Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   DTG - Train Simulator - Allmänt (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Screenshots från KRS! (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=17336)

Micke.L 2009-07-09 00:29

Jag tycker det är mycket tråkigt att du klagar så mycket!! :tumner:

Varför inte glädjas åt att Swen har lagt ner mycket arbete på en hel drös av svenska saker istället för att klaga på att "tjalles" saker är mycket bättre. :vetej:

Och jag svarade inte på vad jag hade för grafikkort för att jag inte visste..

Micke.L 2009-07-09 00:31

Citat:

Ursprungligen postat av Hawk (Inlägg 187655)
Hej:)
en ärlig fråga, ja det undrar jag oxå, har den plötsligt blivit skalenlig!!!!
Förut såg ju kontaktledningen ut som förtöjningsrep till oljetankers....typ 20 cm tjock minst :rolleyes:

Är bilderna fejkade?

Det kan ju bero på att det är screens från olika versioner av KRS??

newS 2009-07-09 05:43

In the future I make more and other versions of the catenarys.

The actually catenarys are the first version - the first pack.
The swedish users wanted to have them and I have given them to them, although the Kiruna-route is not ready yet.

@Hawk:
You must have some patience.

I cannot make everything on Once.

Bombardier Train 2009-07-09 08:48

Citat:

Ursprungligen postat av Hawk (Inlägg 187670)
Hej
Så då kan man seja att nästan alla tidigare screnshots.har varit för grova, typ mycket dåligt grafikkort....!!!
Eller varför får man inget svar när man ,snällt frågar, vad har du för kort...!!!!


Är detta så konstigt?


Här är en bild av Tjalles stolpar till MSTS.
Dom tycker jag ser skalenliga ut....:rolleyes:

Vad du håller på!
Var glad att det finns svenska kontaktledningsstolpar av olika slag, istället för att klaga. Swen har gjort ett bra jobb. :visslar:

Hawk 2009-07-09 15:14

:)
Underligt att "alla" tycker att jag är missnöjd !!!!
Man bli ju bara lite förvånad när man i samma tråd ser bilder på luftledning som är grova och fula.
Sedan postar någon annan bilder med perfekta trådar, jag förstår ingenting.

Sedan vad beträffar typ kiruna.rutten, så har ja aldrig skrivit en rad, angående att jag skulle vara otålig!

Regarding kiruna.route, I have never written a line, that I would be impatient!

I am rather very happy and appreciate everything that is built to RV

Mazz 2009-07-09 15:35

Citat:

Ursprungligen postat av Hawk (Inlägg 187692)
:)

Sedan postar någon annan bilder med perfekta trådar, jag förstår ingenting.

Men, vad är det du inte förstår? Precis som när MSTS var nytt, så fanns det inte fina svenska luftlednings-stolpar i MSTS heller... Så småningom blev Tjalles paket tillgängliga och MSTS-användarna jublade...

Till skillnad från MSTS, så kan man i KRS designa luftledningarna så att de passar för hur förebilden ser ut. De bilder du sett tidigare har innehållit "out-of-the-box-ledningarna", men de som MatsH visar är andra av en helt annan kvalitet. För övrigt tror jag att det är samma ledningar som jag visar i tråden om signaler. Det som kommer direkt ur boxen är väl inte alla gångar det finaste som går att göra. Det tror jag du minns även från MSTS barndom...

Nu äntligen så har vi börjat få tillgång till svenska saker i Rail Simulator / Rail Works och inte minst MatsH fins bilder visar väl att det går att få till väldigt fina miljöer i RW... Och det kommar bara bli bättre vartefter...

Micke.L 2009-07-09 16:37

Hawk

Jag har aldrig sagt att du är missnöjd, men däremot så klagar du mycket istället för att nöja dig med Swens superfina saker.. O om du har svårt att tro att folk uppfattar dig som missnöjd/otacksam m.m så kan du ju läsa t.ex detta citat, samt dina inlägg i denna tråd..

Citat:

Ursprungligen postat av Hawk (Inlägg 186692)
Men nog gillar jag Tjalles bryggor bättre än dom nya till RS, men detta är ju bara va ja tycker...
Dom har det gamla goda stuket, från bruntiden :visslar:

Din rubrik till denna tråden var "inte för att verka otacksam", men om du startar en ny tråd med den texten samt bilder på gamla gantrys så är du ju otacksam..

Hawk 2009-07-09 17:59

Citat:

Ursprungligen postat av Micke.L (Inlägg 187676)
Det kan ju bero på att det är screens från olika versioner av KRS??

Hej
Ge mej ett svar på frågan.
Vad har du för dator, en bärbar eller stationär?
Du sejer att du inte ens VET va du har för grafikkort, detta tycker jag verkar konstigt....!
Trådarna på dina skärmdumpar är ju alltid grova och fula
Du kanske har så dålig grafik att de är där skon klämmer...!

Använder du trådarna som kommer "med boxen"?, eller använder du dom nya fina smäckra, som man ser på Mats bilder
Svara bara på detta, så kommer jag aldrig mer att ifrågasätta luftledningen till RV

Sedan undanber jag mej fortsatt trakassering

Micke.L 2009-07-09 18:09

jag har en stationär dator, och jag vet inte vad jag har för grafikkort, sånt håller jag inte koll på.

jag använder boxens ledningar, MatsH's ledningar är väl ett hemmabygge som inte är släppt tror jag.

Hawk 2009-07-09 22:24

Citat:

Ursprungligen postat av Micke.L (Inlägg 187698)
jag har en stationär dator, och jag vet inte vad jag har för grafikkort, sånt håller jag inte koll på.

jag använder boxens ledningar, MatsH's ledningar är väl ett hemmabygge som inte är släppt tror jag.

Hej :tumupp:
Se där va lätt allting blev, nu när riktig fakta kom fram...
Jag tror att det blir många nu som köper RV, när dom sett att de finns så fina luftledningar.
Även jag har beställ RV i dag, i box

Sedan får vi ju hoppas att dom där smäckra grejerna kommer till nerladdning, så såmigom.

:applad:

Hawk 2009-07-19 02:39

1 bifogad(e) fil(er)
Hej:rolleyes:
Är det dom här ledningarna som MatsH använt på sin bild ?

Marcus Gustavsson 2009-08-09 23:43

http://i185.photobucket.com/albums/x232/Macan92/RW1.jpg

Micke.L 2009-08-20 12:31

1 bifogad(e) fil(er)
Ett tåg kommer lastat - på Ostkustbanan :tumme_upp:

bönan 2009-08-20 18:49

Snyggt! Har du tänkt at fortsätta bygga på Ostkustbanan nu när sommaren börjar gå mot sitt slut?:)

Micke.L 2009-08-20 18:56

Försöka iaf.. Det är så otroligt svårt att bygga verklighetstroget med objekten i KRS... Swens järnvägsrelaterade objekt är toppen, men saker som "pressbyrån" skulle ju försvenska massor :)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:26.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009