Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   DTG - Train Simulator - Allmänt (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Buggar och andra fel (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=17347)

knebert 2007-10-15 23:30

Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik
Beror antagligen på att tågvägen inte är lagd utan man kör upp växeln på fel håll och då blir det urspårning.

Kör med F3-panelen uppe så ser du tågvägen. Du kan lägga om växlarna genom att klicka på cirklarna i F3-panelen.

Detta är en bugg att det är på detta sätt.

Hej

Tack för detta svar...

MVH Kenneth

MatsH 2007-10-16 14:52

Försökte göra rundgång på mitt lilla godståg, men när jag ska koppla till vagnarna igen så kommer jag inte närmare än vad bilden visar. Trodde först att det var något fel på frontkopplet på loket, men i editorn så kan jag koppla ihop tåget med ett backgående lok och allt fungerar. Finns det fler som haft problem med rundgång?

mvh .... Mats

Fredrik 2007-10-16 14:56

Är det F7-loket? Har för mig jag läst att det är en bekräftad bugg med front kopplet...

MatsH 2007-10-16 14:58

Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik
Är det F7-loket? Har för mig jag läst att det är en bekräftad bugg med front kopplet...

Ja, det är F7.
Ok, det kan ju förstås förklara saken. :)
Jag har inte provat med något annat lok.

mvh .... Mats

soderberg 2007-10-16 19:58

Jag tycker inte om alla gnällspikar
 
I inläggen låter det som Fredrik , Mazz etc är ansvarariga för spelet. Det är ju tvärt om. Hade vi inte haft några engagerade eldsjälar tror jag att alla tåg i simmen varit "döda". Vi ska vara tacksamma att ett antal eldsjälar hjälper oss nördar att få uppleva något så spännande som tåg nästan i verkligheten. Låt oss istället koncentrera oss på hur deutvecklar denna hobby ytterligare och uppskattar den hjälp vi får.
Ni är jätte duktiga!

Svarvarn 2007-10-17 08:57

Förarguiden
 
Packade upp R,S och tittade i Instruktionshäftet(svart text mot mörkgrå bakgrund) okej!
Kollade lokförarguiden,såg bra ut, fint.
Startade upp en bana,F3 och vad händer,fruktansvärt grötigt smått och banavsnitten är för innpåliggande till växlarna,man ser ju inte hur rutten ligger förrän man är direkt framme vid växeln,jobbigt att få något flyt.
Är det någon som vet om man kan ändra layouten på guiden.
Jag har inte hittat något sätt än.
Håller med om buggarna om lyset och vangskopplingarna.

Hälsning

Per-Åke :confused:

Totte 2007-10-19 19:04

Citat:

Ursprungligen postat av soderberg
I inläggen låter det som Fredrik , Mazz etc är ansvarariga för spelet. Det är ju tvärt om. Hade vi inte haft några engagerade eldsjälar tror jag att alla tåg i simmen varit "döda". Vi ska vara tacksamma att ett antal eldsjälar hjälper oss nördar att få uppleva något så spännande som tåg nästan i verkligheten. Låt oss istället koncentrera oss på hur deutvecklar denna hobby ytterligare och uppskattar den hjälp vi får.
Ni är jätte duktiga!

Hej Söderberg.
Jag håller med dig att det finns få duktiga som försöker rätta till KRS. Du skrev "gnällspikar" håller jag inte med. De kan ju ge tips på fel till duktiga att ta upp KRS-problemen och fixar till så att det blir riktigt bra. Utan "gnällspikar" blir ingen förbättring av KRS.

damiendee 2007-11-11 04:14

Den største feilen for meg er hvordan togene oppfører seg i en kollisjon.



Daniel

Nightflight 2008-01-13 02:55

Ett fel i tyska rälsen 'Track DE Conc Clean'
 
Hej,

Jag har konstaterat att det inte går att göra en enkel växel med den tyska rälsen 'Track DE Conc Clean'. Det blir hela tiden en stoppbock där det nya spåret sammanfaller med det gamla spåret.

Däremot går det perfekt med den engelska rälsen 'Track Bath Wood New'.

/Nightflight

KMW 2008-01-13 12:19

Citat:

Ursprungligen postat av Nightflight
Hej,

Jag har konstaterat att det inte går att göra en enkel växel med den tyska rälsen 'Track DE Conc Clean'. Det blir hela tiden en stoppbock där det nya spåret sammanfaller med det gamla spåret.

Däremot går det perfekt med den engelska rälsen 'Track Bath Wood New'.

/Nightflight

Nix, inget fel. Har inga problem göra växlar med tyska rälsen.
Måste vara något som du gör, Kanske fungerar det om du använder "weld".

/Anders

HeadHunterHbg 2008-09-18 19:07

Fel efter uppdatering av MK1 och MK2?
 
Jag såg att svar finns i mängd på denna min fråga. Så den hade inte behövt ta plats. Förlåt...

Knut-Erik

Hej från en purfärsk medlem.

