Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - DTG - Train Simulator (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=46)
-   -   Stockholms pendeltågslinjer (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=28703)

Pierre 2011-01-04 01:53

Stockholms pendeltågslinjer
 
5 bifogad(e) fil(er)
Inspirerad av Bönans rutt till MSTS, så satte jag igång med denna rutt. Vill inte lova nått, då jag startat så många rutter förut som ej blivit färdiga, men jag hoppas jag inte tröttnar denna gång!?

Micke.L 2011-01-04 03:49

Ser snyggt ut! Gillar årstabron!

Ja, ibland så är det kämpigt med bygglusten. Önskar att jag kan färdigställa min Skånebana nån gång men lusten finns inte där för tillfället.

GBSF 2011-01-04 10:54

Ser bra ut! :tumupp:

bönan 2011-01-04 11:06

Kul att jag kunde inspirera, lycka till!:tumme_upp:

Pierre 2011-01-04 12:43

Tackar!

Blir inget exakt, utan efter en trackmap, eniro och med dom objekt som finnes...

Mawkish 2011-01-05 01:15

Hoppas du orkar fullfölja för det ser riktigt bra ut :tumme_upp:

Totte 2011-01-05 09:06

Aaahhh! Va bra att du sätter igång och bygger. Toppen! Hoppas att du inte ger upp den här gången. Lycka till!
Jag har installerat RW2 efter jag fått det nya grafikkortet.

henrik645 2011-01-06 14:14

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre (Inlägg 226651)
Inspirerad av Bönans rutt till MSTS, så satte jag igång med denna rutt. Vill inte lova nått, då jag startat så många rutter förut som ej blivit färdiga, men jag hoppas jag inte tröttnar denna gång!?

Hur placerar man ut tåg? Och då menar jag INTE ''scenariotåg''. Annars en väldigt fin rutt!:tumme_upp:

Pierre 2011-01-06 14:36

Tack allihopa!
Jag är nu vid Årstaberg och håller på med bangårdarna där. Har fått gjort om flera gånger, då jag har problem med att få marken där jag vill ha den. Spårläggning tycker jag går bra i RW, men att få marken i rätt nivå och på rätt ställe är ett litet helv..e...

Ang. att placera ut tåg, så kan jag bara göra det i scenarion. Här har jag ett Free Roam scenario och kan placera ut tåg var som helst. Men det är bara för att testa rutten, kommer plocka bort dom sen.

henrik645 2011-01-06 14:53

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre (Inlägg 226880)
Tack allihopa!
Jag är nu vid Årstaberg och håller på med bangårdarna där. Har fått gjort om flera gånger, då jag har problem med att få marken där jag vill ha den. Spårläggning tycker jag går bra i RW, men att få marken i rätt nivå och på rätt ställe är ett litet helv..e...

Ang. att placera ut tåg, så kan jag bara göra det i scenarion. Här har jag ett Free Roam scenario och kan placera ut tåg var som helst. Men det är bara för att testa rutten, kommer plocka bort dom sen.

Jag kan inte placera ut tåg som jag kan köra sen. Bara placera ut tåg som jag inte kan köra med sen!

Pierre 2011-01-06 17:23

Citat:

Ursprungligen postat av henrik645 (Inlägg 226882)
Jag kan inte placera ut tåg som jag kan köra sen. Bara placera ut tåg som jag inte kan köra med sen!

Har du gett loket en lokförare? Efter du placerat ut tåget ger du loket en lokförare, sen är det bara och klicka på tåget du vill köra i Free Roam scenariot!

henrik645 2011-01-07 09:53

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre (Inlägg 226896)
Har du gett loket en lokförare? Efter du placerat ut tåget ger du loket en lokförare, sen är det bara och klicka på tåget du vill köra i Free Roam scenariot!

Hur ger man tåget en lokförare? Jag vet att jag är lite jobbig men jag har inte bekantat mig med Railworks2 ännu.:rolleyes:
EDIT: Kan man ändra namn på stationsskyltar?:o

JohanS 2011-01-07 19:09

Citat:

Ursprungligen postat av henrik645 (Inlägg 226969)
Hur ger man tåget en lokförare? Jag vet att jag är lite jobbig men jag har inte bekantat mig med Railworks2 ännu.:rolleyes:
EDIT: Kan man ändra namn på stationsskyltar?:o

På trainz kan du, dock vet jag inte om du kan på RW2

Wasso 2011-01-07 19:59

Citat:

Ursprungligen postat av JohanS (Inlägg 227035)
På trainz kan du, dock vet jag inte om du kan på RW2

Vad bra att du skriver så! Det var ju precis det han frågade, om det går i en annan sim...

BTT: Ang. skyltar så är det olika från tåg till tåg, vissa (t.ex. Class380) har texturfiler som man kan måla om med den destination man vill ha (finns guide på Youtube). Men på t.ex. KMWs pass-vagnar kan du skriva in destinationen genom att klicka på vagnen och föra musen till höger på skärmen. I rutan som kommer upp finns det ett fält där man kan skriva in destinationen :)

henrik645 2011-01-08 09:52

Citat:

Ursprungligen postat av Wasso (Inlägg 227045)
Vad bra att du skriver så! Det var ju precis det han frågade, om det går i en annan sim...

BTT: Ang. skyltar så är det olika från tåg till tåg, vissa (t.ex. Class380) har texturfiler som man kan måla om med den destination man vill ha (finns guide på Youtube). Men på t.ex. KMWs pass-vagnar kan du skriva in destinationen genom att klicka på vagnen och föra musen till höger på skärmen. I rutan som kommer upp finns det ett fält där man kan skriva in destinationen :)

Jag kanske ska köpa Class 380 nu...;) Tack!

[QOUTE=JohanS] i trainz kan du, dock vet jag inte om du kan göra det i RW2
I mitt Trainz (2010) så kan man inte ge tåget en lokförare. Det sker typ automatiskt. Tror jag:)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:11.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009