storgillar den verkligen! :D Vänersborg ser jättebra ut. Som sagt så syns det inga platformar för mig och broar saknas på ställen. Annars ser rutten jättebra ut!

Tack Jamo01!

Du kan hämta plattformarna här.

Broar ja, på vilka ställen saknar du? Skriv gärna positioner.

vadokunvot 2014-12-07 19:36

ÅÅÅÅÅÅ vad frustrerande, det kommer ta ett tag innan jag kan få testa rutten haha, har så lite tid och jag vill verkligen ha samlat ihop allt som behövs först så att jag får njuta av ditt arbete utan att det fattas detaljer;)

Hoppas att jag får lite mer tid under julsemestern, ska bli jättekul att testa:applad:

gubben50 2014-12-07 20:00

Hej! Jag har laddat hem den installera all filer som ja ha laddat hem. det finns inga spår å så vidare

Totte 2014-12-07 20:18

Citat:

Ursprungligen postat av gubben50 (Inlägg 292577)
Hej! Jag har laddat hem den installera all filer som ja ha laddat hem. det finns inga spår å så vidare

Om spåren, läs hela tråden här.

gubben50 2014-12-07 20:41

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 292578)
Om spåren, läs hela tråden här.


är det v2.0

Totte 2014-12-07 21:25

Citat:

Ursprungligen postat av gubben50 (Inlägg 292579)
är det v2.0

Ta bara inlägg 11.

gubben50 2014-12-07 21:31

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 292581)
Ta bara inlägg 11.

den länken fungera inte

Totte 2014-12-07 21:39

Citat:

Ursprungligen postat av gubben50 (Inlägg 292583)
den länken fungera inte

Jo, den funkar för mig. Webbläsaren Google Chrome.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:37.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009