Jag fick RailSimulator igår och installerade dvd-skivan. Jag startade spelet och provkörde lite tåg. Allt gick bra förutom lite lag, men jag behöver nog en bättre dator.

Sedan hämtade jag uppdateringsfilerna MK1 och MK2 från http://www.railsimulator.com/en/freedownloads och installerade dem i samma ordning - MK1 först sedan MK2.

När jag sedan skulle starta RailSimulator igen fick jag ett meddelande att programmet avslutats på grund av fel i railsim.exe (jag tror att filen hette så - det var exe-filen hur som helst). Spelet gick inte att köra - jag fick avinstallera och installera om igen från dvd:n.

Är det någon som vet vad detta kan bero på?

Knut-Erik

Erich 2008-09-19 08:16

Hejsa Knut-Erik

Når du har installeret Upgrade MK2 skal du under opstart vælge options. Her skal de indstille sprog til Engelsk samt at du skal stille de skærmopløsning til 1024 x 768. Nu kan du starte KRS. Herefter kan du lukke spillet, og under næste opstart stille din skærmopløsning til det du ønsker, men sproget skal forblive Engelsk.

Bombardier Train 2008-11-08 16:15

Hur växlar man från ett spår till ett annat i KRS?:confused:
Det är lite tråkigt att det INTE finns svenska tåg.

Bombardier Train 2008-11-10 16:39

På pendeltåget class 165 DMU eller vad det hetter, brukar hastigheten stanna på 60 km/t och brommsar fruktansvärt dåligt. Ska det vara så?:confused:

Bengt74 2008-11-10 17:00

Citat:

Ursprungligen postat av Ruben Radzynski
På pendeltåget class 165 DMU eller vad det hetter, brukar hastigheten stanna på 60 km/t och brommsar fruktansvärt dåligt. Ska det vara så?:confused:

Är nog 60 miles/h (96km/t)

Ang. bromsarna: Man får bromsa tidigare så funkar det bra, precis som i verkligheten.

Kolla i instruktionsboken, där står det om hur man växlar spår.

Hälsar
Bengt

Bombardier Train 2008-11-12 16:23

Hur växlar man till ett annat spår?
Finns det någon funktion i KRS som gör att när man bromsar
vid en station bromsar tåget fortare .


Ruben:)

jkriste2 2009-03-02 02:52

Citat:

Ursprungligen postat av Erich (Inlägg 158887)
Hejsa Knut-Erik

Når du har installeret Upgrade MK2 skal du under opstart vælge options. Her skal de indstille sprog til Engelsk samt at du skal stille de skærmopløsning til 1024 x 768. Nu kan du starte KRS. Herefter kan du lukke spillet, og under næste opstart stille din skærmopløsning til det du ønsker, men sproget skal forblive Engelsk.

Jeg får samme feil som Knut-Erik. Og når jeg starter opp RS etter instalasjon av MK1 og MK2 i samme rekkefølge får jeg send til Bill. Kommer aldri så langt under oppstart at jeg kan velge noen options må sende til Bill.

Totte 2009-04-26 21:57

Är inte nöjd...
 
Hej!
Jag blev lite tveksam mot KRS efter ha installerat och testat Danmark 2000 B. Inte riktigt nöjd med den, men Erich har gjort bra jobb. Det är själva KRS som är lite konstig.
Jag fortsätter nog med MSTS och hoppas på fler MSTS-uppdateringar som klarar Vista och senare.
Jag skulle vilja ha Rc:n från Community-ware/Modell-shop till MSTS, bara om någon har viljan finns att fixa.

Totte 2009-09-10 09:46

Lyset framför loket...
 
Hej!
Jag läste i danskt forum om lyset framför loket som RW fixade.
http://www.tog-sim.dk/index.php?name...ewtopic&t=8769

Mazz 2009-09-10 10:49

men om jag förstår det rätt, så är det bara ett plan som är adderat i lokets modell, med samma sorts shader som man har i gatlyktor som lyser upp dess mark. Det har man kunnat göra ända sedan RS kom i så fall. Den kommer ju då inte att lysa upp andra objekt som står utmed linjen, såsom skyltar byggnader mm.

Fast, det är ju bättre än inget, men ser fram mot när det blir reflekterat ljus på riktigt. :)

Visent 2009-09-10 11:52

RailWorks
 
Det verkar vara en del problem med simulatorn. Det kanske är därför man kallar den för FailWorks på en del engelskspråkiga forum?:oskyldig:

svenolov 2009-09-16 23:04

Citat:

Ursprungligen postat av Visent (Inlägg 191288)
Det verkar vara en del problem med simulatorn. Det kanske är därför man kallar den för FailWorks på en del engelskspråkiga forum?:oskyldig:

En del problem är väl ändå snällt sagt. Det finns flera!

