Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Pisstråden (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=20233)

Fredrik 2009-03-04 00:12

-Vilken webläsare inträffar det med?
-Har du testat att rensa ut alla cookies som har med e-buzz att göra för att se om felet kvarstår

simonbertilsson 2009-03-04 00:21

Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik (Inlägg 175896)
-Vilken webläsare inträffar det med?
-Har du testat att rensa ut alla cookies som har med e-buzz att göra för att se om felet kvarstår

Kanske ska påpeka att jag inte höll med herr lermodellerad byggarbetare om att forumet är skit. Det var bara den där biten om att man loggas ut...;)

Safari använder jag. Ska ta och prova ditt tips.

Fredrik 2009-03-04 00:25

Hör av dig om det inte funkar. Ska även se över funktionen med lästa inlägg... :)

Sparkfot 2009-03-04 03:09

Citat:

Ursprungligen postat av Micke.L (Inlägg 175814)
Grr, jag blir så förbannad på SF's biljettbokningssystem :mad:

Om man ska köpa biljetter med kontokort över internet, så måste man ha med sig kortet till bion, kan dom inte bara ta betalt över nätet!? Och om man då ska reservera biljetter måste dom hämtas ut imorgon, så i sånna fall måste man in till stan då .

Illa :vetej:

Det är väl ganska logiskt, du drar ditt kort i biljettautomaten och den spottar sedan ut dina biljetter. Jag tycker inte det verkar vara det minsta krångligt då man ändå oftast har kortet i plånboken som är med överallt nästan.. ;)

simonbertilsson 2009-03-04 15:43

Citat:

Ursprungligen postat av Sparkfot (Inlägg 175906)
Det är väl ganska logiskt, du drar ditt kort i biljettautomaten och den spottar sedan ut dina biljetter. Jag tycker inte det verkar vara det minsta krångligt då man ändå oftast har kortet i plånboken som är med överallt nästan.. ;)

Ponera att han använder en förälders kort. Hade han då fått en bokningskod som hos SJ, så hade han kunnat hämta ut biljetten utan att ta med kortet som ju tillhör föräldern.

Sparkfot 2009-03-04 17:01

Citat:

Ursprungligen postat av simonbertilsson (Inlägg 175921)
Ponera att han använder en förälders kort. Hade han då fått en bokningskod som hos SJ, så hade han kunnat hämta ut biljetten utan att ta med kortet som ju tillhör föräldern.

Förvisso, men det finns ju andra betalningsmedel att tillgå om föräldern ej har möjlighet att närvara vid biljettuthämtningen..

vfp420b 2009-03-04 17:24

Citat:

Ursprungligen postat av simonbertilsson (Inlägg 175921)
Ponera att han använder en förälders kort. Hade han då fått en bokningskod som hos SJ, så hade han kunnat hämta ut biljetten utan att ta med kortet som ju tillhör föräldern.

Samma sätt som det fungerar på i princip alla hotell. Man bokar på nätet men skriver ändå i kortnummer och allt för att sedan ändå dra kortet i receptionen på hotellet, normalt vid utcheckningen.

Micke.L 2009-03-04 17:54

Citat:

Ursprungligen postat av Sparkfot (Inlägg 175938)
Förvisso, men det finns ju andra betalningsmedel att tillgå om föräldern ej har möjlighet att närvara vid biljettuthämtningen..

Företagsbiljetter; Har inga
Presentkort; Har inget
Kontokort; Har inget

Som Simon sa använder jag mina föräldrars kort eftersom jag inte har ett eget och dom kan inte vara med vid uthämtningen och jag får inte ta med kortet dit. Andra betalningsmedel blir som du förstår svårt.

simonbertilsson 2009-03-04 19:24

Citat:

Ursprungligen postat av vfp420b (Inlägg 175941)
Samma sätt som det fungerar på i princip alla hotell. Man bokar på nätet men skriver ändå i kortnummer och allt för att sedan ändå dra kortet i receptionen på hotellet, normalt vid utcheckningen.

