Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   3D-design - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   NKLJs Asea- och AEG-lok ... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=34295)

lan 2013-06-12 18:53

NKLJs Asea- och AEG-lok ...
 
1 bifogad(e) fil(er)
... eller "hur man lurar in en Göteborgare" på ett sidospår :rolleyes:

Detta blir en fortsättning på det som startade här:

http://www.e-buzz.se/forum/showpost....postcount=6520

Äventyret har börjat:

Jockes 2013-06-12 19:00

Riktigt snyggt Lennart!!! Vad skulle du ev. behöva föra bilder på henne/dem? :) Ska nämligen till Hagfors nästa vecka... :rolleyes:

legotrainzman 2013-06-12 19:50

:drool: Vad kul att du har valt den smala vägen:Fnissa:

Bengan 2013-06-12 20:58

Jag blir lika imponerad varje gång. Igår ritning och idag så är karossen nästan färdig, om man bortser från alla smådetaljer.:applad::applad::applad:

lan 2013-06-13 00:03

Tack Bengan !!! Det värmar i sommarkylan!
 
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Bengan (Inlägg 278266)
Jag blir lika imponerad varje gång. Igår ritning och idag så är karossen nästan färdig, om man bortser från alla smådetaljer.:applad::applad::applad:

Du sa det, "Alla smådetaljer", men dom är så sakta på väg på plats!
Några idag - några i morgon osv....

stickanw 2013-06-13 01:17

Lan du är som en utsvulten storaborre, du hugger på allt. Men det skall vi nog bara vara tacksamma över för det ger ju oss bara en massa trevliga nya maskiner att beundra.

Stickanw

Jockes 2013-06-13 08:28

Detta måste ju nästan vara ett av Sveriges vackraste lok! Ska bli jättekul att se henne i simulatorn sedan! :drool: Ska börja bygga en liten smalspårig, elektrisk bana när jag kommer hem, och går på sommarlov :tumupp:

gp3119 2013-06-13 08:53

snyggt Lan. Den kommer bli häftig till min bana som jag håller på med....:Yeah::Yeah::Yeah::Yeah::Yeah:

spyfrog 2013-06-13 16:02

Kul att någon håller sig till den smala vägen nu när björnl tagit paus. :tumme_upp:

lan 2013-06-13 22:07

Att kunna testa tidigt i byggprocessen ...
 
2 bifogad(e) fil(er)
... sparar mycket onödigt merjobb :grin:
Man kan göra en helt enfärgad textur och applicera den på alla delar man gjort. Just för att testa pantografen och boggien i "skarpt läge" är det väldigt bra. Egentligen utgör ju denna enfärgade textur grunden till det som sen skall läggas på och mappas så det är egentligen inget ogjort arbete. Detta arbetssätt rekomenderar jag !

legotrainzman 2013-06-13 22:37

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 278324)
... sparar mycket onödigt merjobb :grin:
Man kan göra en helt enfärgad textur och applicera den på alla delar man gjort. Just för att testa pantografen och boggien i "skarpt läge" är det väldigt bra. Egentligen utgör ju denna enfärgade textur grunden till det som sen skall läggas på och mappas så det är egentligen inget ogjort arbete. Detta arbetssätt rekomenderar jag !

Vackert:drool: På tal om texturer. Jag vet att det är lite tidigt, men kommer du att göra en textur grupp med alla olika 6 lok:confused:

Jockes 2013-06-14 00:13

Citat:

Ursprungligen postat av legotrainzman (Inlägg 278326)
Vackert:drool: På tal om texturer. Jag vet att det är lite tidigt, men kommer du att göra en textur grupp med alla olika 6 lok:confused:

Jag ska göra så gott jag kan, med att bidra med bra bilder till Lennart. Förhoppningsvis kan jag få bild på alla siffror (i rätt stil), men namnen blir lite svårare... Men det kanske magikern Lennart fixar i ett bildredigeringsprogram? :rolleyes:

Snyggt jobbat! :applad:

GBSF 2013-06-14 00:14

Stiligt! Demdär måste vara några av dem söt-snyggaste loken någonsin!

lan 2013-06-14 17:52

När det regnar hinnar man med lite Trainzbygge ...
 
4 bifogad(e) fil(er)
... vrängt till en textur utgående från Z4p och plockat på lite mer mesher.
En texturegroup med de 5 loken blir det så småningom:

rac_hammer 2013-06-14 17:57

Jösses du bygger i vansinnigt snabb takt :) snyggt blir det också ;)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:15.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009