Pursche 2009-09-17 09:51

Få se nu, de senaste felen som skrivits i denn tråd är problem med RS. Nu när vi har RailWorks, RW, (som av flera tydligen kallas för failworks) så skulle jag vilja ha en uppdatering på buggarna. Vad har vi problem med?

svenolov 2009-09-18 23:59

Citat:

Ursprungligen postat av Pursche (Inlägg 191720)
Få se nu, de senaste felen som skrivits i denn tråd är problem med RS. Nu när vi har RailWorks, RW, (som av flera tydligen kallas för failworks) så skulle jag vilja ha en uppdatering på buggarna. Vad har vi problem med?

Vi har ju uppdaterat till RW nu, en vidareutveckling av RS. Om vi inte kan beskriva problemen i RW här, var ska vi då posta våra synpunkter? Ett nytt forum för RW kanske?

Buggar? Mitt inlägg handlar inte om buggar, det handlar om andra fel. Vad jag kan se så fungerar RW bra, inte sämre än någon annan simulator. Det beror mycket på vad man själv är intersserad av, 3-D design, landskap, eller att köra ett tåg under realistiska förhållanden? Läs vidare...

Citat:

Ursprungligen postat av svenolov (Inlägg 191706)
En del problem är väl ändå snällt sagt. Det finns flera!

Jag kommenterar mig själv...
Flera problem är det, men dessa (följd) problem visar sig p.g.a. av endast ett (stort) problem. AI-dispatcher!

Silverwolf 2010-01-17 13:47

Finnes det noen måter å få kurveradiusen ned under 500m i RW. Også fungerer ikke offset fra spor for meg, bare fra broer. Og spor kan ikke velges i offset igjen bare platformer og broer. Halp!

mibl 2010-01-17 23:26

Citat:

Ursprungligen postat av Silverwolf (Inlägg 201859)
Finnes det noen måter å få kurveradiusen ned under 500m i RW. ---

Välj en annan Line Type än Main Line i Track Properties fönstret längst till höger, förslagsvis Yard.

/Micke

Silverwolf 2010-01-18 21:48

Citat:

Ursprungligen postat av mibl (Inlägg 201924)
Välj en annan Line Type än Main Line i Track Properties fönstret längst till höger, förslagsvis Yard.

/Micke

Takk for den, men jeg liker da "DE clean". Yardlinjene ser jo ikke helt ut i min stil *sukker*

Totte 2010-11-25 16:35

Hej!
Hur gör jag? De danska loken syns inte i menyn.
http://www.e-buzz.se/forum/showpost....&postcount=532

Totte 2010-11-25 23:49

De danska loken visas inte i scenario-editor. I package manager visas loken.
Hur gör jag då?

Totte 2010-11-26 12:04

Ingen som kan svara? :vetej: :vetej: :vetej:

Totte 2010-11-26 23:52

Många har läst, men ingen svarar.
Jag vill gärna se och provköra danska loken.

Mawkish 2010-11-27 00:56

Låter som ett "object set filter" problem i editorn kolla så att du har bockat i de danska sakerna i filtret(klicka blåa kuben med en pil i en av de vänstra menyerna sedan går du till menyn med kryssrutor längst till höger och bockar i de du behöver)

Totte 2010-11-27 13:51

Tack Mawkish! Det gick bra.
Jag undrar nu om ni som har RW, tar det lång tid att ladda upp spelet? För mig tar 3-4 minuter.

Erich 2011-01-20 12:25

Hej Totte

Det er individuelt alt efter hvor kraftig en PC du har, samt hvilket operativsystem du kører med. At starte selve RailWorks tager for mig ca 30 sekunder. Ruter derimod kan tage betydeligt længere tid at loade alt efter størrelsen. Min egen Northern Europe rute tager næsten 4 minutter at loade ind.

X10rules 2011-03-07 18:53

På 4 av 5 datorer jag har installerat spelet på kan jag inte få igång spelet över huvudtaget, trots att jag har alla nödvändiga krav. Varför?

gubben50 2011-03-07 20:24

Hej! det är väl inga problem med att få igång railworks.

ha du dom senaste drivrutiner för grafikkoret och så vidare

Dm3 2011-03-07 20:53

Citat:

Ursprungligen postat av X10rules (Inlägg 231820)
På 4 av 5 datorer jag har installerat spelet på kan jag inte få igång spelet över huvudtaget, trots att jag har alla nödvändiga krav. Varför?

Har du fått din personliga "nyckel" från Steam, eller står det still och väntar
på att uppdateras eller laddas, för evigt?


Beskriv lite bättre precis var i uppstarten som det stannar.
Vad händer på skärmen?
Står det något?

Pursche 2011-03-08 09:32

installerar du genom Steam?

Totte 2011-03-27 15:18

Problem att ladda upp Northern_Europe_A
 
Hej!
Jag har rutten Northern_Europe_A installerad. Jag får problem med uppladdningen av rutten, tar lång tid och sen hänger datorn sig och måste avsluta. Vad beror det på vet jag inte. Nå´n som vet?
Jag har kvar Denmark 2000 installerad, ska man ta bort den?

bönan 2011-03-27 16:28

Har samma problem med Northern Europe A som du, Totte. Vet inte vad som kan vara fel.:vetej:


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:22.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009