Ja, ofta behöver du kort även om du inte ens tänkt betala din vistelse med det. Du läser in det vid incheckningen, och när du checkar ut slipper du ofta dra det. Då får du ett kvitto som du skriver på.

Sparkfot 2009-03-05 01:31

Citat:

Ursprungligen postat av Micke.L (Inlägg 175960)
Företagsbiljetter; Har inga
Presentkort; Har inget
Kontokort; Har inget

Som Simon sa använder jag mina föräldrars kort eftersom jag inte har ett eget och dom kan inte vara med vid uthämtningen och jag får inte ta med kortet dit. Andra betalningsmedel blir som du förstår svårt.

Det borde väl gå att boka via nätet, använda sig av telefon numret och sen pröjsa över disken på biografen, det funka iallafall så förut.

Basse 2009-03-08 23:00

Detta landar nog här. Metallica inställt då James är sjuk, är nu på något svenskt sjukhus och blir undersökt. Ny spelning i Maj... god damn

micke321 2009-03-08 23:04

Citat:

Ursprungligen postat av vfp420b (Inlägg 175941)
Samma sätt som det fungerar på i princip alla hotell. Man bokar på nätet men skriver ändå i kortnummer och allt för att sedan ändå dra kortet i receptionen på hotellet, normalt vid utcheckningen.

Detta för att kunna ta pengar på kortet om du sticker utan att betala... Det är en sort säkerhet. Vet detta då jag jobbar inom resebranchen.

Sparkfot 2009-03-08 23:39

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 176429)
Detta landar nog här. Metallica inställt då James är sjuk, är nu på något svenskt sjukhus och blir undersökt. Ny spelning i Maj... god damn

Tur att man var där igår och hann se dem, men förstår besvikelsen hos fansen..

Eric B 2009-03-09 00:51

Citat:

Ursprungligen postat av Micke.L (Inlägg 175960)
Företagsbiljetter; Har inga
Presentkort; Har inget
Kontokort; Har inget

Som Simon sa använder jag mina föräldrars kort eftersom jag inte har ett eget och dom kan inte vara med vid uthämtningen och jag får inte ta med kortet dit. Andra betalningsmedel blir som du förstår svårt.

Hm, inte för att vara petig med att använda ett kontokort som inte är ditt eget, är något som en säljare kan neka köp till då det egentligen inte är tillåtet. Ha det i åtanke nästa gång. Skaffa elektronkort är mitt råd, ifall du inte är kreditvärdig än p.g.a ålder :)

För att ta ett exempel, sitter det en resenär på Uppsalapendeln och vill betala med kort måste denne legitimera sig, stämmer inte kortuppgifterna överrens med personen i fråga har jag full rätt, och ska neka köp vid tillfälle även om användaren har tillstånd. Det är först vid användning av pinkod som man kan förvänta sig att kortinnehavaren har tillstånd att använda kortet.

Schulz 2009-03-09 01:30

Citat:

Ursprungligen postat av Eric B (Inlägg 176446)
Hm, inte för att vara petig med att använda ett kontokort som inte är ditt eget, är något som en säljare kan neka köp till då det egentligen inte är tillåtet. Ha det i åtanke nästa gång. Skaffa elektronkort är mitt råd, ifall du inte är kreditvärdig än p.g.a ålder :)

För att ta ett exempel, sitter det en resenär på Uppsalapendeln och vill betala med kort måste denne legitimera sig, stämmer inte kortuppgifterna överrens med personen i fråga har jag full rätt, och ska neka köp vid tillfälle även om användaren har tillstånd. Det är först vid användning av pinkod som man kan förvänta sig att kortinnehavaren har tillstånd att använda kortet.

Stämmer! Om man inte använder PIN så är det legitimation som gäller, samt signatur som ibland faktiskt jämförs med sign. på körkortet. Har iaf jag varit med om när jag skulle hämta ut ett paket hos ett postombud. Tydligen skulle killen i disken drivit med mig, men från första början vet man inget alls.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:49.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009